جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۲
کد خبر: ۶۲۱۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۰
رهبر انقلاب در ديدار مسوولان نظام و سفيران كشورهاي اسلامي:
همزمان با عيد مبعث و سالروز بعثت پيامبر مکرم اسلام (ص)، مسئولان نظام، نمايندگان و سفيران کشورهاي اسلامي و جمعي از خانواده معظم شهدا با حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار کردند

به گزارش شهر ، حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار ضمن تبريک عيد مبعث، مهمترين وظيفه امت اسلامي را در شرايط کنوني، هوشياري و شناخت نقشه راه خود و همچنين نقشه دشمن دانستند و تأکيد کردند: طراحي اصلي دشمن ايجاد اختلاف و درگيري ميان مسلمانان است بنابراين ضروري ترين نياز دنياي اسلام اتحاد و اتفاق، و همکاري و همدلي است.

ايشان با اشاره به مزاحمت ها و معارضه هايي که همواره در مقابل پيامبران الهي و دعوت به حق آنها وجود داشته است افزودند: اين مخالفت ها و مقابله ها در برابر دعوت پيامبر اسلام (ص)، سنگين تر و همه جانبه تر بود و تا آخر عمر شريف آن حضرت به شکل هاي مختلف ادامه داشت.

رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه امروز نيز در مقابل نداي اسلام معارضه و دشمني وجود دارد، خاطرنشان کردند: بعد از آنکه دعوت هاي غيرالهي اعم از دعوت مکاتب مارکسيسم و ليبراليسم، نتوانستند سعادت بشريت را تأمين کنند، امروز دلها و نگاهها متوجه اسلام است، بنابراين دشمني با اسلام به عنوان کانون انديشه عدالتخواهي و کرامت انسان، سنگين است.

حضرت آيت الله خامنه اي، اهانت به پيامبر اسلام (ص) را نمونه اي از اين دشمني ها دانستند و افزودند: نمي توان باور کرد که اهانت به اسلام و اسلام ستيزي در دنيا، بدون طراحي سرويس هاي اطلاعاتي قدرتها و حمايت مالي آنها باشد.

ايشان با تأکيد بر اينکه برخي رفتارها و اقدامات مسلمانان همچون جمودها و تحجرها، بهانه اسلام ستيزي را به قدرتهاي سلطه گر مي دهد، گفتند: مسلمانان بايد دعوت به اسلام را با صراحت و شجاعت، و صداقت و عدالت انجام دهند تا دلها را به سوي خود جذب کند.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: مسلمانان بايد در مقابل دشمني ها با پيام اسلام، بايستند همانگونه که پيامبر اسلام (ص) و همه مؤمنان به اسلام در طول تاريخ ايستادند.

حضرت آيت الله خامنه اي لزوم بصيرت امت اسلامي و شناخت نقشه راه مسلمانان و نقشه راه دشمن را بسيار ضروري خواندند و خاطرنشان کردند: نقشه اصلي دشمن ايجاد اختلاف ميان مسلمانان و تحريک تعصب هاي مذاهب مختلف اسلامي عليه يکديگر است تا توجه امت اسلامي از کانون اصلي دشمني يعني سرمايه داري فاسد و صهيونيسم غاصب و قسي القلب منحرف شود.

ايشان تأکيد کردند: امت اسلامي اعم از ملتها، سياستمداران و روشنفکران بايد اين نقشه راه دشمن را بشناسند تا بتوانند در مقابل آن تدبير کنند و دچار عملکرد اشتباه نشوند.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: قدرتهاي سلطه گر مي خواهند با ايجاد اختلاف ميان مسلمانان، آنان را از مسائل اصلي خود و همچنين پيشرفت مورد نياز، غافل کنند.

حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان کردند: غربيها در گذشته، از طريق استعمار اين هدف را دنبال مي کردند و اکنون با ايجاد اختلاف ميان مسلمانان به دنبال اين هدف هستند.

ايشان تأکيد کردند: البته غربيها با شعارهاي طرفداري از حقوق بشر و حمايت از دموکراسي نخواهند توانست لکه ننگ استعمار را از دامان خود پاک کنند.

رهبر انقلاب اسلامي در جمع بندي سخنان خود گفتند: با توجه به نقشه راه دشمن، مسلمانان بايد با بصيرت و شناخت دشمن و نقشه هاي آن، نقشه راه خود را که همان اتحاد و اتفاق، و همکاري و همدلي است به درستي بشناسند.

در ابتداي اين ديدار که رؤساي قواي مقننه و قضاييه و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز حضور داشتند، آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور با تبريک سالروز مبعث پيامبر گرامي اسلام، نبي مکرم اسلام را گنجينه علم و اسرار خداوند متعال خواند و با اشاره به خصايل پيامبر گرامي اسلام افزود: رسالت اصلي حضرت محمد مصطفي(ص) هدايت بشر بود و در اين مسير متحمل سختي هاي زيادي شد.

وي افزود: هدف رسالت پيامبر عظيم الشان اسلام اتمام مکارم اخلاق، مخاطب پيام او همه بشريت و گستره ي رسالت او همه ي جهان براي کمال يافتن انسان بود.

رئيس جمهور، انقلاب عظيم ايران به رهبري امام را دعوت به راه پرافتخار و سعادت آفرين انبياء الهي دانست و گفت: استقرار کامل توحيد و عدالت در جهان براساس وعده حق خداوند با ظهور آخرين ذخيره الهي يعني امام عصر (عج) محقق خواهد شد.

نظر شما