پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۱
کد خبر: ۶۲۱۲۴
|
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
قرار است نسخه اصلي فيلم سينمايي «گذشته» ساخته اصغر فرهادي هفته آينده به ايران برسد تا اين فيلم با کيفيت مطلوب در ايران روي پرده رود.

به گزارش شهر، پيش از اين قرار بود فيلم «گذشته» همزمان با نمايش در شصت و ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم کن براي اهالي مطبوعات در ايران اکران شود و پس از آن نيز بعد از تعطيلات نيمه خرداد ماه اکران عمومي آن آغاز شود؛ اما اين موضوع منتفي شد و دليل اصلي آن را بي‌کيفيت بودن نسخه موجود از «گذشته» در ايران اعلام کردند.

نسخه‌اي از فيلم «گذشته» که در حال حاضر در ايران موجود است کپي از نسخه اصلي است که براي بازبيني در وزارت ارشاد و گرفتن مجوز اکران عمومي در اختيار پخش‌کننده داخلي قرار گرفته است.

اما قرار است اگر برنامه‌هاي اکران اين فيلم طبق پيش‌بيني جلو رود، نسخه اوريجينال و با کيفيت «گذشته» هفته آينده به تهران برسد.

رجبي فروتن سخنگوي سازمان سينمايي درباره اکران خصوصي و عمومي اين فيلم گفت: پيش از اين مطالبه‌اي درباره اکران خصوصي فيلم به طور همزمان با جشنواره کن داشتيم که به دليل مسائلي که عنوان شده است، اين امر منتفي شد.

وي افزود: هم اکنون سرتيپي به عنوان پخش‌کننده و فرهادي به عنوان کارگردان مي‌توانند براي زمان اکران عمومي و خصوصي فيلم تصميم‌گيري کنند. پيش از اين هم اعلام شده است وزير ارشاد و رئيس سازمان سينمايي نيز فيلم را ديده‌اند و منعي براي نمايش آن وجود ندارد.

علي سرتيپي مدير فيلميران نيز با تاييد اين خبر گفت: از اواخر هفته آينده ما آمادگي لازم براي اکران «گذشته» را داريم. به احتمال زياد در يک سانس فيلم را براي اهالي مطبوعات و هنرمندان اکران مي کنيم و پس از ان طبق قرارداد «گذشته» با سرگروهي سينما آفريقا روي پرده خواهد رفت.

اين فيلم زندگي مردي ايراني و زني فرانسوي را در مرکز توجه خود قرار داده است با بازي برنيس بژو بازيگر آرژانتيني-فرانسوي، طاهر رحيم بازيگر فرانسوي الجزايري و علي مصفا بازيگر و کارگردان ايراني ساخته شده است.

«گذشته» در جشنواره بين المللي فيلم کن امسال جايزه نخل طلاي بهترين بازيگر زن را دريافت کرد. منبع:‌ مهر

نظر شما