پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۸
کد خبر: ۶۷۱۸۵
|
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران از ورود سری جدید اتوبوس‎های دوکابین خبرداد و افزود: امیدواریم واگذاری اتوبوس‌های دولتی نیز دوباره از سر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار شهر، در دوسال گذشته هیچ اتوبوسی از سوی دولت به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران داده نشده است و در طول این مدت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی به صورت صد در صد از سوی شهرداری تهران صورت گرفته است.

اگرچه شهرداری تهران طی چند سال اخیر برای رفاه حال شهروندان و تامین ناوگان مورد نیاز با بودجه خود اقدام به خرید اتوبوس های جدید کرده است اما شرکت اتوبوسرانی هم اکنون برای نوسازی ناوگان با مشکلات زیادی روبروست و ضروری ست هرچه سریعتر نسبت به واگذاری اتوبوس های جدید دولتی اقدام شود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در گفت و گو با خبرنگار شهر در این باره گفت: عمر متوسط ناوگان اتوبوسرانی تهران از 4 سال به 6 سال افزایش یافته و بنا بر مصوبه دولت، عمر فرسودگی اتوبوس ها هشت سال است که بر این اساس 1250 اتوبوس فرسوده در شهر تهران وجود دارد و با مشکلات زیادی برای نوسازی این ناوگان مواجه هستیم.

وی ادامه داد: اگرچه شهرداری تهران طی چند سال اخیر با بودجه خود اقدام به خرید اتوبوس های دوکابین کرده و هم اکنون نیز سری جدید دستگاه اتوبوس دوکابین جدید برای خدمات رسانی مناسب به شهروندان در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در راه است اما با توجه به اینکه اتوبوس های تک کابین ما اکثرا فرسوده هستند برای نوسازی آنها نیاز به ورود اتوبوس های تک کابین جدید داریم اما متاسفانه دولت طی دو سال اخیر هیچ اتوبوس جدیدی به تهران واگذار نکرده است.

سنندجی تصریح کرد: تنها برای حفظ وضعیت موجود سالانه نیاز به ورود هزار دستگاه اتوبوس جدید داریم و امید است امسال به طور جدی به این مشکل رسیدگی شود تا ناوگان اتوبوسرانی تهران بتواند سرپا بیاستد.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از اتوبوس های فرسوده مربوط به بخش خصوصی است گفت: اتوبوس های فرسوده هزینه های زیادی برای تعمیر و نگهداری دارند و بخش خصوصی به شدت تحت فشار قرار دارد که امید است این مشکل هرچه سریعتر رفع شود.

وی با بیان این که امیدواریم ورود اتوبوس هایی که سال های گذشته از طریق دولت در اختیار شرکت واحد اتوبوسرانی قرار می گرفت، دوباره از سر گرفته شود، تصریح کرد: با تحقق این مهم می توانیم نوسازی ناوگان خود را هر چه سریعتر انجام داده و اتوبوس هایی که امکانات مناسبی همانند کولر، مکان ویژه معلولان و سالمندان دارد در اختیار شهروندان قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه یادآور شد: در حال حاضر تمام اتوبوس های که توسط شهرداری خریداری می شود مشخصات یک اتوبوس شهری را دارد و ضروری ست مابقی اتوبوس های ناوگان نیز نوسازی شده تا بتوانیم خدمات مناسبی به شهروندان ارائه دهیم.


بنابراین گزارش رحمانی فضلی وزیر کشور در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران درباره رفع مشکل عدم تخصیص منابع مالی مصوب مجلس در حوزه حمل و نقل عمومی در دولت نهم و دهم، با صراحت اعلام کرد: «سهمی که قانون برای شهرداری ها تعیین می کند، یقینا وزارت کشور مدافع شهرداری خواهد بود و نسبت به تامین آن به تناسب تخصیصی که داده خواهد شد اقدام خواهد کرد.»

با توجه به این وعده وزیرکشور و تغییراتی در دولت و شورای شهر تهران انجام گرفته است، این امید وجود دارد، دولت بیش از پیش به نیازهای شهر تهران و توسعه حمل و نقل عمومی برای رفع معضل ترافیک و آلودگی هوا پایتخت توجه کنند و با دانستن این نکته که کلید رفع این دو معضل بزرگ توسعه هرچه بیشتر حمل و نقل عمومی‌ست،قفل واگذاری اتوبوس های دولتی را باز کنند تا هرچه سریعتر به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و خدمات رسانی مطلوب به شهروندان تهرانی،کمک شود.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
Under Review: ۱
انتشار یافته: ۲
پویا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
0
0
سلام
از مسئولان ناوگان اتوبوسرانی شهرداری تهران سوالی دارم:
اگر تمام اتوبوسهای تهران دولتی هستند! و بازهم به اتوبوسهای دولتی نیاز دارید !
چطور تمام اتوبوسهای شهر نام خصوصی را یدک میکشند!؟؟؟؟
آیا در این پروسه تنها قیمت کرایه ها خصوصی میشود؟؟
چرا شرکتهای خصوصی اتوبوسها را تامین نمیکند؟؟؟
شهره
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
0
0
سلام
من یکی از مسافرین اتوبوس خط میدان صنعت-ابتدای نیایش هستم. متاسفانه اتوبوسهای این خط بسیار فرسوده هستند به طوری که گاهی بوی گازوئیل اتوبوس تمامی فضای داخل را پر می کند و امکان تنفس را بسیار مشکل. تعداد این اتوبوسها نیز محدود است و با فواصل زمانی زادی در گردش هستند. چندین بار موضوع را با سامانه1888(اگر شماره را درست به خاطر داشته باشم) تماس گرفتیم ولی ترتیب اثری داده نشد. حتی چندین بار تقاضای تاکسی خطی دادیم ولی پاسخی در یافت نکردیم.
نظر شما