جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۶
کد خبر: ۶۶۲۹۷
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۷
«محمدجواد ظريف» اولين اقدام خود پس از كسب راي اعتماد، گفت و گوي تلفني با «اكمل الدين احسان اوغلو» خواستار يافتن راه حل هاي مسالمت آميز جهت كاهش بحران در مصر شد، همچنین وزرای خارجه آلمان و سوئد در تماس های جداگانه انتخاب وی را تبریک گفتند.
به گزارش شهر به نقل از اداره كل ديپلماسي رسانه اي وزارت امور خارجه، ظریف در اين گفت و گوي تلفني كشتار مردم بي دفاع در مصر را محكوم كرد و خواستار توقف خشونتها شد.

«اكمل الدين احسان اوغلو» دبير كل سازمان همكاري اسلامي نيز در اين گفت و گوي تلفني ضمن تبريك انتصاب «محمدجواد ظريف» به عنوان وزير امور خارجه جديد جمهوري اسلامي ايران نسبت به وخامت اوضاع در مصر ابراز نگراني شديد كرد.

وي در اين رابطه اظهار داشت: سازمان همكاري اسلامي تمامي تلاشهاي خود را براي كمك به حل و فصل مسالمت آميز بحران در مصر به كار خواهد گرفت. 

تماس تلفنی وزیر خارجه ترکیه

«محمدجواد ظريف» وزيرامورخارجه جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر اهميت روابط راهبردي تهران- آنكارا از گسترش همكاري ها و رايزني هاي دو كشور به ويژه در مورد مسايل منطقه استقبال كرد.

به گزارش اداره كل ديپلماسي رسانه اي وزارت امور خارجه، «احمد داوداوغلو» وزير امور خارجه تركيه روز جمعه در تماسي تلفني با ظريف انتصاب وي را به عنوان وزير امور خارجه جديد جمهوري اسلامي ايران تبريك گفت و ضمن آرزوي موفقيت، خواستار استمرار و گسترش روابط ميان دو كشور شد.

در اين گفت و گوي تلفني طرفين همچنين در خصوص مسايل بين المللي و منطقه اي تبادل نظر كرده و در خصوص تحولات مصر خواهان همكاري هاي دوجانبه بيشتر و رايزني و مشورت كشورهاي منطقه براي حل مسالمت آميز بحران در اين كشور شدند.

در ادامه داود اوغلو ضمن اعلام حمايت خود از برگزاري اجلاس وزراي امور خارجه اكو در تهران، از محمدجواد ظريف جهت ديدار از تركيه به منظور بسط و گسترش روابط دو جانبه و نيز حضور در اجلاس ۳ جانبه ايران، تركيه و آذربايجان در شهر ارزروم دعوت به عمل آورد.

وزير خارجه سوئد از ظريف براي سفر به اين كشور دعوت كرد

وزير امور خارجه سوئد ضمن تبريك انتصاب «محمدجواد ظريف» به عنوان وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران، از وي براي سفر به اين كشور دعوت كرد.

به گزارش اداره كل ديپلماسي رسانه اي وزارت امور خارجه، «كارل بيلدت» روز جمعه در تماسي تلفني ضمن تبريك انتصاب «محمد جواد ظريف» به عنوان وزير امور خارجه كشورمان و آرزوي موفقيت، از وي براي ديدار از سوئد دعوت كرد.

وزير امور خارجه سوئد همچنين آمادگي خود را براي گفت و گو هاي جدي در آينده اعلام كرد.
دو طرف همچنين در خصوص اوضاع بين المللي به ويژه منطقه خاورميانه تبادل نظر و بر راه هاي مسالمت آميز و به دور از خشونت حل بحران هاي سياسي تاكيد كردند.
 
تبریک تلفنی وزیر خارجه آلمان به ظریف /دعوت از وزیر خارجه جدید برای سفر به برلین
وزیر خارجه آلمان در تماس تلفنی با ظریف، ضمن تبریک به وی، از همتای ایرانی خود برای سفر به این کشور دعوت به عمل آورد.

«گیدو وستروله» وزیر امور خارجه آلمان در تماسی تلفنی با محمد جواد ظریف انتصاب وی را به سمت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

در این مکالمه تلفنی دو طرف خواستار استمرار گفت‌وگوها شده و بر ارتباطات بیشتر در آینده توافق کردند. همچنین وزیر امور خارجه آلمان از همتای ایرانی خود به منظور دیدار از آلمان دعوت به عمل آورد.

در ادامه هر دو وزیر در خصوص تحولات بین‌المللی تبادل نظر کرده و وزیر امور خارجه کشورمان به ویژه در خصوص تحولات اخیر مصر اظهار نگرانی کرده و ضمن محکوم کردن کشتار اخیر در این کشور، خواستار خویشتن داری طرفهای درگیر شد.

وی همچنین در مورد بروز جنگ داخلی در مصر هشدار داد.
برچسب ها: اولین تماس ، ظریف
نظر شما