جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۶
کد خبر: ۶۱۳۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
شهردار منطقه 19 در مراسم رونمايي از نماد مادر شهيد گفت : نماد ننه علي تداوم ياد شهدا در بستر تاريخ است.

به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 19، دراين مراسم که با حضور جمعي از اهالي منطقه برگزار شد، شهردار منطقه ضمن تبريک ميلاد دخت گرامي پيامبر اکرم (ص) و روز زن، به شخصيت والاي اين بانوي بزرگوار پرداخت و گفت: روز ميلاد حضرت زهرا (س) به نام روز زن نامگذاري شد تا زنان ايراني با الگوبرداري از خصايص آن بانوي بزرگوار در مسير روحانيت و رستگاري زندگي خود را ساماندهي کنند.

 

وي همچنين روز مولود بنيانگذار انقلاب اسلامي را تبريک گفت و افزود: امام خميني نزديک به 80سال از عمر خود را براي حاکميت اسلام و قرآن گذاشتند واز جهت همسايگي با حرم مطهر ايشان به خود مي باليم.

 

فتح الهي ادامه داد: هنر امام، انقلاب، شهيدان و مادر شهيدان اين بود که همه آرمانها و آروزها را از کتاب خدا الهام گرفته اند  و قرآن و آموزه هاي ديني آن را در کشور اسلامي ما پياده کردند. به گفته وي امروز نيز ما نياز به علائم و نمادهايي داريم که در زندگي روزمره به کمک آن نشانه ها مسير درست را بيابيم و مولود دخت پيامبر (ص) اوج اين نماد بهانه اي براي پرداختن به اين موضوع است.

 

شهردار منطقه همچنين شهدا را نشانه ها و آثاري از نور آسماني و قرآن خواند و گفت: ننه علي مادري بود که به خاطر وابستگي هاي روحي خود به فرزندش، نزديک به 20 سال در کنار قبر فرزند دلاورش بيتوته کرد و خانه اين مادر شهيد محل ذکر و نيايش و برآورده شدن دعاها بود. فتح الهي به وجود مسجد سيد الشهدا در محله اشاره کرد وگفت: اين محله با اين مسجد هويت يافته و با نصب اين نماد نيز به نوعي جهت دار شده است. شهردار منطقه در پايان از زحمات همه مسئولين و زحمت کشان ساخت اين نماد تشکر کرد.

  

در پايان مراسم نماد ننه علي به دست دختر اين مادر شهيد و با حضور شهردار منطقه، فرمانده سابق لشگر عاشورا و رئيس بنياد شهيد منطقه 6 رونمايي شد.

نظر شما