جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۱۹۰۰
|
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
همزمان با هفته ملي بدون دخانيات برگزار مي شود؛
شهردار منطقه 9 تهران گفت: بازارچه خوداشتغالي کانونهاي 10 گانه سلامت محور منطقه در بوستان شمشيري برپا مي شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 9 ، حسين سلطاني در اين خصوص اظهار داشت: امسال هفته بدون دخانيات در خانه هاي سلامت هر محله، مساجد و مراکز فرهنگي و اجتماعي سطح منطقه اجرا مي شود.

 

وي تصريح کرد: تمامي اين مجموعه برنامه ها، در راستاي فرهنگ سازي و تشويق شهروندان به استفاده نکردن از مواد دخاني پيش بيني شده است.

 

سلطاني افزود: طرح هاي آموزشي مختلفي در هفته ملي بدون دخانيات با شعار «تبليغ ، ترويج و حمايت از دخانيات ممنوع» در نظر گرفته شده و طي اين روزها اجرايي مي شود.

 

وي ادامه داد: برنامه هاي اجرايي خانه هاي سلامت در هفته بدون دخانيات ، شامل ارائه خدمات مشاوره فردي و گروهي ، کارگاه هاي آموزش مهارت هاي نه گفتن ، همايش هاي قليان – تهديد جدي براي سلامت ، برپايي مسابقه هاي ورزشي با عنوان تبليغ و حمايت از دخانيات ممنوع و تئاترهاي آموزشي مي شود.

 

شهردار منطقه 9 خاطرنشان کرد: برپايي دوره هاي آموزشي در خانه هاي سلامت با عنوان مواد دخاني و تاثيرات آن بر جسم و روان ، نمايشگاه نقاشي و پوستر با موضوع دخانيات، اجراي نمايش هاي خياباني با محوريت مضرات مصرف مواد دخاني و به ويژه قليان، پياده روي نمادين و تورهاي تفريحي، انجام تست ريه در خانه هاي سلامت و ارائه خدمات مشاوره در بوستان هاي بدون دخانيات ( المهدي (عج) ، کوکب و معلم ) از جمله برنامه هاي اجرايي است.

 

به گفته وي شهروندان منطقه براي اطلاع از زمان و مکان برنامه هاي اين هفته مي توانند به نزديکترين خانه سلامت در محدوده محل سکونت خود مراجعه کرده و از خدمات اين مجموعه ها در سراي محلات بهره مند شوند.



نظر شما