شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۳
کد خبر: ۶۲۲۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
غلامعلي حدادعادل از ادامه حضور در انتخابات رياست جمهوري انصراف داد.

به گزارش شهر، غلامعلي حدادعادل، ضمن انصراف از کانديداتوري انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري از مردم عزيز ايران اسلامي خواست با رعايت معيارهاي مورد نظر رهبري معظم انقلاب به کساني رأي دهند که از گفتمان انقلاب اسلامي و ارزشهاي مورد نظر امام و رهبري حمايت کنند. متن اين نامه را که مجلس ايران منتشر کرده، به شرح ذيل است:

 

        

بسم الله الرحمن الرحيم

بيانيه انصراف دکتر حداد عادل از نامزدي انتخابات رياست جمهوري

ملت شريف ايران

در روزهاي حساس و سرنوشت ساز يازدهمين دوره­ انتخابات رياست جمهوري توجه شما مردم عزيز را به نکات زير جلب مي­کنم:

 

1- اينجانب که از سال 1341 با کاروان نهضت امام خميني(ره) همراه بوده و از بهمن 1357 تا کنون در صحنه­هاي انقلاب و مسئوليتهاي مهم و سنگين اجرايي و قانونگزاري حضور داشته­ام ، روش و بينش «اصول­گرايي» را در عرصه­ سياست با تعاليم اسلام و قرآن و آرمانهاي امام راحل و اهداف انقلاب اسلامي و منافع و مصالح کشور منطبق و موافق مي­دانم و خود را اصول­گرا مي­شناسم و به اين صفت افتخار مي­کنم.

 

2- پيروزي اصول­گرايان را در انتخابات رياست جمهوري هدف اصلي خود مي­دانم و معتقدم با استمرار اصول­گرايان حقيقي مي­توان آرامش و امنيت و عقلانيت را که لازمه­ ايجاد حماسه­ سياسي و حماسه­ اقتصادي است بر کشور حاکم کرد و بر اين اساس خود را موظف مي­دانم از هر اقدامي که با واسطه يا بي­واسطه به شکست اصول­گرايي در اين انتخابات منجر شود پرهيز کنم.

 

3- شرکت اينجانب در ائتلافي که به«ائتلاف سه­گانه» يا «ائتلاف پيشرفت» موسوم شد دقيقاٌ براي آن بود که نامزدهاي اصول­گرا در رقابت با يکديگر سبب شکست اصول­گرايان نشوند. ما با هم براي تلاش در راه پيروزي اصول­گرايان عهد و پيمان بسته­بوديم و من دقيقاً بر آن عهد و پيمان استوار مانده­ام.

 

4- با نزديک شدن به ايام ثبت نام نامزدها و حوادثي که در آخرين ساعت روز آخر ثبت نام روي داد و نگراني­هايي از باب تکرار حوادث تلخ سالهاي گذشته به­ويژه فتنه­ي سال 88 را پديد آورد لازم ديديم منتظر مشخص شدن آرايش سياسي نامزدها بمانيم و پس از آن به مصلحت ديديم که با شرکت در تبليغات انتخاباتي و خصوصا با استفاده از فرصتهاي صدا و سيما و مناظره­ها، ديدگاهها و برنامه­هاي خود را به اطلاع ملت برسانيم. اينجانب تصميم گرفتم مواضع خود را در مناظره­ها و برنامه­هاي صداو سيما به روشني و صراحت اعلام نمايم و حتي در اين مناظره­ها از بيان نقد نسبت به مواضع بعضي از نامزدهاي اصول­گرا نيز دريغ نورزم.

 

5- اينجانب در سخنان خود در چند ماه گذشته و به­ويژه در هفته­­هاي اخير ضمن تأکيد مکرر بر اينکه مشکل عمده­ي امروز مردم مشکل اقتصادي است و وظيفه­ي اول دولت آينده حل اين مشکل مي­باشد، همواره کوشيدم تا از دادن وعده­هاي فريبنده و غير عملي که تنها به قصد جلب راي مردم داده مي­شود خود داري کنم. سعي کردم از سياه نمايي و ناديده گرفتن دستاوردهاي انقلاب و خدمات دولتها بپرهيزم و موجب يأس و نااميدي مردم نشوم. کوشيدم تا سخني بر خلاف مصالح کشور و امنيت ملي بر زبان نياورم و دل دشمنان انقلاب را شاد نکنم. تلاش کردم آرمانهاي امام راحل(ره) و رهنمودهاي مقام معظم رهبري را که از دل و جان به آنها اعتقاد دارم فراموش نکنم. اميدوارم در آنچه گفته­ام توانسته باشم رضاي خداوند و رضايت مردم را جلب کرده باشم.

 

6- اکنون بر پايه­ي اين مقدمات، امروز دوشنبه 20 خردادماه 1392 با در نظر گرفتن واقعيتهاي پيش رو در صحنه­ي انتخابات و با توجه به نيت و انگيزه­اي که از آغاز حضور در ائتلاف داشته­ام به عهد خود وفا مي­کنم و انصراف خود را از نامزدي انتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران اعلام مي­نمايم تا به سهم خود به پيروزي اصول­گرايي در اين انتخابات کمک کرده­ باشم. اميدوارم ساير نامزدهاي اصول­گرا نيز در اين لحظه­ي خطير و حساس به وظيفه­ي خود عمل کنند برادرانه و مشفقانه توصيه مي­کنم مردم عزيز با تصميم درست خويش کاري کنند که يا اصول­گرايان در مرحله­ اول انتخابات پيروز شوند و يا چنان شود که در صورت کشيده شدن انتخابات به مرحله­­ي دوم، رقابت ميان دو اصول­گرا باشد.

 

7- با انصراف خود از مردم عزيز مي­خواهم معيارهاي مورد نظر رهبري معظم انقلاب را در راي دادن به نامزدها دقيقا رعايت کنند و به کساني رأي دهند که به مباني جمهوري اسلامي معتقد بوده و شجاع و بانشاط و توانمند باشند و از گفتمان انقلاب اسلامي و ارزشهاي مورد نظر امام و رهبري حمايت کنند و پاسدار خون شهيدان و فداکاريهاي ايثارگران عزيز و خانواده­ معظم شهدا باشند تا درخشش انقلاب اسلامي در فضاي ظالمانه و ظلماني نظام سلطه­ي جهاني روز به روز افزونتر گردد.

 

8- وظيفه­ي خود مي­دانم از عموم برادران و خواهراني که در سراسر کشور در ستادهاي انتخاباتي اينجانب صميمانه و صادقانه تلاش کرده­اند و يا در اجراي برنامه­هاي صدا و سيما مرا ياري نموده­اند سپاسگزاري کنم. از اينکه نمي­توانم با هيچ زبان و قلمي از عهده­ي شکر محبتهاي آنان برايم از همگان پوزش مي­خواهم.

 

9- وظيفه دارم از شوراي محترم نگهبان که اينجانب را واجد صلاحيت نامزدي انتخابات رياست جمهوري تشخيص داده­اند تشکر کنم. همچنين موظفم ازصدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران که فضاي مناسبي براي بيان ديدگاهها و برنامه­هاي نامزدها بوجود آورده سپاسگزاري نمايم. از عموم نمايندگان رسانه­ها، چه رسانه­هاي مکتوب و چه رسانه­هاي مجازي که در ايام انتخابات با انتشار اخبار مربوط به اين جانب اطلاع رساني مفيد و سازنده­ کرده­اند نيز تشکر مي­کنم.

 

10- اميدوارم ملت مسلمان و با بصيرت و شجاع و انقلابي ايران با حضور پرشور و باشکوه در انتخابات جمعه 24 خردادماه 1392 حماسه­ي سياسي ايجاد کنند و با برگزاري يک «انتخابات خوب » به يک «انتخاب خوب» دست يابند و زمينه را براي خلق «حماسه اقتصادي» با مديريت دولت آينده و وحدت و همت ملت فراهم سازند. اميدوارم حاصل همه­ي تلاشها و نتيجه­ي انتخاب همگان به خير و صلاح کشور باشد و مايه­ عزت و ارجمندي بيشتر ملت ايران و تضمين کننده­ي دوام و بقاي استقلال و آزادي و جمهوري اسلامي گردد.

والعاقبه للمتقين

غلامعلي حداد عادل

نظر شما