شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۹
کد خبر: ۶۱۲۷۱
|
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴
کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري همچنين به توضيح علت ائتلاف سه گانه اصولگرايان و همچنين سوابق اعضاي اين ائتلاف پرداخت و گفت: در اين ائتلاف ما به عنوان کساني که فکر مي‌کرديم آراي مردم را دارند، جمع شديم، پيشينه راي بنده در چهار دوره انتخابات مجلس در تهران بود، آقاي ولايتي هم به جهت حضور 16 ساله‌اش در وزارت امور خارجه و آقاي قاليباف نيز به دليل يک بار شرکت در انتخابات مطرح شد. البته احتمالا شهرداري خياباني است که به پاستور منتهي مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از مهر، غلامعلي حداد عادل کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري امروز در جمع دانشجويان در دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به سوال دانشجويي که از وي پرسيد بيوگرافي از سوابق خودتان قبل از انقلاب و بعد از آن را بفرماييد و اينکه چرا تصميم به  حضور در صحنه انتخابات گرفتيد، بفرماييد و سوابق اجرايي شما چگونه است، گفت: مدعي نيستم که از همه جهات بر همه افرادي که داوطلب شده اند بهتر هستم اما مقدار کمي تجربه دارم که آن را عرض مي کنم.

 

وي با اشاره سابقه تدريس خود در دانشگاه از سال 1345 اظهار داشت: بعد از پيروزي انقلاب با توصيه شهيد مطهري به صدا و سيما رفتم و اوايل اسفند 57 نيز معاون وزير ارشاد و در همان سال عضو شوراي مرکزي حزب جمهوري شدم.

 

حداد در بيان سوابق خود تصريح کرد: بعد از گذشت 9 ماه که در وزارت ارشاد بودم در آذر 58 دوباره به صداوسيما رفتم و عضو شوراي 5 نفره صدا و سيما بودم و بعد از آن نيز به آموزش و پرورش رفتم و مسوول برنامه ريزي و آموزش اين وزارتخانه شدم.

 

عضو ائتلاف براي پيشرفت با اشاره به سابقه خود در فرهنگستان هنر گفت: از سال 76 احساس کردم که بايد کمي سياسي تر شوم به همين خاطر وارد مجلس شدم و تا امروز نيز نماينده مجلس هستم.

 

وي در بيان سوابق اجرايي خود به تاليف، چاپ و توزيع چندين ميليون کتاب در سال هاي جنگ اشاره کرد و گفت: علاوه بر آن رياست مجلس و عضويتم در مجمع تشخيص نظام نيز جزو سوابق اجرايي ام است.

پاسخ حداد در مقابله با تحريم‌ها

دانشجويي از حداد پرسيد: مهمترين مسئله کشور ما درحال حاضر تحريم است. اگر شما رييس جمهور شديد با اين موضوع چگونه مواجه خواهيد شد. ظاهرا تحريم ها تنها با ارتباط با آمريکا برداشته مي شود و اجازه ارتباط با اين کشور برعهده رهبري است، آيا شما وقتي رييس جمهور شديد به عنوان يک مجري تنها حرف گوش کن مي شويد؟ شما همچنين شخصيت آرامي داريد، چرا در مواقعي که در دوره هاي اخير در مجلس شاهد اتفاقات مختلفي بوديد اظهار نظري از شما در اين خصوص منتشر نشد، آيا اين شخصيت آرام شما به کار مملکت مي آيد. حداد در پاسخ به اين پرسش ها گفت: شخصيت آرامي هستم که شما اينگونه با من حرف مي زنيد.

 

وي در ادامه افزود: کشور بايد طبق قانون اداره شود. سياست هاي کلي نظام را طبق قانون اساسي رهبري تعيين مي کند. موضوع رابطه با آمريکا نيز از ابتداي انقلاب و از زمان امام خميني (ره) مطرح بود و در اين خصوص رهبري تصميم مي گيرد. البته مهمترين مسئله سياست خارجي ما همين موضوع است. چرا که ما ايران را از دست آمريکا درآورديم و او قصد دارد هر طور که شده با کودتا، جنگ و روش هاي ديگر نظام ما را براندازي کند. پس درست اين است که وقتي در اين حد آمريکا مقابل ايران ايستاده است تصميم گيري در ارتباط با مذاکره با آمريکا نيز در بالاترين سطح کشور انجام شود.

 

وي در ادامه اظهار داشت: البته به اين معنا نيست که رييس جمهور بخواهد به قول شما تنها به اتاق فرمان گوش دهد و نظري از خودش نداشته باشد.

 

وي اظهار داشت: امروز مهمتر از انرژي هسته اي حفظ استقلال کشور است. رهبري فرمودند آمريکايي بايد بدانند که ديگر آنها براي ايران تصميم نمي گيرند و تجربه نشان داده اولين عقب نشيني آخرين نخواهد بود بلکه آنها در موضوعات ديگر فشار خود را وارد مي آورند.

 

نماينده مردم تهران با بيان اينکه ملت ايران پاي استقلال خود ايستاده است و نمونه بارز آن دوران دفاع مقدس است اظهار داشت: بنده در اين موضوع يعني بحث هسته اي چه رييس جمهور باشم چه نباشم گوش به فرمان رهبري هستم.

 

کانديداي رياست جمهوري در خصوص شخصيت آرام خود نيز بيان کرد: کشور براي اداره نياز به شر بودن ندارد بلکه براي مقابله با دشمن بايد شور داشت.

 

وي افزود: تنها در دوره اي که بنده رييس مجلس بودم زد و خوردي صورت نگرفت و مجلس آرام بود و اگر بخواهم رييس جمهور باشم بيشتر از همه چيز در حوزه کاري خودم فکر خواهم کرد.

 

حداد تصريح کرد: بنده رييس فراکسيون اصول گرايان مجلس هستم و بيانيه هايي که در طول اين مدت از اين فراکسيون در خصوص موضوعات مختلف منتشر شده است را خودم نوشته ام.

 

دانشجويي از حداد پرسيد آيا سازوکار ائتلاف سه گانه براي مشخص شدن کانديداي نهايي معلوم است، آيا تنها بالا بودن راي در نظرسنجي ها مهم است؟ برنامه هاي شما براي اقتصاد مقاومتي چيست؟ چرا نظر آقاي ولايتي در مورد سياست خارجه به نظر رهبري منافات دارد؟ چرا آقاي قاليباف نفي هولوکاست را منافي اهداف نظم دانستند؟ حداد در پاسخ گفت: ما به عنوان اصول گرا بايد خواهان پيروزي اصول گرايان باشيم به همين خاطر از چند ماه پيش معقتد بوديم کساني که راي دارند بايد حول هم جمع شوند و اين موضوع مشخص بود که بنده در مجلس نهم مقدار راي مشخصي داشتم و آقاي ولايتي به خاطر شهرتش و قاليباف هم به خاطر شهردار بودنش چند ميليون راي دارند.

 

اين کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري همچنين به توضيح علت ائتلاف سه گانه اصولگرايان و همچنين سوابق اعضاي اين ائتلاف پرداخت و گفت: در اين ائتلاف ما به عنوان کساني که فکر مي‌کرديم آراي مردم را دارند، جمع شديم، پيشينه راي بنده در چهار دوره انتخابات مجلس در تهران بود، آقاي ولايتي هم به جهت حضور 16 ساله‌اش در وزارت امور خارجه و آقاي قاليباف نيز به دليل يک بار شرکت در انتخابات مطرح شد. البته احتمالا شهرداري خياباني است که به پاستور منتهي مي‌شود.

 

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: ما گفتيم اگر بخواهيم احزاب اصول گرا وحدت ايجاد کنيم چنين کار بعيد است چرا که تجربه آن را در مجلس نهم داشتيم لذا گفتيم چرا راه خود را سخت کنيم و ديگران براي ما تصميم بگيرند، به همين خاطر ائتلاف تشکيل داديم و شرط گذاشنيم که يک نفر از بين ما انتخاب شود و تا به الان نيز به همين عهد خود پايبند هستيم.

 

حداد در ادامه خاطرنشان کرد: در انتخابات بايد يک توازن بين صلاحيت و مقبوليت کانديداها در نظر گرفت که اين دو قابل تفکيک نيستند.

 

نماينده مردم تهران تصريح کرد: تا به حال در ائتلاف سه گانه يک نظرسنجي که خودمان سفارش آن را داده باشيم انجام نگرفته و ممکن است در هفته هاي آتي که شور انتخابات بيشتر مي شود اينکار را انجام دهيم.

 

اقتصاد مقاومتي از ديدگاه حداد

کانديداي رياست جمهوري در خصوص بحث اقتصاد مقاومتي اظهار داشت: هر چيزي بهايي دارد که اگر بهاي آن را نپردازيم بدست نخواهيم آورد. بهاي استقلال تحمل فشار اقتصادي و تحريم ها است.

 

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: کانديداها نبايد بگويند که اگر من رييس جمهور شدم تمام مشکلات اقتصادي کشور را حل مي کنم بلکه بايد با يک تيم اقتصادي باتجربه، مومن و انقلابي مشکل کشور را حل کرد.

 

حداد يکي ديگر از راهکارهاي اقتصادي مقاومتي را تغيير سبک زندگي و پرهيز از مصرف گرايي خواند.

 

حداد عادل همچنين داشتن راهکارهايي در مقابل تصميمات و اقدامات نامتعارف دشمن را يکي ديگر از نکاتي دانست که در حل مشکلات اقتصادي کمک مي کند.

 

وي در خصوص اظهارات قاليباف در خصوص هولوکاست گفت: من نمي دانم ايشان چه گفته است اما موافق اين نبودم که اصل هولوکاست را نفي مي کنيم چرا که با اينکار بهانه اي به دست اسرائيلي ها داديم تا بتوانند سواستفاده کنند.

 

کانديداي رياست جمهوري گفت: البته سوالاتي که پيرامون هولوکاست توسط رييس جمهور مطرح شد کار خوبي بود.

 

حداد عادل در پاسخ به اين سوال که چرا آقاي قاليباف از تکنوکرات بودن حمايت مي کند و چرا با وجود اينکه مواضع جبهه پايداري و ائتلاف سه گانه با يکديگر تفاوت دارد فرزند شما اظهار داشته است که تمايلي به جبهه پايداري داريد، گفت: بنده اينجا نيامده ام که از مواضع آقاي قاليباف دفاع کنم. البته مخالف ايشان نيز نيستم. بهتر است شما ايشان را به دانشگاه دعوت کنيد و سوالات خود را از ايشان بپرسيد.

 

وي گفت: آقاي قاليباف به من گفته است که چند ماه پيش همايشي بين المللي در خصوص تکنولوژي و شهرسازي برگزار شد که بنده در اين همايش گفتم در مديريت شهري از تکنولوژي و تکنيک استفاده خواهم کرد و اگر اينکار به معناي تکنوکرات بودن است من انجام مي دهم.

 

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: اينکه بخواهيم به خاطر اين دلايل غيرمنطقي افراد را محکوم کنيم درست نيست.

 

حداد همچنين در خصوص جبهه پايداري اظهار داشت: جبهه پايداري دوستان من هستند و بنده در انتخابات مجلس هم کانديداي جبهه پايداري بود و هم کانديداي جبهه متحد.

 

وي در پاسح به سوالي در خصوص اقامت فرزندش در آمريکا و شايعاتي مبني بر ارتباطش پيش از انقلاب با دفتر فرح گفت: بحث ارتباط بنده با فرح و دفترش تهمت هايي است که سروش مطرح مي کند و دلايل سياسي دارد. بنده به وي گفتم اگر دليلي مبني بر اين ارتباط دارد مطرح کند. اگر من چنين سابقه اي داشتم هيچگاه در ابتداي انقلاب عضو حزب جمهوري اسلامي نمي شدم.

 

حداد خاطر نشان کرد: بنده حتي يک روز هم در انجمن شاهنشاهي فلسفه عضو نبودم و تدريسي نداشتم.

 

فرزندان حداد کجا سکونت دارند

کانديداي رياست جمهوري در خصوص فرزندان خود نيز افزود: يک پسر دارم به اسم فريدالدين حداد عادل که سياسيون شما آن را مي شناسند. سه فرزند دختر هم دارم که يکي phd خود را در رشته نانو از ژاپن گرفته است. البته سه سال در آمريکا زندگي کرد اما چون فرزند بنده و ايراني بود امکان ادامه تحصيل و پيدا کردن شغل برايش فراهم نشد. دختر دومم دو مدرک فوق ليسانس دارد، سومي نيز فوق ليسانس فلسفه از دانشگاه تهران دارد و به اين خاطر که شوهرش متولد آمريکا و خواهرزاده شهيد وزوايي است مدتي را در آنجا سکونت کرد و درحال حاضر تمام فرزندان من در ايران سکونت دارند.

 

نماينده مردم تهران در بيان توصيه هايي به دولت در پايان عمر خود و اينکه اگر کانديداي دولت رد صلاحيت شد چه کاري انجام دهد گفت: سياست بگم بگم براي ما خيري نداشت. اگر کسي سندي دارد بايد از طريق همان فرد پيگيري کند تا به نتيجه برساند.

 

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن انتقاد از اقدامات سياه روز يکشنبه مجلس گفت: کشور را نمي شود با اين اقدامات اداره کرد.

 

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه شما مي توانستيد به جاي پيوستن به ائتلاف سه گانه منشا وحدت طيف هاي اصول گرا شويد، اما ائتلاف را ترجيح داديد، گفت: همانطور که گفتم تکثر کانديداهاي اصول گرا منجر به شکست خواهد شد.

 

حداد همچنين در پاسخ به اين سوال که ملاک اصلح بودن آيا تنها در نظرسنجي ها مشخص مي شود، گفت: مقبوليت و صلاحيت را نمي توان از هم تفکيک کرد. حال اگر يک تشکل يا جبهه به کانديداي اصلح خود رسيده است ما حرفي نداريم اما اگر اين فرد راي نياورد چه مي شود پس اصلح بودن و مقبوليت را بايد در انتخابات دو روي يک سکه دانست.

 

وي در پايان همچنين اخبار منتشر شده از حداد عادل مبني بر اينکه پيش از ثبت نام ها کانديداي ائتلاف سه گانه معرفي خواهد شد را تکذيب کرد.

نظر شما