شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۲
کد خبر: ۶۱۳۷۶
|
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱
محسن رضايي گفت: تحريم تنها مشکل اقتصاد کشور نيست و با ورود بي‌رويه کالاهاي چيني بنگاه‌هاي توليدي کشور در آستانه ورشکستگي قرار گرفته‌اند. تا چند ماه پيش مسئله برنج مطرح بود، ديروز پرايد پرادو شده بود و امروز با مسئله روغن مواجه هستيم. مسئولان بگويند کالاي بعدي چيست که مي‌خواهد گران بشود؟

به گزارش  شهر به نقل از انتخاب، رضايي در جمع مردم بيجار ضمن اشاره به فشارهاي دشمنان بر کشور اظهار داشت: پدر و مادري که مي‌بيند جوانانشان بيکارند، چه وضعيتي دارند؟ در بعد طلاق خانواده‌ها تحت فشارند. در رابطه با اعتياد جوانان، برخي از خانواده‌هاي ما اذيت مي‌شوند و مي‌توان گفت امروز خانواده تحت سخت‌ترين فشارها قرار دارد. ضمن آنکه قدرت پول ملي نيز کاهش پيدا کرده است. فقر و بيکاري کمتر از حمله آمريکا نيست، کمتر از اشغال خرمشهر نيست، اگر آزادي خرمشهر يک کار مقدس بود، بيرون کردن فقر و بيکاري نيز يک جهاد خيلي بزرگ است و بايد به آن توجه و احساس مسئوليت داشت، حرف من اين است که بياييم براي ملت فداکاري کنيم. ديروز ملت فداکاري کرد و الان نوبت سياسيون و حاکميت است.

 

نامزد انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: من چند هفته پيش خدمت آيت‌الله نوري همداني بودم. ايشان مي‌گفتند سال پيش در عراق هزار تومان ما را مي‌گرفتند و مي‌بوسيدند، اما امسال آن را پرت مي‌کردند. ما با دو مشکل عقب ماندگي در توليد ثروت و فرهنگ مواجه هستيم. گذشتگان نتوانسته اند در مقابل عصر جديد قابليت هاي خود را نشان دهند تا چند ماه پيش مسئله برنج مطرح بود، ديروز پرايد پرادو شده بود و امروز با مسئله روغن مواجه هستيم. مسئولان بگويند کالاي بعدي چيست که مي‌خواهد گران بشود؟

 

وي افزود: اينکه دشمنان کشورمان نتوانسته‌اند از راه محاصره نظامي کاري کنند از طريق تحريم وارد عمل شدند و ما با موج جديدي از مشکلات اقتصادي مواجه هستيم، نفت ما به ميزان کافي فروش نمي‌رود و تنها ?? درصد نفت توليدي فروخته مي‌شود و اين بدين معني است که درآمد دولت هم نصف شده است. دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد: شرايط تحريم تنها مشکل کنوني کشورمان نيست و موج ورود کالاهاي چيني به کشور اکثر کارخانجات و بنگاه‌هاي توليدي ايران را با ورشکستگي مواجه کرده و بازار را از دست توليد کنندگان داخلي گرفته است. پوسيدگي اقتصاد ايران اجازه رقابت در بازارهاي بين‌المللي را از بخش اقتصادي ما گرفته و نبود مديريتي آگاه به اقتصاد براي گذر از شرايط بحران کشور از ديگر مشکلات ماست.

 

وي به وجود دو سفره حکومتي و مردمي اشاره کرد و بيان داشت: سفره حکومتي ايران نفت و سفره مردمي کشاورزي و دامداري است که بايد اين دو يکي شوند چون مردم و حکومت مانند اعضاي يک خانواده هستند.

 

رضايي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به خدمات صورت گرفته توسط دولت‌هاي پيشين عنوان کرد: با توجه به شرايط خاص کشور نبايد فضاي انتخابات را غبار‌آلود کرد تا مردم بتوانند با آگاهي کامل فرد اصلح را انتخاب کنند.

 

وي افزود: امروز ما از ناحيه تشخيص هاي نادرست در تصميم گيري اداره کشور آسيب بيشتري از آمريکايي ها خورديم. آن زمان که مشخص شد قرار است تحريم شويم گفتند تحريم ها کاغذ پاره است. دولت بايد به يک تعميرگاه رفته و نوسازي شده آن بيرون بيايد. قرار بود سياست را اخلاقي کنيم و نه اخلاق را سياسي. وقتي بالاترين مسئول قوه مجريه در مناظره هاي سال 88، شرف و حيثيت ملي ما را با نشان دادن عکس يک خانم (منظور وي ماجراي معروف بگم بگم احمدي نژاد در جريان مناظره با مهندس ميرحسين موسوي و نشان دادن عكس خانم زهرا رهنورد همسر ايشان مي‌باشد) زير سئوال مي‌برد چطور مي‌خواهيد حيثيت و ناموس ما در جامعه حفظ شود؟ وقتي در مجلس مسئولان سيلي به هم مي‌زنند چطور مي‌خواهيد به فرهنگ در جامعه رسيدگي کنيم؟ فرهنگ و اخلاق بايد از دولتمردان شروع شود.

 

از کانديداها خواهش مي‌کنم انتخابات را گل آلود نکنند و بگذارند انتخابات شفاف بماند و ملت ايران ماهي خود را بگيرند. سراب تبليغاتي درست نکنيم چرا که امروز وقت خرج کردن 700 ميليارد دلار نيست. بايد با نصف اين مبلغ کشور را اداره کرد و با نصف ديگر راه را براي آيندگان باز کرد.

نظر شما