شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۶
کد خبر: ۶۱۹۷۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱
مناظره جمعي تلويزيون چه طعمي است؟
تلويزيون از جمعه، دهم خرداد ماه پخش برنامه‌هاي مناظره نامزدهاي انتخاباتي را آغاز مي‌کند.

به گزارش شهر، در اولين مناظره‌ي نامزدهاي يازدهمين دوره‌ي انتخابات رياست جمهوري که جمعه (دهم خرداد ماه) در شبکه يک سيما آغاز خواهد شد، نامزدها برنامه‌هاي اقتصادي‌شان را اعلام مي‌کنند.

 

اولين مناظره در حالي جمعه ساعت 16 آغاز مي‌شود که تاکنون نام مجري اعلام نشده است و به نظر مي‌رسد صداوسيما قصد دارد با اين اقدام، از حاشيه‌ها دوري کند.

 

دومين مناظره چهارشنبه (15 خرداد ماه) و سومين مناظره جمعه (هفدهم خرداد ماه) پخش خواهند شد.

 

مناظره‌ها به مدت 210 دقيقه از ساعت 16 در شبکه يک سيما و تکرار آن در همان روز ساعت 21 از شبکه چهار سيما پخش خواهد شد.

 

علاوه بر آن اين مناظره‌ها همزمان از راديو ايران نيز زنده پخش خواهد شد و تکرار آن در همان روز ساعت 21 از راديو جوان پخش مي‌شود.

 

***

 

بدون شک اداره کردن مناظره‌هاي کانديداها که اين روزها از مباحث داغ محافل سياسي و مردم به شمار مي‌آيد، بسيار حساس بوده و نيازمند مجري توانمندي است که سخنان نامزدها را سمت و سو بدهد. اهميت اين موضوع از آنجايي پررنگ مي‌شود که امسال قرار است مناظره‌ها به صورت جمعي با حضور هر هشت نامزد انتخابات برگزار شود. همچنين امسال مناظره‌ها در سه موضوع جداگانه و با محوريت فرهنگ،‌ اقتصاد و سياست روي آنتن مي‌روند.

 

بر اين اساس در انتخابات يازدهم بار ديگر تجربه‌اي جديد در حوزه برنامه‌هاي تبليغاتي شکل مي‌گيرد.

 

اما ضرغامي در مقام رييس سازمان صداوسيما، درباره‌ي مجري مناظره‌هاي امسال در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود: افراد باسابقه و باتجربه‌اي براي اجراي برنامه‌هاي امسال انتخاب شده‌اند اما هنوز به دليل اينکه به قطعيت نرسيده نمي‌توانيم اسامي را اعلام کنيم ان‌شاء‌الله تا روز مناظره نام مجري هم اعلام مي‌شود.

 

ضرغامي همچنين درباره آزادي عمل و بيان مجري مناظره‌هاي امسال هم تاکيد کرده بود: به مجري اجازه داده شده که در بحث‌هاي مناظره با نامزدها دخالت کند و متناسب با پاسخي که مطرح مي‌شود کاملا جلسه را مديريت کند؛ ضمن اينکه وقتي مناظره به صورت جمعي شکل مي‌گيرد، تا حد زيادي اشکالي که مربوط به دوره‌ي قبل بود اتفاق نخواهد افتاد.

 

او همچنان با تاکيد بر مناسب بودن ساعات مناسب پخش مناظره‌ها، گفته بود برنامه‌هاي مناظره‌يي جزو پربيننده‌ترين برنامه‌ها خواهند بود؛ چرا که در ساعت‌هاي مناسب پخش مي‌شوند، بنابراين مخاطبان مي‌توانند با دقت آنها را تماشا کنند.

 

وي درباره‌ي کليت برنامه‌هاي مناظره‌يي امسال، اينگونه توضيح داد: اول مناظره‌ها به اين شکل آغاز مي‌شود که در تايم چهار دقيقه هر يک از نامزدهاي انتخاباتي ابتدا برنامه‌هاي خودشان را اعلام مي‌کنند چرا که موضوع مناظره‌هاي امسال به نسبت دوره گذشته تخصصي‌تر است و به شکلي نيست که مثل مناظره‌هاي قبلي هر فردي درباره‌ي هر موضوعي صحبت کند؛ بنابراين احتمالا جلسه اول که اقتصادي خواهد بود، نامزدها برنامه‌هاي اقتصادي‌اشان را اعلام مي‌کنند.

 

ضرغامي تاکيد کرده بود: مديريت برنامه‌هاي مناظره‌يي به گونه‌اي خواهد بود که گفت‌وگوهاي متقابل واقعا شکل بگيرند و همچنين اعضاي شرکت‌کننده در جلسه در مقابل هم افکارشان را ارائه کنند تا مردم قدرت انتخاب پيدا کنند.

 

منبع: ايسنا

نظر شما