جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۰
کد خبر: ۶۱۹۸۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
محمد نجار با بيان اينکه در اين دوره از انتخابات 50.483.192 نفر واجد شرايط اخذ راي هستند، گفت: از اين ميان 1.631.206 نفر راي اولي داريم

به گزارش شهر، مصطفي محمد نجار در حاشيه نشست خود با استانداران و معاون امنيتي استانداري هاي کشور در جمع خبرنگاران با بيان اينکه 17 روز تا انتخابات زمان داريم گفت: اين جلسه به منظور آخرين هماهنگي ها ميان استانداري ها و به منظور مروري بر فرايند اجرايي انتخابات برگزار شد. وي با بيان اينکه تنها مر قانون در دستور کار وزارت کشور قرار دارد گفت در اين دوره از انتخابات 130هزار صندوق در نظر گرفته شده است که اين امر کار و هماهنگي هاي سنگيني را مي طلبد. وزير کشور با اشاره به تعداد واجدين شرايط اخذ راي گفت: 50.483.192 نفر واجدين شرايط اخذ راي هستند که از اين ميان 1.631.206 نفرشامل راي اولي هستند و از اين تعداد راي اولي ها 799.562 نفر زن و 831.644 نفر مرد هستند.

 

وي همچنين با بيان اينکه از 16 خردادماه نيز تبليغات انتخابات چهارمين دوره انتخابات شوراهاي شهر و روستا نيز آغاز مي شود گفت: تاکنون نسبت به رفتار داوطلبان شکايت قابل توجهي نداشته ايم به جز دو سه مورد گزارش تخلف که آن هم مورد خاص و ويژه اي نبوده است و تاکنون نيز داوطلبان قانون را رعايت کردند و ما هم به آنان توصيه مي کنيم اين اخلاق مداري را تا روز انتخابات ادامه دهند.

 

وي همچنين در مورد تمهيدات در نظر گرفته شده براي اخذ راي از هموطنان خارج از کشور گفت: 285 مرکز در کشورهاي مختلف براي اخذ راي در نظر گرفته شده و برنامه ريزي هاي لازم نيز در اين خصوص صورت گرفته است تا هموطنان و ايرانيان خارج از کشور هم بتوانند راي خود را به صندوق ها بيندازند.

 

نجار همچنين با اشاره به تمهيدات در نظر گرفته شده براي دو مرحله اي شدن انتخابات گفت: اگر انتخابات در 24 خرداد نهايي نشود طبق قانون در جمعه بعد مرحله دوم برگزار مي شود و وزارت کشور نيز تمام تمهيدات لازم را در اين خصوص انجام داده اند.

نظر شما