پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۳
کد خبر: ۶۱۰۳۷
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۸
عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرايان گفت: مقرر شده تا 15 ارديبشهت ماه طبق نظرسنجي‌ها هرکس از اين ائتلاف از اقبال بيشتري برخوردار بود بماند و بقيه افراد ديگر ادامه ندهند چرا که اين برخلاف کار جمعي است.

به گزارش شهر به نقل از فارس، منوچهر متکي عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرايان با حضور در اولين کنگره سراسري جبهه پيشگامان خدمت با بيان اينکه انتخابات فرصتي براي بهره‌گيري از نقاط قوت دولت‌هاي قبلي است، اظهار داشت: اميدواريم دولت يازدهم نقطه تجميع نقاط قوت دولت‌هاي گذشته و فاصله گرفتن از نقاط منفي آنها باشد.

 

 

متکي انتخابات 24 خرداد امسال را بسيار جدي و مهم ارزيابي کرد و افزود: دولتمردان بايد با مردم شفاف باشند و از خودشان تعريف نکنند چراکه انتخابات براي به رخ کشيدن نيست بلکه مهر تائيد بر حق ملت است. که اگر از اين حق استفاده نکند، سايرين از اين حق استفاده مي‌کنند. لذا امام فرمود ميزان راي ملت است.

 

وي با تاکيد بر اينکه بنده براي معامله سياسي و تاکيد اينکه بنده براي معامله سياسي و به سفارش حزب و گروهي به اين عرصه نيامده‌ام،‌ گفت: بنده از مهرماه برنامه اقتصادي را تدوين کرده‌ام.

 

 

متکي با تاکيد بر اينکه در کار جمعي بايد به توافقات پايبند بود، تصريح کرد: بايد بر پيمان خود پايبند باشيم. لذا قرار گذاشته‌ايم بر اساس آنچه از نظرسنجي‌ها به دست مي‌آيد، عمل کنيم و بنده اين توافق را مکتوب خواهم کرد تا بدين طريق مشخص باشد بر اساس چه اصولي با هم تفاهم کرده‌ايم.

  

 

وي تاکيد کرد: مقرر شده است که تا 15 ارديبهشت ماه هر کس از اين ائتلاف از اقبال بيشتري برخوردار بود بماند و ساير اعضا ديگر ادامه ندهند. چرا که اين موضوع برخلاف کار جمعي است.

 

عضو شوراي مرکزي جبهه پيروان با اشاره به پيشرفت‌هاي کشورمان يادآور شد: زمان تغيير کرده و گذشت آن زماني که محدويت هايي مانند ممنوعيت خريد و فروش ويدئو بر مردم تحميل مي شد و الان وقتي به تصميمات 30 سال پيش نگاه مي‌کنيم، مي‌خنديم. چرا که درک نمي شد تکنولوژي تا کجا را درمي‌نوردد.

 

  

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم شفاف سازي در حوزه مالي از سوي نهادهاي عمومي ادامه داد: شهرداري‌ها بايد گزارش دهند که با درآمد خود چه کار کرده‌اند و اين فضاي صميمي و اعتماد باعث مي‌شود که بين مردم و نظام اين اعتماد استوار شود.

 

وزير سابق امور خارجه کشورمان تاکيد کرد: اگر دولتي بگويد قرائتم از دين متفاوت است، در حوزه کار دولت قرار نمي‌گيرد و در واقع بايد به جاي پرداختن به تئوري پردازي به معيشت مردم توجه کنند. اگر کسي در دولت صاحب نظر ديني است ، برود در حوزه و دانشگاه نظريه پردازي کند چون دولت جاي کار است ، نه نظريه پردازي.

 

 

وي با بيان اينکه مقررات و فرهنگ توليد در کشورمان نهادينه نشده است، تصريح کرد: حاصل اين فرهنگ اين شده است که نرخ ارز يکباره تغيير مي‌کند در حالي که اگر اقتصادمان روي پاي خودش باشد تغيير نرخ دلار اثري در آن نخواهد داشت.

 

متکي درباره فرهنگ کار و تلاش در کشور نيز گفت: زماني که در ژاپن سفير بودم ، مي ديدم که مردم ژاپن بسيار کوشا هستند . کارمند محلي ما از ساعت 9 صبح تا 5 عصر ، لحظه اي آرام و قرار نداشت. در پي اين سوال بودم که اين فرهنگ کار ، چگونه در مردم ژاپن ايجاد شده است. يکي از پاسخ هايم را در کتاب درسي ابتدايي آنها با موضوع ژاپن شناسي يافتم که در آن نوشته بود:ژاپن کشوي است کوچک ، محصور در آبها و در معرض بلاياي طبيعي که نفت و معدن و ... هم ندارد. تنها سرمايه ژاپن ، کار است و کار است و کار.

 

کودک ژاپني که اين را مي خواند ، از همان ابتدا مي فهمد که بايد کار کند و نمي داند که گردش مالي کمپاني هايي مانند ميتسوبيشي ، از درآمد نفتي ايران هم بيشتر است.

اما در ايران ، به دانش آموزان ايران کشوري ثروتمند با معادن و منابع طبيعي فراوان معرفي مي شود و کودک ايراني ناخودآگاه به اين سو مي رود که اگر من به دنيا نيامده بودم ، چه کسي اين منابع را مي خورد؟!

 

متکي افزود: آن زمان پيش رئيس جمهور وقت رفتم و ماجراي نحوه آموزش ژاپني ها را به او بازگو کردم و خواستم از تجربيات آنها در اين زمينه هم استفاده شود. اکنون نيز مي گويم که بايد از تجربيات جهاني به نحو مطلوب بايد بهره برداري کنيم.

 

  

مسعود جورابلو دبير جبهه پيشگامان خدمت در ابتداي اين کنگره با بيان اينکه ثروت، قدرت، معرفت و حيثيت ملي 4 موضوع بسيار حائز اهميت است، اظهار داشت: در حال حاضر با گذشت 34 سال از انقلاب انتقال نسلي قدرت صورت مي‌گيرد.

 

جورابلو افزود: در حال حاضر برخي گروه‌هاي سياسي در پشت درهاي بسته براي خود اسم و عناويني همچون اصلح و صالح مقبول تقسيم مي‌کنند، در حالي که اين اسم‌گذاري‌ها فايده ندارد و بايد ديد مردم چقدر طرفدار اين مسائل هستند.

 

دبير کل جبهه پيشگامان خدمت با بيان اينکه جوانان ما دوران و وضعيت ظلم در دوران ستمشاهي را نديده‌اند، ‌خاطرنشان کرد: نسل اول انقلاب نبايد خود را با نسل سوم مقايسه کند.

 

وي ادامه داد: مردم در حال حاضر وضعيت خود را با وضع مردم ترکيه و قطر مقايسه مي‌کنند و مي‌پرسند مگر قرار نبود ما به يک ژاپن و يک سوئيس اسلامي تبديل شويم؟ لذا اگر ما عقب بمانيم اين بسيار بد است. از اين رو نبايد اجازه دهيم جوانان ما در مقايسه با ساير جوانان دنيا دچار سرخوردگي شوند.

 

دبير کل جبهه پيشگامان خدمت با بيان اينکه تاکيد آقاي متکي مبتني بر استفاده تجربيات دنيا و در عين حال استفاده از الگوي اسلامي ايراي است، افزود: آقاي متکي فردي است که جهان امروز و اقتضائات آن را مي‌شناسد.

 

وي در ادامه با بيان اينکه بنده در انتخابات شوراي شهر ثبت‌نام کرده‌ام اما به هيچ ليست سياسي اسم خود را نداده‌ام، يادآور شد: کساني که اين مسير را آمده‌اند بايد کنار بروند و اجازه دهند نسل جديد تازه نفس روي کار بيايد.

 

جورابلو اظهار داشت: اگر اظهارات مسئولان را تحليل محتوا کنيم، مشخص مي‌شود چند درصد آن براي خدمت مردم است. از اين رو بايد رفتارمان در شان انقلاب، امام و شهيدان باشد. از اين رو بنده به پشتوانه شما مردم و نه ليست‌هاي سياسي وارد انتخاب شده‌ام.

 

دبير کل جبهه پيشگامان خدمت متکي را رئيس جمهور ايده‌آل در اين مقطع از انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: ما در انتخابات رياست جمهوري 92 به عنوان يک جريان سياسي تازه وارد و تازه نفس قدرت‌نمايي خواهيم کرد و وعده ما جشن بزرگ پيروزي اين جبهه در انتخابات خواهد بود.

 

در پايان اين مراسم توسط منوچهر متکي از سايت جبهه پيشگامان خدمت به خانواده‌هاي ايران اسلامي رونمايي شد.

همچنين سايت وعده گاه نيز که هواداران متکي آن را امضا مي کنند ، به اعضاي حاضر در کنگره معرفي شد که تا کنون 167 هزار و 18 امضا با نام و شماره موبايل در آن ثبت شده است.

نظر شما