جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۶۳۲۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
میزبانی فرهنگسرای تهران از والدین و کودکان علاقمند به کتابخوانی و قصه گویی
دوره کارگاهی کتابخوانی و قصه گویی کودکان 9 تا 11 ساله با حضور اعضای شورای کتاب کودک در فرهنگسرای تهران آغاز شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22 این دوره کارگاهی که تا آذرماه ادامه خواهد یافت با ورود کودکان به دنیای قصه گویی آغاز شد و در نخستین جلسه آن نشست توجیهی والدین نیز برگزار شد.

در این نشست فرشته دباغ عضو شورای کتاب کودک از مادران خواست قبل از خواندن کتاب برای کودکانشان حتما درباره موضوع و نویسنده کتاب توضیح دهند تا کودکان نسبت به ویژگی های کتاب آگاهی پیدا کنند.

در نخستین جلسه کارگاهی " راویان کوچک : کتاب ، کودک ، فردا " فرشته دباغ و سمیرا میهن خواه از اعضای فعال شورای کتاب کودک توصیه های کارشناسی لازم درباره اصول تهیه کتاب برای کودکان را به مادران ارایه کردند.

در بخش کارگاهی و عملی این برنامه کودکان 9 تا 11 سال درباره احساس خود از قصه گویی والدین شان حرف زدند و پس از اجرای قصه گویی به شیوه جذاب و ریتمیک برای کودکان ، آنان ماجرای داستان را نقاشی کردند و قرار شد در جلسه بعدی قصه ای توسط کودکان نوشته و در کلاس روایت و نمایشگاهی از نقاشی های کودکان درباره قصه ها برگزار شود.
برگزاری نمایشگاهی از کتاب های مفید و مورد علاقه کودکان از جمله برنامه های جانبی افتتاحیه دوره کارگاهی " راویان کوچک : کتاب ، کودک ، فردا " بود.
گفتنی است این برنامه چهارشنبه 23 مرداد از ساعت 10 صبح در فرهنگسرای تهران کلید خورده و طی 10 جلسه کارگاهی تا آذرماه ادامه خواهد یافت.
ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان ، استعداد یابی و تربیت آنان برای ورود به دنیای نویسندگی ،ایجاد بستری مناسب برای تفکر و پرورش خلاقیت و غنی سازی اوقات فراغت کودکان و تشویق آنان برای مشارکت در کارهای گروهی ، از جمله اهداف و انگیزه های برگزاری کارگاه های آموزشی " راویان کوچک " است .
شورای کتاب کودک  ، خانه کتابدار و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراکزی هستند که در اجرای این طرح با کتابخانه شهر فرهنگسرای تهران مشارکت دارند.
به گفته اکبر بختیاری رییس فرهنگسرای تهران ، در این طرح صرفا به آموزش کودکان بسنده نشده ، بلکه والدین نیز درگیر طرح خواهند شد و در این زمینه بازدید از کتابخانه ها ، انتخاب کتاب مناسب برای کودکان ، قصه گویی و کتابخوانی ، معرفی نویسندگان و شاعران به کودکان ، تشویق و ترغیب کودکان به خرید کتاب های مورد علاقه ، تشویق به راه اندازی کتابخانه در منزل ، تشویق و اهداء لوح به کودکان کتابخوان و خلاصه نویسی کتاب ها توسط کودکان از جمله مواردی است که با همکاری والدین انجام می شود. 
مدیر فرهنگی هنری منطقه 22 افزود : آموزش قصه گویی ، مصور سازی و روش های صحیح مطالعه ، بازدید از کتابخانه ها و مراکز آموزشی ویژه گروه سنی کودک ، دعوت از نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک برای ارایه تجربیات خود در کارگاه ها ، آموزش کتاب سازی و خلق اثر با توجه به قوه خلاقیت کودکان ، جمع آوری آثار خلق شده توسط گروه هدف و داوری آنها جهت انتخاب برترین آثار و در نهایت برگزاری نمایشگاه آثار خلق شده توسط کودکان که جنبه ای کاملا تشویقی دارد ، مراحل پی درپی اجرای طرح  " راویان کوچک : کتاب ، کودک، فردا " هستند .
بر اساس این گزارش زمان برگزاری این کارگاه ها تا قبل از بازگشایی مدارس در روزهای چهارشنبه صبح ها و بعد از بازگشایی مدارس، بعد از ظهرها خواهد بود.
علاقمندان برای ثبت نام در این کارگاه ها می توانند به نشانی انتهای بزرگراه حکیم غرب ، سه راه دهکده المپیک ، پشت دبیرستان اندیشه ، خیابان ساحل ، بوستان باغ نو ، فرهنگسرای تهران ، کتابخانه شهر مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44137060 تماس بگیرند.

نظر شما