پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۴
کد خبر: ۶۱۶۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
رييس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران با بيان اينکه در شهر تهران با بحران‌هاي جدي محيط زيست مواجهيم افزود: ملموس‌ترين بحراني در اين حوزه آلودگي هوا است که توسعه درختکاري نقش بسيار مهمي در جلوگيري از آن دارد.

به گزارش شهر ، محمد هادي حيدرزاده در همايش بزرگداشت روز ملي نوروز در بوستان نوروز تهران با بيان اين مطلب  اظهار کرد: موضوع مهم ديگري که در شهر تهران با آن مواجهيم مساله تفرج است زيرا به دليل نوع زندگي در کلانشهرها انسان از طبيعت فاصله گرفته است و به همين دليل است که ساخت بوستان‌ها يکي از اولويت‌هاي شهرداري تهران است.

 

حيدرزاده با بيان اينکه عقبه تاريخي و مذهبي ما بر حفاظت از محيط زيست تاکيد دارد، افزود: روز ملي نوروز يادآوري اين است که بايد فرهنگ گذشتگان را پاس داشته و از آنها پيروي کنيم.

 

رييس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران گفت: 21 مارس / فروردين از سوي مجمع عمومي به عنوان روز ملي نوروز تصويب شد که به دليل تعطيلي‌ها مراسم بزرگداشت آن در ارديبهشت ماه برگزار مي‌شود و اميدواريم در سالهاي آينده سفراي کشورهايي که در آنها نوروز برگزار مي‌شود، در اين مراسم شرکت کنند.

 

وي ادامه داد: امسال سومين سالي است که با همکاري دفتر سازمان ملل اين بزرگداشت در شهر تهران برگزار مي‌شود.

 

حيدرزاده با تاکيد بر اينکه توسعه فضاي سبز شهر تهران يکي از اولويت‌هاي اصلي است افزود: اين امر در چند سال اخير در بهبود محيط زيست شهر تهران تاثير بسزايي داشته است.

 

وي با بيان اينکه در چند سال اخير براي توسعه فضاي سبز شهر تهران چندين ميليون درخت کاشته شده است افزود: متاسفانه امروز بسياري از موضوعات فرهنگي ما توسط ديگر کشورها به دليل بي تدبيري مسئولين کشورمان به نام ديگران ثبت مي‌شود.

 

 

 

احداث پل طبيعت از بوستان طالقاني تا بوستان نوروز

 

 

بنابراين گزارش ملاصالحي، مدير عامل شرکت نوسازي اراضي عباس آباد نيز در اين مراسم حضور داشت و گفت: پل طبيعت از بوستان طالقاني تا بوستان نوروز در سه طبقه در حال ساخت بوده و داراي مسير دوچرخه،‌ موتورسواري و کالسکه است.

 

وي با بيان اينکه اين مجموعه بوستان نوروز شبها ميزبان 45 هزار شهروند تهراني است، اظهار کرد: با تکميل اين مجموعه حضور مردم در طبيعت پررنگ تر خواهد شد.

 

ملاصالحي با بيان اينکه از سال 52 تصميم گرفته شده اراضي عباس آباد فضاي فرهنگي تهران باشد، افزود: از هفت سال پيش خريد زمين‌هاي اطراف آن که بخشي در اختيار مردم و بخشي از آن نيز در اختيار ارتش بوده است آغاز شد و شوراي شهرسازي تصميم گرفت اين منطقه ريه تنفسي شهر تهران باشد.

 

وي با بيان اينکه اين منطقه 67 هکتار زون گردشگري دارد افزود: دو هکتار از اين اراضي باغ گل و گياه بوده و 27 کيلومتر آن مسير دوچرخه است. همچنين 500 هزار درخت نيز در اين منطقه کاشته شده است که نقش بسزايي در محيط زيست شهر تهران دارد.

 

 در پايان اين مراسم درختي به نماد صلح و دوستي در محوطه بوستان نوروز غرس شد.

نظر شما