شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۱
کد خبر: ۶۲۳۸۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
رضا رويگري گفت: مردم از برنامه‌هاي گفت‌وگو محور و از صحبت‌هاي هر روزه‌ي يک مجري موجه که مي‌خواهد در برخوردش قداست را نشان دهد با يک شخص ديگر به عنوان مهمان برنامه، خسته شده‌اند.

به گزارش شهر، اين بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون ضمن بيان مطلب بالا ادامه داد: آنقدر براي تلويزيون و سينما خط قرمز گذاشته‌اند که مردم برنامه‌هايشان را نگاه نمي‌کنند و رو به سريال‌هاي ماهواره‌يي مي‌آورند.


او افزود: مردم «حريم سلطان» نگاه مي‌کنند؛ سريال‌هاي ماهواره‌يي غربي خانمان‌برانداز است جوانان ما از آنها الگوبرداري مي‌کنند، اين سريال‌ها، خانواده‌هاي ما را به چالش کشيده‌اند و دارند بنياد خانواده را از ايران برمي‌دارند.


اين بازيگر با اشاره به اينکه اين رسانه اکنون در همه‌ي برنامه‌هايش ضعف دارد، خاطرنشان کرد: تلويزيون بايد خلاقيت به خرج دهد و برنامه‌هايي بسازد که مردم جذب آنها شوند.


وي پيشنهاد داد: علاوه بر خلاقيت به خرج دادن بايد از افراد خلاق در برنامه سازي استفاده کرد؛ بايد براي هنر از کسي استفاده کرد که کار هنري کرده باشد نه اينکه اصلا فيلم و تلويزيون را نديده باشد و معتقد باشد اينها حرام هستند‌؛ کسي که مرا به عنوان مطرب مي‌شناسد براي من چه کاري مي‌خواهد بکند؟!


اين بازيگر تلويزيون و سينما يادآور شد: ما دوست داريم هنر‌، انتخابات و سياستمداران کشورمان اصلح باشند،‌ دلمان مي‌خواهد صدا و سيما و ديگر رسانه‌هايمان بهترين باشند.


او به خبرنگار ايسنا گفت: ما بايد کاري کنيم که غربي‌ها از ما تقليد کنند‌، ما نبايد «شام ايراني» را مثل «بفرماييد شام »بسازيم و از آنها تقليد کنيم.


رويگري ادامه داد: ما در برنامه‌سازي داريم از آنها تقليد مي‌کنيم بعد هم مي‌گوييم برنامه‌هايشان بد است‌؛ اگر بد هستند پس چرا از آنها تقليد مي‌کنيم؟


وي تاکيد کرد: بايد بگذاريم غربي‌ها از ما تقليد کنند همان‌طور که اکنون در زمينه موسيقي ما اين اتفاق افتاده و آنها دنباله‌روي ما هستند؛ چون جوانان خلاق ما در عرصه موسيقي دارند کار مي‌کنند.


بازيگر سريال‌هايي چون به «کجا چنين شتابان‌»، «ملکوت» و «عمليات 125» خاطرنشان کرد: غربي‌ها بايد دنباله‌روي ما باشند‌، برنامه‌هاي ما را ببينند و حسرت بخورند نه ما‌؛ ما بايد به آنها فرهنگ بدهيم نه آنها به ما.


رويگري در بخش ديگري از گفت‌وگوي خود درباره‌ي ويژه‌برنامه‌هاي روز انتخابات در تلويزيون نيز گفت: اکنون سي و چند سال است که تلويزيون با نشان دادن صندوق‌هاي رأي، حضور مردم در صف‌ها، شناسنامه‌ها و ... جلو مي‌رود؛‌ ديگر همه مي‌دانند که وقتي انتخابات مي‌شود صدا و سيما چگونه مي‌خواهد با اين قضيه برخورد کند.


او با اشاره به مناظره‌هاي انتخاباتي برگزار شده توسط صدا و سيما نيز بيان کرد: چهار سال قبل که مناظره‌ها به شکل دو به دو بود بهتر بود و تازگي داشت اما مناظره‌ي امسال مانند يک مسابقه بود.


رويگري که در تله‌فيلم انتخاباتي «صندلي چهار ساله» هم ايفاي نقش کرده است، ضمن بيان اينکه هر خلاقيتي در ابتدا براي مردم جذاب است عنوان کرد: مناظره‌هاي چهار سال پيش جذاب‌تر بود چون نامزدها دست يکديگر را رو مي‌کردند و ما هم ملتي هستيم که از ريختن پته‌ي ديگران روي آب خوشمان مي‌آيد.


او يادآور شد: البته اين روند در همه‌ي کشورها به همين شکل است‌، در آمريکا هم هنگامي که براي رياست جمهوري نامزد مي‌شوند همه‌ي آنچه را که نامزدها از هم مي‌دانند رو مي‌کنند.


رضا رويگري در پايان خاطرنشان کرد: امسال از کشور بوي انتخابات رياست جمهوري نمي‌آمد و اين شوراي شهري‌ها بودند که غوغا کردند.


به گزارش ايسنا،‌ آخرين کارهاي رضا رويگري بازيگر سينما و تلويزيون فيلم‌هاي تلويزيوني «سه قدم تا حماسه» به کارگرداني اميرعلي محمدي و «شکفتن» به کارگرداني جهانبخش سلطاني است‌. او همچنين قصد دارد يک فيلم سينمايي با عنوان «فانوس‌هاي رنگي» را بسازد.

نظر شما