جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۲۱۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴
آيت‌الله نوري همداني فرهنگ عاشورا را عامل اصلي در برانگيختن ملت ايران و قيام 15 خرداد مي‌‌داند.

به گزارش شهر، آيت‌الله حسين نوري همداني شامگاه يكشنبه 11 خرداد ماه در ديدار با اعضاي ستاد مركزي بزرگداشت قيام 15 خرداد، انقلاب اسلامي ايران را يكي از حوادث بزرگ تاريخ معاصر دانست و اظهار كرد: انقلاب اسلامي در راستاي بعثت نبي مكرم اسلام(ص)، غدير و عاشورا بوده و در نهايت به قيام حضرت مهدي(عج) منتهي خواهد شد.

وي افزود: برخي حوادث تاريخي موجب شدند انحرافاتي در اسلام و در ميان مسلمانان به وجود بيايد و مسئله امامت به حاشيه رانده شده و هدف نهايي حضرت محمد(ص) محقق نشود بنابراين امام حسين(ع) با قيام عاشورا جلوي اين انحرافات را گرفت هرچند باز هم انحراف در اسلام به وجود آمد.

اين مرجع تقليد با بيان اينكه هدف اباعبدالله(ع) از قيام احياي اسلام ناب بود خاطرنشان كرد: با اين حال برخي جريانات ديگر پس از ايشان موجب شدند مسلمانان باز هم دچار انحطاط شوند.

وي ادامه داد: سال‌ها پس از اينكه مسلمانان دچار انحراف شدند امام راحل رسالت انبياي الهي را دنبال كرد و با اتكا به قدرت لايزال خداوند و به پشتيباني مردم انقلاب را به پيروزي رساند.

آيت‌الله نوري همداني ظرفيت‌هاي زياد انقلاب را مورد توجه قرار داد و افزود: مهمترين اين ظرفيت‌ها ولايت فقيه و ارتباط امام و امت و ملت و رهبري هستند؛ جمهوري اسلامي در واقع نگرش اسلام به حكومت و مردم را تحقق بخشيده است.

استاد برجسته حوزه علميه قم مسئله عاشورا را عامل اصلي در برانگيختن ملت ايران و قيام 15 خرداد دانست و تصريح كرد: در طول سال‌هايي كه مردم نهضت را ادامه مي‌دادند همواره با تاسي به قيام اباعبدالله(ع) پيروز مي‌شدند.

وي با بيان اينكه يكي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران احياي فرهنگ شهادت‌طلبي بوده است گفت: حركت مردم ايران سبب شده است امروز مظلومان و مسلمانان واقعي براي تحقق اهداف ديني از ايثار و فداكاري و نثار جان خويش هراسي نداشته باشند.

آيت‌الله نوري همداني با اشاره به گسترش وهابيت و سلفي‌گري در كشورهاي اسلامي و حمايت‌هاي گسترده عربستان و قطر از اين گروه‌ها عنوان داشت: آنها به قدري جسارت يافته‌اند كه به صورت آشكار شيعيان را مورد توهين و حمله قرار مي‌دهند.

اين مرجع تقليد خواستار قيام در برابر وهابيت شد و افزود: اينكه برخي گروه‌ها به نام اسلام خون مسلمانان را مباح شمرده و مقبره اصحاب بزرگي چون حجر بن عدي را تخريب مي‌كنند شايسته جهان اسلام نبوده و آنها در واقع مزدوران آمريكا و اسرائيل هستند كه امروز در كشورهايي چون سوريه به ايجاد ناامني مي‌پردازند.

آيت‌الله نوري همداني با بيان اينكه همه دشمنان اسلام براي سركوب شيعيان با يكديگر متحد شده‌اند افزود: هدف اصلي آنها از حمله به سوريه، عراق، افغانستان و ديگر كشورها مقابله با ايران است.

آيت‌الله نوري همداني در بخش ديگري از سخنان خود انتخابات رياست جمهوري و شوراها را مورد توجه قرار داد و بيان داشت: همه اقشار بايد در مسير خلق حماسه سياسي تلاش كنند.

استاد خارج فقه حوزه علميه قم با تاكيد بر زمينه‌سازي براي حماسه سياسي و حضور حداكثري مردم در پاي صندوق‌هاي راي گفت: امروز تمام دشمنان درصدد برنامه‌ريزي براي نااميد كردن مردم ايران و جلوگيري از شركت آنها در انتخابات هستند.

آيت‌الله نوري همداني با بيان اينكه مسلمانان و شيعيان هر روز در حال جهاد با دشمنان هستند عنوان داشت: مبارزه ما با كفار و دشمنان اسلام هيچ گاه پاياني نخواهد داشت.

نظر شما