جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۶
کد خبر: ۶۵۶۸۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
بوستان ولایت در شب های قدر نیز میزبان شهروندان تهرانی در برنامه ای متفاوت خواهد بود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19 ،  عباداله فتح اللهی با اعلام اینکه مراسم ویژه این بوستان از ساعت 22 آغاز شده و تا 2 نیمه شب ادامه دارد، گفت: در نمازخانه این بوستان مراسم احیای شب های قدر همراه با سخنرانی مذهبی، قرائت زیارت عاشورا و روضه خوانی طی سه شب برای استفاده مؤمنان برگزار می شود.
وی افزود: علاوه براین در هر ناحیه با مشارکت مساجد ، مراسم پر فیض شبهای قدر به همراه پذیرایی سحری برای شهروندان برگزار می شود و شهروندان روزه دار می توانند به فراخور حال خود از مجالس و محافل و شب زنده داریهای شب قدر بهره بردارى کرده و فیض معنوى برند. در همین راستا مساجد صاحب الزمان محله بهمنیار، سید الشهدا(ع) در محله اسفندیاری و بستان، چهارده معصوم محله شریعتی جنوبی، صاحب الزمان (عج) محله رسالت، حضرت علی اکبر (ع)، باب الحوائج و علی بن ابیطالب در محله شکوفه شمالی با اجرای مراسم احیاء میزبان شب زنده داران است.
به گفته وی مساجد امام رضا (ع) و حضرت رقیه (س) و پایگاه فتح المبین ناحیه 3 نیز مراسم احیا و قرائت دعای جوشن کبیر را به همراه پذیرایی برگزار می کنند. در این ناحیه حسینیه علی اصغر (ع) ویژه بانوان مراسم احیا را برگزار خواهد کرد.
وی تصریح کرد: در ناحیه 5 مراسم سوگواری هیئت علی اصغر در خانه مشق رسالت و خانه اسباب بازی آن برای کودکان و بانوان برپا می شود. حسینیه مکتب العباس ناحیه 2 با ظرفیت 4000 نفر و حسینیه کوثر در طول شبهای قدر با برگزاری برنامه های ویژه پذیرای شهروندان روزه دار خواهند بود.
گفتنی است ویژه برنامه شب های قدر شامل  قرائت قرآن، زیارت عاشورا، دعای جوشن کبیر ، مداحی و روضه خوانی، سخنرانی و مراسم احیا و شب زنده داری است.
نظر شما