شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۲۰
کد خبر: ۶۱۸۵۶
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴
جملات طلايي نامزدهاي رياست جمهوري/
دولت تقوا و تدبير، شعار اعتدال، عقلانيت و تدبير، توجه به معيشت، دولت ضد تورم، برگرداندن روح اميد، ثبات و آرامش به جامعه، حل کردن تحريم ها و بيرون راندن سپاه و دولت از اقتصاد برخي از جملات کليدي هشت نامزد رياست جمهوري در هفته گذشته بوده است.

به گزارش گروه اجتماعي شهر، سخنان کليدي 8 نامزد رياست جمهوري مي تواند راه مناسبي براي شناخت بهتر کانديداهاي انتخاباتي و در نهايت رسيدن به يک انتخاب درست باشد. با آغاز زمان رسمي تبليغات هر هفته بخش هاي اصلي سخنان کانديداها را به ترتيب حروف الفبا براي معرفي بهتر نامزدها منتشر مي کنيم.



   
سعيد جليلي

دموکراسي در بسياري از کشورها وجود دارد ولي آنچه در ايران اسلامي وجود دارد، فراتر از دموکراسي است. نظامي که در ايران اسلامي وجود دارد، مبتني بر انديشه ديني است که موجب حمايت همه جانبه مردم از آن مي‌شود، تا جايي که مردم حاضرند جان خود را نيز در اين عرصه فدا نمايند. رويکرد اصلي ما گفتمان انقلاب اسلامي است که مي‌تواند موجب پيشرفت و تعالي کشور شود، برنامه‌اي که بر اين مبنا قرار داده‌ايم اين است که بايد سازوکاري انديشيده شود که ظرفيت آحاد جامعه و ظرفيت‌هاي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري کشور آزاد شود، معطل نماند و شکوفا شود.

غلامعلي حدادعادل

دولت آينده بايد دولت تقوا و تدبير باشد و شعار انتخاباتي من همين است. علت حضورم در انتخابات اين است که کشور را محتاج آرامش و سازندگي و خردورزي مي‌دانم. مهمترين برنامه من توجه به مشکلات اقتصادي مردم است.

محسن رضايي

امروز نه تنها سپاه، بلكه كل دولت بايد پايش را از اقتصاد بكشد بيرون چون ما مي خواهيم اقتصاد را مردمي كنيم. سقوط ارزش پول ملي کمتر از سقوط خرمشهر نيست"، رضايي تحريم‌هاي اقتصادي را خطري براي کشور است. بازگشت اخلاق در سياست و کارآمدي در اقتصاد، از ديگر برنامه‌هايم براي دولت آينده است. براي اينکه آرامش و نشاط را به خانواده‌ها برگردانيم بايد عمل کنيم چون با شعار نمي‌شود مسائل و مشکلات را حل کرد. بانک مرکزي تبديل به صندوقچه دولت شده است.

کسي در دولت من جرات حمله به سفارت خانه ها نمي کند. اقتصاد من براي نخستين بار توليد ثروت را رقم مي زند. با اجراي اين روش تا سطح ملي کشور ما تبديل به توليد کننده ثروت همجون کشورهاي چين و مالزي  مي شود.

حسن روحاني

شعارم براي انتخابات اعتدال، عقلانيت و تدبير است. دليل حضورم زمينه‌سازي براي مشارکت فعال مردم در انتخابات و تحقق حماسه سياسي است. محور برنامه اقتصادي من توليد ثروت ملي و توزيع عادلانه آن است. برنامه فرهنگي‌ام اصلاح ساختار فرهنگي و تامين امنيت فرهنگي و در زمينه سياست خارجي نيز تعامل سازنده با جهان است. برنامه‌ام در زمينه سياست داخلي، تدوين حقوق شهروندي و انسجام وحدت ملي است.

محمدرضا عارف

مهم‌ترين شعارم توجه به معيشت، منزلت و عقلانيت است. مهم‌ترين برنامه‌هايش در حوزه اقتصاد، مهار تورم و کنترل نرخ بيکاري و ايجاد اشتغال براي جوانان است"، وي بر اهميت رشد اقتصادي تاکيد و ابراز اميدواري کرد که بتواند در صورت پيروزي رشد اقتصادي را به هشت درصد برساند. اهميت گردشگري و توسعه مناطق غيربرخوردار به عنوان بخشي از برنامه‌هايش اشاره کرد

محمد غرضي

شعار انتخاباتي من «دولت ضد تورم» است. ستاد انتخاباتي و سخنگو ندارم و بنا دارم از طريق راديو و تلويزيون با مردم صحبت کرده و برنامه هاي انتخاباتي ام را اعلام نمايم.

محمد باقر قاليباف

اساسي‌ترين شعار من حل معضلات اقتصادي و ساختن زندگي خوب،‌ مادي و معنوي براي مردم است. مهم‌ترين نکته برگرداندن روح اميد، ثبات و آرامش به جامعه است. اساسي‌ترين شعار اين دولت، حل معضلات اقتصادي و ساختن زندگي خوب در بعد مادي و معنوي براي مردم است. برنامه‌هاي مدوني براي حل معضلات اقتصادي کشور داريم. بهترين شعار اين است که به شعارها پايان دهيم.

علي اکبر ولايتي

اصول‌گرايي بايد همراه با سعه صدر باشد. اگر بتوانيم اقتصاد و روابط خارجي را درست عمل کنيم در مجامع دولتي کار مدبرانه دقيق انجام دهيم مي‌توانيم کار هسته‌اي را حل و روابط خود را با ديگر کشورها که بي‌جهت به حالت نيمه تعطيل درآمده‌اند ، بهبود بخشيم.

مي‌توان مسائل هسته‌اي را با حفظ حقوق هسته‌اي صلح‌آميز حل کرد و مي‌شود جلوي تحريم‌ها را با سه اصل اساسي عزت، حکمت و مصلحت که مقام معظم رهبري فرمودند گرفت. ثبات ارزش پول را دولت تضمين مي‌کند و بانک مرکزي را بايد تقويت کند که مهم‌ترين وظيفه، حفظ ارزش پول و نظارت بر کار بانک‌ها است دولت بايد قانون‌مند باشد و قانون را اجرا کند. شعار ما در کار رياست جمهوري و تشکيل دولت اخلاق‌مداري و ثبات در مديريت است.


نظر شما