جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۰
کد خبر: ۶۱۰۵۹
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
سخنگوي شهرداري تهران گفت :فاز اول باغ پرندگان در نيمه جنوبي در 7 ارديبهشت و فاز دوم آن در بخش شمالي در ماه هاي آتي افتتاح مي شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهر داري تهران محمد هادي ايازي در حاشيه بازديد خبرنگاران از مجموعه باغ پرندگان اظهار کرد : 16 هکتار از اين مجموعه 86 هکتاري به پرندگان آبچري اختصاص دارد که نمي توانند پرواز کنند. در قسمت جنوبي نيز شتر مرغ ها و در قسمت شمالي نيز عقاب وجود دارد، کبک و بلدرچين نيز در مجموعه رها هستند.

 

وي در ادامه گفت : براي پرندگان دشتچري توري هايي ايجاد شده که هم اکنون ستون هاي آن برافراشته شده است. اين تورها 100 هزار متر مربع وسعت و 50 متر ارتفاع دارند و پرندگان مي توانند در اين محوطه پرواز کنند، اين توري ها در ماه هاي آينده بهره برداري مي شود.

 

سخنگوي شهرداري تهران خاطرنشان ساخت : باغ پرندگان در دو فاز بهره برداري مي شود که فاز اول که در بخش جنوبي قرار دارد ظرف هفته آينده و فاز دوم که در بخش شمالي است در ماه هاي آتي بهره برداري مي شود.

 

ايازي با بيان اينکه در ايران 512 گونه پرنده وجود دارد گفت : تلاش ما اين است که بتوانيم تمامي اين گونه ها را نگه داري کنيم و پيش بيني شده در مراسم افتتاحيه سفراي ميهمان ، هر کدام يک نوع از پرنده خاص کشورشان را به اين مجموعه اهدا کنند تا به نام آن کشور از پرندگان نگهداري شود.

 

وي با اشاره به اينکه هم اکنون 1500 پرنده در اين مکان نگهداري مي شود از افزايش 7500 پرنده در اين مکان در آينده خبر داد .

 

سخنگوي شهرداري تهران اضافه کرد : در اين مکان يک لانه کبوتر احداث شده که 2 هزار کبوتر در آن زندگي مي کنند ضمن اينکه دورتا دور اين مجموعه 86 هکتاري مسيري پيش بيني شده که شهروندان مي توانند با کالسکه اين مسير را طي کنند.

 

ايازي افزود : نگهداري درختان اين مجموعه برايمان بسيار مهم است . اين درختان عمدتا سوزني برگ هستند اما ما درختان پهن برگ بسياري نيز در اين مجموعه کاشته ايم.

 

وي با اشاره به محل توري که در آن پرندگان با قدرت پرواز نگهداري مي شوند اظهار کرد : براي پرندگان شکاري نيز قفس هايي در نظر گرفتيم تا در آنجا نگهداري شوند.

 

وي افزود : بعضا گونه هاي نادري از پرندگان در کشورمان داريم که اگر شوراي راهبري ديدگاهشان را ارائه دهند ، آنها را نيز مي توانيم در اين مجموعه نگهداري کنيم.

 

ايازي با تاکيد بر اينکه ترديدي ندارم باغ پرندگان به يکي از قطب هاي مهم گردشگري تهران تبديل خواهد شد گفت : بزرگترين باغ پرندگان کشور، در اين مکان بهره برداري خواهد شد.

 

سخنگوي شهرداري در ادامه در مورد تاکسي درمي گفت : اين مساله هنوز دراين مکان پيش بيني شده اما در آينده به اين موضوع نيز مي پردازيم.

 

وي در موردمناسب سازي اين مکان براي معلولان نيز اظهار کرد : براي جانبازان ، معلولان و افراد کهنسال در اين مجموعه سطح شيب دار پيش بيني شده و مناسب سازي به عمل آمده است.

 

ايازي در ادامه در مورد همکاري سازمان محيط زيست با شهرداري گفت : خوشبختانه سازمان محيط زيست همکاري خوبي با شهرداري داشته و مجوز بهره برداري اين مکان به ما داده شده و شوراي راهبري نيز مسايل اين مجموعه را نظارت و راهبري مي کند.


گزارش تصويري بزرگترين باغ پرندگان کشور

نظر شما