جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۹
کد خبر: ۶۷۲۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
بیست و یکمین دوره صد اثر صد هنرمند، رویداد تابستانه گالری گلستان در حالی در آستانه دومین هفته برپایی خود قرار می گیرد که رکورد فروش خود را در سال‌های اخیر شکسته است.

به گزارش شهر، «صد اثر صد هنرمند» در پنج روز نخست برپایی بیست و یکمین دوره اش موفق به فروش 570 میلیون تومان شده است که به گفته لیلی گلستان مدیر گالری گلستان این رکورد به یاد ماندنی برای این رویداد محسوب می‌شود.

در این دوره صد اثر صد هنرمند هم حضور پر رنگ هنرمندان جوان و اقبال فروش آثار آنها موجبات امیدواری جامعه هنری را فراهم آورده و قیمت ها متعادل شده در کنار آثاری که به رغم ابعاد کوچکشان از کیفیت قابل ملاحظه برخوردار است تثبیت بازار داخلی هنر ایران را بار دیگر اثبات نموده است.

گفتنی است بیست و یکمین نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند » عصر جمعه 15 شهریور در گالری گلستان آغاز به کار کرده است. در این رویداد دو اثر انتزاعی سهراب سپهری به ترتیب به مبلغ 250 میلیون تومان و 160 میلیون تومان به فروش رفتند علاوه بر این آثار نام های بزرگی نظیر سید محمد احصایی، فریده لاشایی، جعفر روح بخش، ایرج زند، مش اسماعیل، نصرت الله مسلمیان ... نیز در روز افتتاحیه در مجموع به مبلغ 520 میلیون تومان خریداری شدند. در روزهای بعدی، مجموع فروش آثار تا عصر سه شنبه به 570 میلیون تومان ارتقا یافته است.

بیست و یکمین «صد اثر صد هنرمند» تا چهارم مهرماه دایر است و در آن 177 اثر از حدود 170 هنرمند چهار نسل هنر معاصر ایران در زمینه های نقاشی، نقاشی خط و مجسمه در معرض تماشا و فروش قرار گرفته است. گالری گلستان در خیابان دروس ،خیابان کماسایی ،پلاک 34 واقع است.


نظر شما