جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۱۱۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۱
مدير مرکز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري که به تازگي درگذشته است، در قطعه هنرمندان به خاک سپرده خواهد شد

به گزارش شهر،اميرحسين فردي، نويسنده‌ي پيشکسوت ادبيات انقلاب و مدير مرکز آفرينش‌هاي ادبي حوزه‌ي هنري، عصر امروز (پنج‌شنبه، پنجم ارديبهشت‌ماه) در پي ابتلا به بيماري و تنگي نفس در مسير انتقال به بيمارستان لقمان از دنيا رفت.

محمد حمزه‌زاده معاون هنري حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي با مذاکراتي که با حميد شاه‌آبادي معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي داشته است، موافقت وي را براي دفن فردي در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا گرفته است و بنا به پيگيري‌هاي خبرنگار مهر، تدفين فردي در اين قطعه از بهشت‌زهرا منوط به تصميم خانواده وي شده است.در ادامه و با موافقت خانواده فردي قرار بر اين شد که اين نويسنده انقلاب در محل قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا به خاک سپرده شود.



اين نويسنده و فعال عرصه‌ي ادبيات داستاني سال 1328 در آذربايجان متولد شد.



عضويت در حوزه‌ي انديشه و هنر اسلامي (حوزه‌ي هنري)، سردبيري و مديرمسؤولي «کيهان بچه‌ها» (به مدت 24 سال)، تأسيس و مديرمسؤولي کيهان علمي، عضويت در شوراي داستان کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان، عضويت در شوراي داستان بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس، مسؤوليت جشنواره‌ي انتخاب کتاب سال شهيد حبيب غني‌پور، مسؤوليت شوراي ادبيات داستاني نيروي مقاومت بسيج و مديريت کارگاه قصه و رمان حوزه‌ي هنري از جمله فعاليت‌هاي او بود.



چندين‌بار داوري براي کتاب سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان، بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس، کتاب سال شهيد حبيب غني‌پور، جشنواره‌ي ادبيات داستاني بسيج، جشنواره‌ي راهيان نور، انجمن قلم ايران و جشنواره‌ي قصه‌هاي قرآني نيز از ديگر فعاليت‌هاي او بود.

فردي از مؤسسان کتابخانه‌ي مسجد جوادالائمه (ع) در سال 1353 و تشکيل شوراي نويسندگان آن مسجد بود که در ادامه به حوزه‌ي هنري پيوستند و از ستون‌هاي اوليه اين نهاد بودند.

از ميان آثار فردي، مي‌توان به «اسماعيل»، «آشيانه در مه»، «سياه‌چمن»، «يک دنيا پروانه» و «کوچک جنگلي» اشاره کرد.

جديدترين اثر او به نام «گرگ‌سالي» است.



سال گذشته در جشنواره‌ي «پيش‌نگاران مطبوعات کشور» که از سوي معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد، اميرحسين فردي مورد تقدير قرار گرفت.

مراسم تشييع پيکر اميرحسين فردي روز شنبه 7 ارديبهشت از ساعت 10 صبح از مقابل حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي برگزار مي شود.

نظر شما