جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۲
کد خبر: ۶۲۱۸۵
|
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
معاون شهردار تهران در جلسه شوراي معاونين حمل و نقل و ترافيك مناطق 22 گانه پايتخت گفت: همان طور كه شهردار تهران بارها تاكيد فرموده اند، نگهداشت شهر از توسعه شهر مهم‌تر است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، سيد جعفر تشکري هاشمي افزود: متأسفانه برخي بي‌ عرضگي هاي مديريتي در سطح کلان باعث شده پروژه‌اي که مي‌توانسته سه ماهه انجام شود، سال‌ها طول بکشند و مردم از اين بابت دچار خسارت شوند.

وي فقدان استقرار يک نظام مديريتي کارآمد را باعث عدم انجام امور در مجراي صحيح دانست و اظهار کرد: دو باره‌کاري‌ها و چند باره‌کاري‌هايي که در گوشه و کنار کشور شاهد آن هستيم، نشان از بي‌ تدبيري در امور و ناکارآمدي مديريتي دارد.

معاون شهردار تهران با تاکيد بر اين که بسياري از پروژه‌ها در گوشه و کنار کشور سال‌هاست استارت خورده‌اند اما هنوز به بهره‌برداري نرسيده‌اند، تصريح کرد: بدون ترديد فرآيند انجام چنين پروژه‌هايي ايراد دارد و نشان دهنده لجام گسيختگي است.

نصب راهبند در ورودي مسيرهاي بي آر تي

وي با اشاره به ضرورت اصلاح و تعديل فهرست بهاي برخي خدمات در حوزه حمل و نقل و ترافيک و مبادله موافقت‌نامه‌هاي مربوطه تاکيد کرد: اشکالاتي که بر سر راه ارائه خدمات هر چه بهتر و بيشتر به شهروندان وجود دارد بايد برطرف شده و مسائل و مشکلات موجود مي بايست رفع شود.

مهندس تشکري هاشمي با بيان اين که يکي از محورهاي توسعه حمل و نقل انسان محور به عنوان استراتژي راهبردي مديريت شهري در حوزه حمل و نقل و ترافيک توسعه مسيرهاي ويژه دوچرخه و گسترش دوچرخه‌سواري است، تصريح کرد: البته در اجراي اين سياست با مسائل و مشکلات بسياري رو به رو هستيم که به عنوان نمونه مي‌توان به قيمت نوعي دوچرخه توليد داخل اشاره کرد که قيمت آن ظرف يک سال از 90 هزار تومان به 360 هزار تومان رسيده و به عبارتي قيمت اين وسيله حمل و نقل پاک به يک باره 4 برابر شده است.

معاون شهردار تهران با تاکيد بر لزوم هماهنگي بين بخشي مابين تمام دستگاه هاي دست اندرکار به منظور حل و فصل مسائل و مشکلات موجود، اضافه کرد: به عنوان نمونه همکاري با نيروهاي خدوم پليس راهنمايي و رانندگي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و از آخرين اقداماتي که در راستاي اين همکاري به عمل آمده، نصب راهبند با هدف امکان کنترل دقيق‌تر مسيرهاي بي آر تي توسط نيروهاي پليس راهور و به منظور جلوگيري از ورود موتورسيکلت سواران به اين مسيرهاست.

خوب هزينه کردن هنر است

وي با اشاره به اين که تمامي ايستگاه‌هاي اتوبوس در شهر تهران به تجهيزات نمايشگرهاي اطلاع‌رساني مجهز مي‌شوند، گفت: در مرحله نخست ايستگاه‌هاي اتوبوس منطقه 6 واقع در محدوده مرکزي پايتخت به اين امکانات تجهيز خواهند شد.

مهندس تشکري هاشمي با بيان اين که در انجام امور و ارائه خدمات به مردم با هيچ فرد و هيچ مجموعه‌اي عقد اخوت نبسته‌ايم و تعارف نداريم، افزود: هر شخص و هر شرکتي که بخواهد در اجراي وظايف خود کوچکترين کوتاهي بکند، در واگذاري کار به آن فرد و مجموعه تجديد نظر مي‌کنيم و اعتبار و حيثيت خود را با چنين اشخاص و موسساتي گره نمي‌زنيم.

معاون شهردار تهران در پايان با تاکيد بر اين که اجراي طرح سيستم يکپارچه حمل و نقل عمومي در مناطق بايد پيگيري شود، خاطرنشان کرد: موضوع اختصاص اعتبارات مورد نياز در جاي خود مهم است اما از آن مهم‌تر هنر خوب هزينه کردن اين اعتبارات است تا بتوانيم از حداقل اعتبار و بودجه مالي، حداکثر اعتبار و آبروي اجرايي و مديريتي را کسب کنيم.

نظر شما