شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۷
کد خبر: ۶۱۳۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸
آئين افتتاحيه بيست وششمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران با حضور محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهوري، سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ، علي اسماعيلي معاون فرهنگي وزير ارشاد و رئيس نمايشگاه بيست و ششم کتاب تهران در مصلاي امام خميني(ره) برگزار شد.

به گزارش شهر، به نقل از ستاد خبري بيست و ششمين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران،  آئين افتتاحيه بيست وششمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران با حضور محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهوري، سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ، علي اسماعيلي معاون فرهنگي وزير ارشاد و رئيس نمايشگاه بيست و ششم کتاب تهران در مصلاي امام خميني(ره) برگزار شد.

 دراين مراسم که جمعي از سفراي کشورهاي اروپايي، آسيايي و آفريقايي و عربي، ديپلمات ها، نماينده سازمان ملل در ايران و رايزن ها و کاردان هاي فرهنگي حضور داشتند، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: امسال تلاش کرده‌ايم با بهره‌گيري از تجربه برپايي 25 دوره گذشته نمايشگاه کتاب، شاهد رونق بيشتري باشيم و در اين راستا هم توسعه کمي و ارتقاي کيفي داريم.

 

سيدمحمد حسيني گفت: امسال بيش از دوهزار و 545 ناشر داخلي با 207 عنوان کتاب در بخش هاي دانشگاهي, کودک, آموزشي و ساير بخش ها،1600 ناشر خارجي با 250 هزار عنوان کتاب از 77 کشوردر بخش بين الملل و 102 ناشر الکترونيک فعال در عرصه نشر الکترونيک حضور دارند.

 

وزير ارشاد عنوان کرد: آشنايي مردم با ناشران، گفت‌وگوي مخاطبان با نويسندگان، آمار فراواني خريد‌ها، نشست‌هاي تخصصي، رونمايي از نرم‌افزارهاي مختلف با موضوع کتاب، ارائه کارنامه نشر در سالي که گذشت در سالن ياس، برگزاري بيش از 150 نشست تخصصي در سراي اهل قلم و حضور 90 مرکز و موسسه نشر در حوزه کتاب هاي خارجي به منظور بحث وتبادل فرهنگي ناشران کشورهاي مختلف از جمله فعاليت هاي نمايشگاه بيست و ششم است.

 

حسيني برپايي بازار جهاني کتاب در بخش بين الملل به منظور تبادل نظر با ناشران خارجي را در چگونگي حضور کتاب هاي ايراني در ساير کشورها مهم برشمرد.

 

وزير ارشاد ضمن اشاره به کمبود اعتبارات امسال در حوزه فرهنگي گفت: بيش از 60 ميليارد ريال اعتبار در بخش بن‌کارت هاي خريد کتاب ويژه دانشجويان و طلاب در نظر گرفته ايم که تاکنون 250 هزار نفر ثبت نام کرده اند.

 

وزير ارشاد در خاتمه سخنان خود گفت: اختصاص ارز مبادله اي نيز براي تسهيل در خريد کتاب‌هاي خارجي، يکي از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي دوستداران علاقمند به کتاب‌هاي خارجي است .

 

بيست‌وششمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران، 11 تا 21 ارديبهشت ماه در مصلاي امام‌خميني (ره) برپا خواهد شد.

نظر شما