شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۹
کد خبر: ۶۲۰۴۰
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۶
هشت کانديداي انتخابات رياست جمهوري در بخش پاياني اولين مناظره تلويزيوني خود، نظراتشان را درباره هشت تصوير که به نمايش درآمد، اعلام کردند.
به گزارش شهر،  آخرين بخش از نخستين مناظره نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري يازدهم که با محوريت موضوع اقتصاد برگزار شد، مجري برنامه با نشان دادن هشت تصوير، نظر نامزدها درباره آنها را جويا شد.
تصوير ششم، نمايي از يک معدن رها شده در مناطق کويري بود که محمدرضا عارف يک توصيف عجيب از آن بيان کرد.
در ادامه تصوير و نظرات هشنکانديداي حاضر در مناظره را ببينيد:




عارف: اين تصوير يک دره است که در کشور ما فراوان است و جزو آثار بسيار زيبا است که مي‌تواند به جذب توريسم کمک کند. جذب توريسم و صنعت گردشگري از اولويت‌هاي کشور بايد باشد که مي‌تواند در معادلات فرهنگي و افزايش ثروت و ايجاد اشتغال موثر باشد.
رضايي: اين تصوير يک معدن سنگ آهن يا مس است که نزديک يزد و کرمان وجود دارد و خاک برداري شده و خاک آن را برده‌اند که از درون آن فلز توليد کنند و نشان مي‌دهد ما بايد خام فروشي را در کشور تمام کنيم.
روحاني: اين تصوير يک معدن ارزان است که معمولا افراد در عمق بسيار زياد آن براي استخراج تلاش مي‌کنند و اين معدن شبيه معدن مسي است که چند جا بازديد کردم.


غرضي: معدن متروکه که صاحبش حتما فراري شده و آن را رها کرده چون تورم پوست او را کنده و يا الان در زندان است!

قاليباف: اين تصوير نماد تخريب محيط زيست است چون حتما گودبرداري از اين معدن برخلاف نظر کارشناسي صورت گرفته و به همين دليل رها شده و بعد هم در آينده اگر توجه نشود به مرکز زباله تبديل خواهد شد. اين نتيجه يک اقدام غيرکارشناسي و تخريب محيط زيست و اقتصاد کشور است که بايد جلوي آن را گرفت.
ولايتي: اين تصوير يک کار عمراني رها شده است که غيرفني و غيرمنصفانه از آن بهره‌برداري شده و البته بسيار عبرت آموز است؛ ممکن است بخشي از علل رها کردن آن اين بوده که تعدادي از پروژه‌هاي ما به خاطر فقدان بودجه نيمه‌کاره مانده است.


جليلي: بخشي از ظرفيت کشور است که احتياج به مديريت صحيح براي استفاده حداکثري دارد.
حدادعادل: اين عکس يادآور ثروت عظيم کشور ما از حيث منابع زيرزميني و معدن است و به ما ايراني‌ها يادآوري مي‌کند که اگر در شمال جنگل داريم در کوير معدن داريم و همه جاي ايران صاحب ثروت‌هاي خدادادي و منتظر عزم و اراده ما ملت با دولت خوب است که انشاءالله اين ثروت‌هاي بالقوه را بالفعل کنيم.
افکارنيوز
نظر شما