پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۸
کد خبر: ۶۱۶۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
معاون مالي اداري شهرداري تهران گفت: بدهي شهرداري تهران به معارضان ملکي سال هاي 72 تا 90 به صورت قطعي و نيز به معارضان ملکي سال 91 به صورت احتمالي پرداخت مي شود.

به گزارش خبرنگار شهر در جلسه امروز شوراي شهر گزارش نحوه تسويه مطالبات پيمانکاران شهرداري تهران تا پايان سال 91 توسط حسين محمد پورزرندي معاون مالي و اداري شهرداري تهران ارائه شد.

پورزرندي در اين گزارش بيان کرد: بودجه‌ پرداخت بدهي به پيمانکاران و نيز ساير طلبکاران از شهرداري از جمله معارضين ملکي که در حين پروژه هاي عمراني شهرداري ملک آنها توسط شهرداري خريداري شده است به مناطق واگذار شده بود که متاسفانه مناطق اين بودجه را صرف هزينه هاي جاري مي کردند. از اين رو تصميم گرفته شد که معاونت مالي و اداري خود به اين مساله ورود کند و مطالبات را از طريق سيستمي که در آن قرارداد ها و بدهي ها را ثبت کرده ايم تسويه کند.

 

معاون شهرداري افزود: مهم ترين بخش از اين مطالبات معارضين ملکي است که از سال 72 تا کنون پرداخت نشده است.


مهدي چمران رئيس شوراي شهر پيرامون معارضين ملکي گفت: يکي ديگر از مشکلات شهرداري در بحث پرداخت معارضين ملکي خانه هايي است که در مسير طرح هستند و سال هاست شهرداري تکليف آنها را مشخص نکرده است.دارندگان اين خانه ها نه مي‌توانند خانه شان را بفروشند نه بسازند وهم اکنون تبديل به مخروبه شده اند. در دور بعد شوراها حتما به اين موضوع رسيدگي شود.

 

پورزرندي در پاسخ گفت: تمام تلاش خود را مي‌کنيم تمامي معارضان ملکي از سال 72 تا پايان سال 90 را تسويه کنيم. البته پيگيري هاي لازم را براي تسويه معارضين ملکي سال 91 نيز انجام مي دهيم.


وي در ادامه افزود: در مجموع هزار و 200 ميليارد تومان کل تعهدات شهرداري تا پايان 29 اسفند سال 90 به پيمانکاران شهرداري تهران است که در سال گذشته 617 ميليارد تومان از اين مبالغ تسويه شد. نزديک به 600 ميليارد تومان باقي مانده نيز تا پايان تير ماه امسال به صورت کامل تسويه مي شود.


وي گفت: تعدادي از اين مطالبات در قالب اعطاي خانه هايي که توسط سازمان نوسازي از محل اوراق مشارکت ساخته شده به پيمانکاران واگذار مي شود و برخي نيز به شکل چک و حواله تضميني به پيمانکاران داده مي شود.


پورزرندي تصريح کرد: همچنين مبلغ 260 ميليارد تومان به صورت بيمه و ماليات از بدهي شهرداري به پيمانکاران باقي مانده است که با بدهي يا جرايمي که به آنها اضافه شده است به 500 ميليارد تومان افزايش يافته. اين مبلغ بايد به سازمان مالياتي پرداخت شود.

 

معاون مالي اداري شهرداي تهران درباره پيمانکاران بوستان ولايت نيز گفت: اين پيمانکاران با معاونت اجتماعي شهرداري قرارداد بسته اند که مجموعه ورزشي و شهربازي بوستان را بسازند و به ازاي آن به مدت چندين سال از آن بهره برداري کنند.اين قرارداد درست است و اشتباهي در آن رخ نداده است و از آنجا که در دفاتر شهرداري ثبت نشده است بايد نسبت به آن تصميمات جديدي اتخاذ شود.

نظر شما