جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۵۸۷۱
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
فرهنگسرای تهران با حضور نویسندگان حوزه کودک برگزار می‌کند
کارگاه های آموزشی " راویان کوچک : کتاب ، کودک ، فردا "با هدف ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان ، استعداد یابی و تربیت آنان برای ورود به دنیای نویسندگی سلسله از سوی فرهنگسرای تهران برگزار می‌شود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22  ایجاد بستری مناسب برای تفکر و پرورش خلاقیت و غنی سازی اوقات فراغت کودکان و تشویق آنان برای مشارکت در کارهای گروهی ، از دیگر اهداف و انگیزه های برگزاری کارگاه های آموزشی " راویان کوچک " است .
به گفته رییس فرهنگسرای تهران شورای کتاب کودک  ، خانه کتابدار و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراکزی هستند که در اجرای این طرح با کتابخانه شهر فرهنگسرای تهران مشارکت دارند.
اکبر بختیاری افزود : کتابخانه شهر فرهنگسرای تهران به منظور پرورش خلاقیت کودکان و آموزش شیوه های صحیح مطالعه و نوشتن با استفاده از موثرترین راه ها و تازه ترین الگوهای آموزشی ، این کارگاه را ویژه کودکان 9 تا 11 سال برگزار می کند.
وی گفت : در این طرح صرفا به آموزش کودکان بسنده نشده ، بلکه والدین نیز درگیر طرح خواهند شد و در این زمینه بازدید از کتابخانه ها ، انتخاب کتاب مناسب برای کودکان ، قصه گویی و کتابخوانی ، معرفی نویسندگان و شاعران به کودکان ، تشویق و ترغیب کودکان به خرید کتاب های مورد علاقه ، تشویق به راه اندازی کتابخانه در منزل ، تشویق و اهداء لوح به کودکان کتابخوان و خلاصه نویسی کتاب ها توسط کودکان از جمله مواردی است که باید با همکاری والدین انجام شود. 
مدیرفرهنگی هنری منطقه 22 در باره جزییات اجرای این برنامه اظهار داشت : تشکیل کارگروه تخصصی با حضور نمایندگان نهادهای مشارکت کننده و ثبت نام از گروه هدف مرحله اول برنامه است و سپس  کارگاه آموزشی ویژه والدین را به منظور آشنایی با نحوه انتخاب بهترین کتاب و شیوه صحیح مطالعه برای فرزندان توسط گروه مروجین کتاب خانه کتابدار برگزار می کنیم.
رییس فرهنگسرای تهران با بیان اینکه کارگاه های راویان کوچک از تاریخ 23/5/92 آغاز می شود ، افزود : از والدین علاقمند دعوت می کنیم حداکثر تا 23 مرداد ماه جاری برای ثبت نام کودکان خود اقدام کنند .
به گفته وی زمان برگزاری کارگاه ها تا قبل از بازگشایی مدارس در روزهای چهارشنبه صبح ها و بعد از بازگشایی مدارس، بعد از ظهرها خواهد بود.
بختیاری با اشاره به اینکه کارگاه های راویان کوچک تا آذرماه ادامه خواهد یافت ، گفت : طی دوره برگزاری ،  9 کارگاه 90  دقیقه ای خواهیم داشت و در خلال تشکیل کارگاه ها برنامه بازدید از کتابخانه ، خانه کتابدار و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز برای گروه هدف درنظر گرفته شده است.
مدیرفرهنگی هنری منطقه 22 در باره جزییات کارگاه های آموزشی ویژه گروه هدف یعنی کودکان 9 تا 11 اظهار داشت آموزش قصه گویی ، مصور سازی و روش های صحیح مطالعه ، بازدید از کتابخانه ها و مراکز آموزشی ویژه گروه سنی کودک ، دعوت از نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک برای ارایه تجربیات خود در کارگاه ها ، آموزش کتاب سازی و خلق اثر با توجه به قوه خلاقیت کودکان ، جمع آوری آثار خلق شده توسط گروه هدف و داوری آنها جهت انتخاب برترین آثار و در نهایت برگزاری نمایشگاه آثار خلق شده توسط کودکان که جنبه ای کاملا تشویقی دارد ، مراحل پی درپی اجرای طرح  " راویان کوچک : کتاب ، کودک، فردا " هستند و امیدواریم با اجرای موفق نخستین فاز ازاین طرح بتوانیم گام های بعدی را به صورت فراگیرتر برداریم.
وی در خاتمه از علاقمندان دعوت کرد برای ثبت نام در کارگاه ها ، به فرهنگسرای تهران به نشانی انتهای بزرگراه حکیم غرب ، سه راه دهکده المپیک ، پشت دبیرستان اندیشه ، خیابان ساحل ، بوستان باغ نو ، فرهنگسرای تهران ، کتابخانه شهر مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44137060 تماس بگیرند "
نظر شما