شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۶
کد خبر: ۶۲۱۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵
مجري پيشکسوت تلويزيون معتقد است براي هويت‌بخشي و تقويت حس هويت ملي بايد اجازه دهيم طراحان لباس به اين عرصه وارد شوند و از رنگ‌هاي پرچم، لباس‌هاي فاخر تهيه شود.

به گزارش شهر، عليرضا غفاري، مجري تلويزيون جمهوري اسلامي ايران گفت: «پرچم قطعا نماد هويت هر کشور و جزو مباني وحدت ملي در جهان معاصر است که از سال‌هاي بسيار دور در ادبيات ما به ويژه در شاهنامه حکيم توس به وجود آن اشاره شده است. سال‌هاست کشور ما صاحب پرچم است؛ حتي پيش از اين‌که سازمان ملل کشورها را با مصوبه‌اي ملزم به داشتن پرچم کند.»



غفاري افزود: «در حال حاضر، سه رنگ غرورآفرين، نماد همبستگي ملي ايرانيان در سراسر جهان است. امروز براي نمادسازي وطن، هيچ کس از نقشه، نمونه‌هاي تاريخي، اماکن ديدني يا جاذبه‌هاي توريستي استفاده نمي‌کند؛ بلکه اين پرچم است که به‌عنوان نماد ملي کشورها مطرح است.»



مجري باسابقه تلويزيون با اشاره به اين‌که فيلمسازان و برنامه‌سازان تلويزيون بايد در ساخت فيلم‌ها و برنامه‌هاي خود، نماد ملي را بيشتر به کار بگيرند، تصريح کرد: «امروز رسانه ملي به صورت مشخص در مناسبت‌هاي گوناگون از پرچم استفاده مي‌کند اما در طول دوران دفاع مقدس، پرچم جمهوري اسلامي يکي از شاخصه‌هاي مهم برنامه‌ريزي در صداو سيما بود و تصوير رزمندگان همواره در کنار پرچم ايران ديده مي‌شد.»



غفاري همچنين با اشاره به اين‌که بايد براي هويت‌بخشي و تقويت حس هويت ملي اجازه دهيم طراحان لباس به اين عرصه ورود کنند تا از رنگ‌هاي پرچم، لباس‌هاي فاخر تهيه شود، گفت: «متاسفانه اکنون هيچ کدام از تيم‌هاي ملي ما از رنگ‌هاي پرچم در طراحي لباس خود استفاده نمي‌کنند، کاري که در تمام دنيا متداول است. مي‌توان به جاي پرچم‌هاي کاغذي که در راهپيمايي‌ها استفاده مي‌شود از پرچم‌هاي پارچه‌اي استفاده کرد؛ يا کلاه‌هايي زيبا و شکيل با رنگ‌هاي پرچم توليد کرد و در اختيار شهروندان قرار داد. به هر حال بايد به پرچم‌مان جلوه بيشتري بدهيم.»



نخستين جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوستر و نقاشي کودک و نوجوان، به همت مديريت فرهنگي- هنري منطقه 5 و فرهنگسراي فردوس برگزار مي‌شود.

نظر شما