دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۰
کد خبر: ۶۶۹۰۶
|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
فرمانده ناجا از عدم تعطيلي طرح هاي امينت اخلاقي خبر داد و در خصوص اعمال اين طرح در فرودگاه ها نيز، گفت: فرودگاه جزء خاک کشور محسوب مي شود و اجراي قوانين بطور يکسان مدنظر پليس است.
به گزارش شهر، سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه دومين نشست مشترک فرماندهان پليس فرودگاه هاي سراسر کشور و سپاه حفاظت هواپيمايي، اظهار داشت: خوشبختانه تعامل و هماهنگي بسيار مطلوبي در بين مجموعه دستگاه هاي امنيتي فرودگاه هاي کشور برقرار است، به نحوي که تقسيم کارهاي منظم، آموزش هاي حرفه اي و تجهيز فرودگاه ها به فناوري هاي جديد و ... موجب شده تا سطح امنيت مناسبي بر فرودگاه هاي کشور حاکم شود.

وي درخصوص قاچاق مواد مخدر از فرودگاه هاي کشور، گفت: با دقت و جديت پليس فرودگاه ايران، کشف مواد مخدر هم از قاچاقچيان و مصرف کنندگان، به سطح نازلي رسيده است.

فرمانده ناجا با بيان اينکه در گذشته 50 تا 60 نفر از زائران ايراني در عربستان به جرم حمل مواد مخدر حتي در حد مصرف دستگير مي شدند، گفت: طي دو سه سال گذشته با جديت و تلاش پليس فرودگاه هيچ زائري به جرم حمل مواد مخدر دستگير نشده است.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اينکه پليس عربستان حتي با مواد مخدر در حد مصرف و داروهاي جايگزين چون کودئين و متادون و ... برخورد مي کند، گفت: متاسفانه نظام بهداشتي عربستان به درمان هاي جايگرين براي معتادان سنتي، با ايران همکاري نکرده است و همين امر باعث شده تا پليس کشور عربستان با زائران ايراني که اين نوع از دارو ها را به همراه دارند نيز برخورد کرده و آنان را دستگير کند.

اولين اعزام حجاج از فرودگاه امام خميني (ره)، پس از محرم و صفر

مقدم با تاکيد بر همکاري مردم با پليس در زمان عمليات حج از آنان خواست، حجاج خود را به جاي فرودگاه در درب منازل همراهي کنند.

وي به ترافيک ايجاد شده در زمان عمليات حج (تمتع و عمره) اشاره کرد و افزود: بارها مشاهده کردم مسافران بهنگام ترافيک در فرودگاه هاي کشور، چمدان به دست، براي رسيدن به پرواز خود دويده و عجله دارند؛ حضور بدرقه کنندگان و مستقبلين حجاج، موجب مي شود تا ترافيک سنگيني در محدوده فرودگاه بوجود آيد.

مقدم تصريح کرد: براساس هماهنگي هاي صورت گرفته، مقرر شد بعد از دوره اخير اعزام به حج تمتع، اعزام اولين زائران حج عمره پس از ماه هاي محرم و صفر از فرودگاه امام خميني (ره) انجام مي گيرد؛ در صورتي که اين فرودگاه نواقص و معايبي داشته باشد، بسرعت معايب آن مرتفع مي شود.

عدم اعلام موضع دولت يازدهم براي گشت هاي ارشاد

مقدم در ادامه درخصوص برخورد اخير گشت ارشاد با بدحجابان در برج ميلاد، گفت: وظيفه ناجا اجراي مقررات است؛ در صورتي که ناهنجاري ها از حد مشخصي عبور کنند، پليس با رعايت احترام با مردم برخورد مي نمايد، البته برخي با تذکر، رفتار خود را اصلاح نکرده و طبيعي است بايد با آنها برخورد جدي تري صورت گيرد.

وي افزود: دولت جديد تاکنون در اين زمينه اعلام موضع نکرده و قولي هم، نداده است.

مقدم تصريح کرد: ماموريت نيروي انتظامي در حوزه امنيت اخلاقي تعطيل نشده و همچنان برقرار است، البته با توجه به اولويت هاي موسمي و مناسبتي در هر زمان، اين فعاليت پليس کمرنگ و پررنگ مي شود.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينکه وزارت کشور نقش مستقيمي در بحث عفاف و حجاب دارد و آيا تاکنون دولت جديد در اين زمنيه اقداماتي را انجام داده است يا خير؟ گفت: دولت يازدهم در حال استقرار است و نبايد انتظارات را در اين زمينه افزايش دهيم؛ وزير کشور در حال سازماندهي جديد و تجديد نظر در برنامه هاي گذشته است، يک تا دو ماه طول مي کشد تا دولت يازدهم وارد ميدان عمل شود البته در حال حاضر، دولت در حوزه هاي اضطراري بنا به ضرورت ورود پيدا کرده است.

وي افزود: تاکنون جلسه اي در خصوص گشت هاي امنيت اخلاقي با وزارت کشور نداشته ايم؛ نيروي انتظامي بارها اعلام کرده که سياستگذار نيست و قطعا از هر جلسه اي در اين رابطه، استقبال مي کند.

مقدم در خصوص برنامه هاي امنيت اخلاقي در فرودگاه هاي کشور نيز، گفت: فرودگاه جزء خاک کشور است و تفاوتي با ديگر قسمت ها ندارد، البته برخورد با مسائل در فرودگاه هاي بين المللي که مسافران خارجي زيادي بدون آشنايي با فرهنگ ايران وارد کشور مي شوند، ظرافت هاي خاصي براي اجراي قانون، مي طلبد و طبيعي است بهنگام ورود بايد با ادبيات ويژه اي با آنان مواجه شد و با ارائه راهنمايي هاي لازم آنان را نسبت به مقررات توجيه کرد.

احمدي مقدم خاطرنشان کرد: قوانين کشور در همه جا حتي فرودگاه هاي بين المللي بطور يکسان اجرا مي شود.













مطالب مرتبط
نظر شما