جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۳
کد خبر: ۶۱۸۳۰
|
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
عضو کميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي گفت: مصوبه واگذاري 50 درصد از سهم شهرداري تهران از محل عوارض ماليات بر ارزش افزوده به ساير شهرها در صحن علني مجلس راي نياورد.

اسماعيل جليلي در گفت و گو با خبرنگار مديريت شهري شهر، در اين باره افزود: اين مصوبه در جريان بررسي بودجه سال 92 در صحن علني مجلس مطرح شد اما نتواست دو سوم آراي لازم براي تصويب به دست آورد.

 

عضو کميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي، تصريح کرد: البته نمايندگان مجلس راي به حذف اين مصوبه نيز نداده و بنابر دستور رييس مجلس قرار شد، اين بند از قانون بودجه بارديگر در کميسيون تلفيق بررسي شود.

 

وي با اشاره به استدلال هاي موافقان اين طرح گفت: نمايندگان موافق معتقدند در تهران صنايع و کارخانه هايي همانند ايران خودرو فعاليت مي کنند که نتايج توليدات آنها، مشکلاتي همانند آلودگي هوا در ديگر شهرها به وجود مي آورد.

 

جليلي افزود: البته بايد درآمد پايدار هر شهر در همان محدوده هزينه شود و در اين مصوبه نيز بايد به گونه اي عمل شود که تهران نيز متضرر نشود.

 

کميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي در جريان بررسي بودجه سال 92، ماده قانوني به تصويب رسانده است که براساس آن 50 درصد از سهم شهرداري تهران از محل عوارض ماليات بر ارزش افزوده حذف و به ساير شهرها اختصاص يابد.

 

اين مصوبه که به معناي حذف بيش از هزار ميليارد تومان از درآمد پايدار تهران است، واکنش و انتقاد شديد نمايندگان مردم در شوراي اسلامي شهر و مجلس را در برداشته است.

 

در شهر بخوانيد:

 

انتقاد شديد نمايندگان مردم به حذف درآمدهاي پايدار پايتخت

نظر شما