جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۱۰۰۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
در منطقه يک تهران صورت گرفت؛
رودخانه هاي شمال تهران در فصل همدلي و شروع بارندگي هاي بهاري ، با انجام بازديدهاي روزانه لايروبي و آماده بارش برکات آسماني شدند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه يک عبدا.. پرويزي مسئول اداره مسيل ها و قنوات شهرداري منطقه يک گفت: به منظور جلوگيري از بروز حوادث غير مترقبه و احتمال خطر پذيري در منطقه از ابتداي سال جاري تاکنون رودخانه هاي شمال تهران با لايروبي بيش از 36 کيلومتر از مسيل ها و قنوات پاکسازي شده است .

رييس اداره مسيل ها و قنوات شهرداري منطقه يک با اشاره به اقدامات اجرا شده در آستانه فصل بهار و تعطيلات نوروزي تصريح کرد: با توجه به سنت انداختن سبزه عيد در آب روان و همچنين حضور گردشگران در ارتفاعات و کنار رودخانه ها، در ايام تعطيلات و بعد از 13 فروردين با حجم زيادي از زباله در رودخانه هاي شمال تهران مواجه بوديم که هر 11 مسيل لايروبي و پاکسازي شد .

پرويزي خاطر نشان ساخت : بيش از 71 هزار متر طول از انهار سرپوشيده منطقه لايروبي و پاکسازي شده است که اين عمليات در قالب طرح ضربتي از 21 فروردين نيز تا 10 ارديبهشت ماه به صورت روزانه در دو نوبت پي گيري مي شود.

وي از شهروندان خواست با توجه به موقعيت جغرافيايي و کوهپايه بودن منطقه يک و احتمال شسته شدن سنگ و شن از کوه به هنگام بارندگي ها، وسايل نقليه خود را در مجاورت مکان هاي خطرساز از جمله مسير کوه و زير درختان پارک ننموده و از ريختن نخاله ها و ضايعات ساختماني ، و زباله هاي خانگي در داخل رودها و کانال ها خودداري نموده که موجب گرفتگي جريان آب نشود .

نظر شما