جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۱۴۸۵
|
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
اعضاي شوراي شهر تهران امروز به صورت کتبي به کميسيون تلفيق مجلس پيرامن حذف 50 درصد از منابع درآمد پايدار شهر تهران از محل ارزش افزوده تذکر کتبي دادند.

به گزارش خبرنگارمديريت شهري شهر  رسول خادم در جلسه علني امروز با اشاره به مصوبه کميسيون تلفيق مجلس درباره حذف 50 درصد از منابع درآمدهاي پايدار شهر تهران از محل ارزش افزوده در سال 92 گفت: اين مصوبه جاي تاسف دارد، بهتر است به جاي پرداختن به اين مسال با شورا تعامل شود چرا که اين تصميم غيرمنطقي است.

 

رئيس کميسيون عمران و توسعه شوراي شهر تهران افزود: 27 رديف بودجه شهرداري تهران مرتبط با اين 50 درصد حذفي است و بايد اصلاح شود. حذف اين درصد از درآمدهاي پايدار براي شهر، تهران را دچار آسيب مي کند . بايد به دنبال ايجاد درآمدهاي پايدار باشيم نه اينکه با کاهش درآمدهاي پايدار رقم بودجه آن را کاهش دهيم تا اثر منفي داشته باشد.

 

مهدي چمران نيز در اين باره گفت: تمام تلاش ما بر اين است که درآمد پايدار را افزايش دهيم نه اينکه آن را کاهش دهيم. بدون شک افزايش اين نوع درآمدها مشکلات شهرسازي، تراکم اضافي، آلودگي هوا را از بين خواهد برد و اين مصوبه تاثير مستقيم منفي خواهد داشت.

 

وي گفت: بهتر است اين مساله را به کميسيون تلفيق اطلاع و پيشنهاد اصلاح آن را ارائه دهيم.

 

معصومه ابتکار ديگر عضو شوراي شهر نيز با بيان اينکه بايد اقدامي فراتر از تذکر نسبت به اين مصوبه مجلس داشته باشيم خواستار ارائه تذکر به صورت کتبي با امضاي تک تک شوراي شهر شد.

 

وي ادامه داد: با اين اقدام اظهار نگراني از اينکه لطمه جدي به برنامه شهر تهران وارد مي شود را اطلاع مي دهيم.

 

ابتکار با بيان اينکه تصور مي شود که تهران داراي شاخصه هاي توسعه يافتگي است تصريح کرد: وضعيت تهران بر شاخصه هاي سلامت محيط زيست و آلودگي هوا نامناسب است. با جمعيت 8 و نيم ميليون نفري شهر تهران مي توان گفت که تهراني ها به هيچ عنوان از شاخص مطلوب در زندگي برخوردار نيستند.

 

رئيس کميته محيط زيست شوراي شهر تهران با بيان اينکه تصور نشود که تهران درآمد زيادي دارد گفت:اين خلاف عدالت است که بخواهيم درآمدهاي پايدار شهر تهران را کاهش دهيم و بدون شک با اين کار آسيب جدي به کيفيت زندگي مردم وارد مي شود.

 

مهدي چمران نيز در ادامه صحبت هاي اعضا گفت:‌مردم تهران عوارض خود را به زور پرداخت مي کنند و خرج کردن آن در جاي ديگر درست نيست. با اين مساله فرمانداري نيز از پرداخت کمک شهر تهران به شهر کاکي و شومبه مخالفت کرده است.

 

رئيس شوراي شهر تهران تاکيد کرد:‌ ما از نمايندگان مجلس به ويژه شهر تهران مي خواهيم که مانع از تصويب اين مصوبه شوند به ويژه نمايندگان شهر تهران در مجلس يادشان نرود که نمايندگان مردم تهرانند.

نظر شما