شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۹
کد خبر: ۶۲۳۰۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸
رهبر معظم انقلاب اسلامي، قانون گرايي را گفتمان تحسين برانگيز ملت در انتخابات 24 خرداد خواندند و تأکيد کردند:‌ حضور حداکثري در پاي صندوقهاي رأي، از هر چيز ديگر براي کشور مهمتر است و ملت با حرکت مقتدرانه روز جمعه، ارتباط و اتصال مستحکم خود را با نظام اسلامي اثبات، و دشمن را بار ديگر ناکام و نااميد خواهد‌کرد.

به گزارش شهر به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (چهارشنبه) در خجسته ميلاد اسوه «عشق و ايمان و ايثار» حضرت اباعبدالله الحسين (ع)، در ديدار پرشور هزاران نفر از قشرهاي مختلف مردم، قانون گرايي را گفتمان تحسين برانگيز ملت در انتخابات 24 خرداد خواندند و با تجليل از شور و شوق مبارک مردم براي شرکت در انتخابات تأکيد کردند:‌ حضور حداکثري در پاي صندوقهاي رأي، از هر چيز ديگر براي کشور مهمتر است و ملت با حرکت مقتدرانه روز جمعه، ارتباط و اتصال مستحکم خود را با نظام اسلامي اثبات، و دشمن را بار ديگر ناکام و نااميد خواهد‌کرد.

 

ايشان با تبريک ميلاد پربرکت حضرت امام حسين (ع) شور و اشتياق انتخاباتي ملت را نشان دهنده شکل گيري حماسه سياسي برشمردند و افزودند: حماسه سياسي از همين امروز شروع شده و انشاءالله روز جمعه با اميد، توکل و همت مردم، به نقطه اوج خود خواهد رسيد و به معناي واقعي تحقق خواهد يافت.

 

حضرت آيت الله خامنه اي، انتخابات 24 خرداد را برخوردار از رنگ و بويي خاص دانستند و افزودند: دشمنان اسلام و انقلاب و ايران، همه امکانات مالي، رسانه اي و سياسي خود را بکار گرفتند تا مردم را از نظام جدا و به «انتخابات و دستگاه برگزار کننده آن» بدبين کنند اما ملت روز جمعه با حضور حداکثري در پاي صندوق هاي رأي، ارتباط و اتصال مستحکم خود را با نظام اسلامي اثبات مي کند و با نمايش قدرت عظيم خود، دشمن را بار ديگر شکست خورده و مأيوس خواهد ساخت.

 

ايشان، انتخابات 24 خرداد را تجربه اي مهم و بزرگ براي ملت ايران برشمردند و خاطرنشان کردند: حضور يکپارچه، متحد، پرشور، قدرتمند و اميدوارانه ملت در انتخابات و حفظ و تقويت اعتماد متقابل مردم و مسئولان موجب يأس دشمن، کاهش فشارها و از دست رفتن کارايي دشمن مي شود.

 

رهبر انقلاب اسلامي روال انتخابات را تا امروز روالي خوب خواندند و افزودند: گفتمان مردم در اين انتخابات، قانونگرايي است و همه مردم در همه جا از ضرورت پايبندي به قانون سخن مي گويند که اين مسئله، بسيار با ارزش و برجسته است.

 

ايشان، عدم تبعيت از قانون را مبناي حوادث سال 88 دانستند و خاطرنشان کردند: مردم و کشور از آن بي قانوني لطمات فراوان ديدند و اين واقعيت باعث شده، ملت در انتخابات پيش رو درباره ضرورت قانونگرايي، کاملاً حساس باشد.

 

رهبر انقلاب در همين زمينه افزودند: مسئولان و نامزدهاي مختلف و محترم هم تاکنون جهات قانوني را رعايت کرده اند که انشاءالله اين روند ادامه خواهد يافت.

 

حضرت آيت الله خامنه اي، سخنان هشت نامزد با هشت گرايش و هشت نوع نگاه را در مناظره هاي صدا و سيما، باعث آگاهي مردم از افکار و ديدگاههاي مختلف نامزدها و نشان دهنده آزادي بيان در ايران اسلامي خواندند و با قدرداني از اين حرکت مفيد و با ارزش رسانه ملي افزودند: تهمت زنندگان به نظام جمهوري اسلامي سالها نعره مي زدند که در ايران آزادي نيست و تريبون نمي دهند اما اکنون خجالت زده شده اند.

 

رهبر انقلاب حضور کامل همه جريانهاي سياسي و فکري کشور در مناظره ها و بيان ديدگاههاي متفاوت را از نقاط قوت انتخابات امسال دانستند و افزودند: البته من درباره بعضي حرفهايي که در مناظره ها زده شد، حقايق و مطالبي دارم که انشاءالله بعد از انتخابات بيان خواهم کرد اما به هر حال اين حرکت خيلي خوب و خوشحال کننده بود.

 

ايشان گرايشهاي پرشور مردم در انتخابات امسال را مشابه شور و شوق انتخابات سال 88 خواندند و در عين حال افزودند: خوشبختانه امسال از بي ادبي و بي احترامي که گاه در احساسات و گرايشات سال 88 بروز مي کرد خبري نيست که اين پيشرفت بسيار با ارزش را بايد شکرگذاري کرد.

 

رهبر انقلاب اسلامي، حضور حداکثري در پاي صندوقهاي رأي را مهمترين و اولين توصيه و خواست خود اعلام و تأکيد کردند: اين حضور عمومي، از هر چيز ديگر براي کشور مهمتر است و به همين علت حتي کساني که فقط دلبسته به ايران هستند، بايد در انتخابات حضور يابند.

 

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: هيچ کس از تقدير الهي ملت در روز جمعه خبر ندارد اما منتخب ملت هر قدر با آراي بيشتر و محکم تري انتخاب شود مي تواند با قدرت بيشتر در مقابل دشمنان کشور و ملت بايستد و از منافع ملي دفاع کند.

 

ايشان خاطرنشان کردند: عرصه بين المللي، عرصه تعارف و رودربايستي نيست و هر قدر شما ضعف نشان دهيد و عقب بنشينيد دشمن جلوتر مي آيد.

 

رهبر انقلاب در اثبات واقعيت ياد شده خاطرنشان کردند: گاهي به خاطر مصلحت، بعضي حرف ها را قبول کرديم اما دشمن پا روي حرف خودش گذاشت و با جسارت بيشتر جلو آمد، بنابراين بايد در مقابل خواسته هاي نامشروع بيگانگان با قدرت ايستاد.

 

حضرت آيت الله خامنه اي پايداري و استقامت در مقابل دشمن بين المللي را نيازمند «اعتماد به ملت شجاع و رشيد ايران، اتکاء به عزت ملي، توکل به خدا و حسن ظن به وعده هاي پروردگار» خواندند و افزودند: بايد در راه پرعزتي که ملت و نظام انتخاب کرده اند عاقلانه و مدبرانه پيش رفت.

 

رهبر انقلاب اسلامي در پايان سخنانشان درباره انتخابات ابراز اميدواري‌کردند: امتحان مهم روز جمعه به فضل الهي و در پرتو حضور پرشور و يکپارچه ملت در پاي صندوق هاي رأي، به آزمون موفق و پيروز ديگري براي ملت ايران و نظام اسلامي تبديل شود.

 

حضرت آيت الله خامنه اي دربخش ديگري از سخنانشان روز با عظمت سوم شعبان را پرتوي از عظمت قيام بي نظير حضرت اباعبدالله الحسين دانستند و افزودند: امام حسين عليه السلام براي بقاي اسلام و باقي ماندن ظلم ستيزي بعنوان يک اصل در تاريخ بشريت با فداکاري بزرگ و تقديم جان خود و عزيزان خود و اسارت خانواده و حرم اهل بيت عليهم السلام الگويي پرشکوه و ماندگار در مقابل همه بشريت قرار دادند.

 

ايشان سراسر زندگي امام حسين عليه السلام را درس و الگو خواندند و خاطر نشان کردند: البته عظمت حادثه کربلا و درخشندگي آن به قدري است که همه نورها را تحت الشعاع قرار ميدهد.

 

رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: مهمترين درس قيام امام حسين عليه السلام آمادگي هميشگي براي اقامه حق و عدل، و مقابله دائم و همه جانبه با ظلم و ستم است.

 

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: کسي که در مسير امام حسين عليه السلام قدم ميگذارد بايد آماده شهادت باشد البته حرکت در اين مسير هميشه به شهادت منجر نمي شود اما در هر حالت موجب سعادت و عزت است.

 

ايشان با اشاره به حرکت قاطبه ملت ايران در مسير حرکت حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام خاطر نشان کردند: ملت ايران با روحيه حسيني و عاشورايي وارد ميدان شد و توانست يک بناي ظلم ملّي و بين المللي را ويران و بجاي آن يک بناي رفيع اسلامي را پايه گذاري کند.

 

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: ملت ايران، اين مسير را تا به امروز ادامه داده است و پيشرفت هاي ملت نيز به دليل حرکت در همين مسير است.

 

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تفاوت بسيار زياد ايران 57 با ايران 92 و پيشرفت هاي چشمگير در علم، سياست، امنيت، اميد، اعتماد به نفس و تأثيرگذاري در حوادث منطقه و جهان تأکيد کردند: ملت ايران اکنون به مرحله اي رسيده است که در مسير سعادت و عزت پيش مي تازد و به فضل خدا اين حرکت، پر شتاب تر خواهد شد.

 

ايشان همچنين با اشاره به فضيلت ماه شعبان بعنوان ماه عبادت و توسل و مناجات افزودند: بايد از برکات اين ماه بزرگ بويژه مناجات شعبانيه براي ارتباط بيشتر با خدا و جلب رحمت و مغفرت الهي استفاده کرد.

 

رهبر انقلاب اسلامي، راه عزت و عظمت ملت ايران را توکل به خدا و ارتباط با پروردگار دانستند و خاطرنشان کردند: نقش ارتباط با معدن نور و عظمت بسيار فراتر از تکيه صرف بر محاسبات مادي و دنيوي است.

 

حضرت آيت الله خامنه اي وضع کنوني دنياي غرب را نمونه غفلت از ارتباط با خداوند برشمردند و افزودند: با اين که مستکبران عالم، داراي محاسبات مادي و دنيوي دقيقي هستند اما هر روز مشکلات و ضعف هاي آنها بيشتر مي شود و اين مشکلات روزافزون، سرانجام تمدن غرب را از پا خواهد انداخت.

نظر شما