جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۷
کد خبر: ۶۱۲۱۸
|
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
پيکر امير حسين فردي نويسنده ادبيات انقلاب اسلامي، از حوزه هنري تشييع شد.

به گزارش شهر، اين مراسم با حضور امير خوراکيان رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حميد شاه‌آبادي معاون هنري، محمدجعفر محمدزاده معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد، تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، غلامعلي حدادعادل، ناشران و جمعي از اهالي قلم از مقابل حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي تشييع شد.


فردي السابقون السابقون بود

حداد عادل در اين مراسم پيام تسليت رهبر معظم انقلاب اسلامي را قرائت کرد و درباره مرحوم فردي اظهار داشت: حضور من در اين جمع براي سخن گفتن نيست، از بنده سزاوارتر در سوگ اميرحسين فردي بسيارند. بنده براي ابراز همدردي و شريک شدن در غم شما آمده‌ام.


وي ادامه داد: ديدار من با ايشان مواقعي صورت مي‌گرفت که به حوزه مي‌آمدم. چهره مهربان، متين، نجيب و آرام او را تحسين مي‌کردم. حدود دو هفته پيش براي سالگرد شهادت شهيد آويني در حوزه برنامه‌اي بود و اميرحسين فردي در کنار من نشسته بود. با او مختصري صحبت کرديم؛ اما هيچگاه فکر نمي‌کردم به اين زودي در حوزه هنري کنار پيکر پاک او ايستاده و براي فقدانش تاسف بخورم.

حداد عادل افزود: جمع امروز مرا ياد تشييع پيکر شهيد آويني در بهار سال‌ها پيش انداخت؛ چراکه آن مراسم هم در حوزه هنري در همين جا برگزار شد.

وي همچنين با اشاره به بخش‌هايي از پيام تسليت مقام معظم رهبري گفت: رهبر انقلاب از بنيان‌گذاران حوزه هنري هستند و پيش از پيروزي انقلاب، سنگ‌بناي حوزه را گذاشتند و از پيشکسوتان اين راه به خوبي آگاهند؛ آن‌ها که راه را آغاز و تا آخر ادامه دادند.

رييس بنياد سعدي ادامه داد: امير حسين فردي نيز از آن جمله بود؛ اما از دو جهت در دلم به اين مرد بزرگ احساس احترام مي‌کنم. نخست از جهت توجه او به بچه‌ها. قطعاً زنده‌ياد فردي به جاي 28 سال کار در کيهان بچه‌ها مي‌توانست در جاهاي ديگري که نام و نان برايش مي‌آورد مسئوليت داشته باشد. اما او ترجيح داد براي آينده‌سازي انقلاب سراغ کودکان برود.

وي افزود: بنده همواره به کساني که به تربيت بچه‌ها اهميت مي‌دهند، عشق ورزيده و آن‌ها را بزرگ مي‌دانم. اميرحسين فردي هم از جمله اين انسان‌هاي بزرگ بود. او همواره به موضوع کوشش توجه داشت. اگر هر مديري در هرکجا در کنار وظايف خود براي آينده و تربيت جانشين برنامه‌ آموزشي داشته باشد خوب است. تربيت و توليد نويسنده‌اي در تراز انقلاب، هنرمند و شاعر از جمله ويژگي‌هاي اميرحسين فردي بود.


حدادعادل همچنين گفت: از اين که کيهان بچه‌ها به دست او دوام يافته بود خوشحال بودم و مي‌گفتم آقاي فردي من از اولين شماره کيهان بچه‌ها را خريده و خوانده‌ام و خوشحالم اين مجله دوام يافته و در مسير انقلاب حرکت مي‌کند.


وي اظهار داشت: زنده‌ياد فردي را «السابقون السابقون» مي‌دانيم. انشاءالله به مقام قرب الهي برسد و اين گواهي صادقانه رهبر که او را هنرمندي مومن، سخت‌کوش، پيشکسوت و از بنيان‌گزاران هسته‌هاي جوانان هنرمند و انقلاب دانسته‌اند نزد پروردگار باشد.


آثار فردي باقيات صالحات است

همچنين سيدمحمد حسيني در اين مراسم، فردي را نويسنده‌اي مهربان، دلسوز، مخلص، ساده و خلاق که از عمرش به بهترين وجه بهره برد دانست و اظهار داشت: ايشان چه در دوران مبارزه پيش از انقلاب و چه در سال‌هاي بعد از انقلاب، همواره بدون تزلزل گام برداشت و از انقلاب، جمهوري اسلامي و دفاع مقدس پشتيباني کرد.

وي ادامه داد: وي همواره حرمت قلم را پاس داشت و به دگرانديشان اعتنايي نکرد و داستان‌ها، مقالات و شاگردانش را براي همه ما به‌عنوان باقيات صالحات بر جاي گذاشت. تنها عمل انسان‌هاست که براي آن‌ها ماندگار مي‌ماند. امروز روزي است که براي همه ما فرامي‌رسد و روزي هم خواهد رسيد که اعمال ما را محاسبه کنند و در ترازوي حساب قرار دهند. تنها کساني که در راه حق گام برداشته‌اند، در آن روز در کنار اصحاب يمين قرار خواهند گرفت.

وزير ارشاد افزود: اميدوارم راه اميرحسين فردي ادامه يابد و دستاوردهاي نظام و آن‌چه امام راحل و رهبري ترسيم کرده‌اند و در کار ايشان جلوه مي‌کرد، پس از او نيز ادامه يابد. فردي در هر کجا که منشا اثر بود، با پشتکار و ثبات قدم کار مي‌کرد. اميدوارم که امروز نيز با صالحان محشور شود و ما نيز در پي او در مسير مستقيم گام برداريم.

در اين مراسم همچنين بيانيه شوراي نويسندگان مسجد جوادالائمه قرائت شد و در انتها، پس از برپايي نماز ميت بر پيکر اين نويسنده گران‌قدر، پيکر وي براي خاکسپاري به سوي بهشت زهرا(س) بدرقه شد.

تصاوير مربوط به اين مراسم را اينجا ببينيد.

نظر شما