پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۲
کد خبر: ۶۷۵۶۶
|
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹
تشریح اقدامات اتوبوسرانی در استقبال از مهر در گفت‌وگو با شهر/
مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: ظرفیت جابه جایی ناوگان اتوبوسرانی در مهرماه با ورود 139 دستگاه اتوبوس دوکابین جدید، 250 هزارنفر افزایش می یابد.
پیمان سنندجی در گفت و گو با خبرنگار شهر در مورد اقدامات شرکت واحد اتوبوسرانی برای استقبال از مهر، گفت: ناوگان اتوبوسرانی در مهرماه با تمام ظرفیت و توان به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد و برنامه ریزی های لازم صورت گرفته تا در ساعت پیک ترافیک در نقاط مهم و پرتردد شهر مانند ونک، میدان ولیعصر (عج) ، میدان آزادی و ... تعدادی از اتوبوسها دپو شده تا در صورت نیاز سریعا بتوانند نسبت به جابه جایی مسافران اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه افزود:‌ با هماهنگی‌های صورت گرفته برای ارائه خدمات به دانش آموزان نیز در شروع و پایان ساعت فعالیت مدارس، این اتوبوس‌ها در نزدیکترین ایستگاه مدارس استقرار خواهند یافت. ضمن آنکه اتوبوس‌های امداد و خدمات پشتیبانی نیز برای اول مهر آماده هستند.


ورود 139 اتوبوس دو کابین و افزایش 250 هزار نفری ظرفیت ناوگان در مهرماه

سنندجی یادآور شد: پیش بینی می شود میزان تقاضای سفر و جابجایی های اتوبوسرانی در مهرماه 20 تا 30 درصد افزایش یابد که برای خدمات رسانی مناسب به شهروندان ناوگان اتوبوسرانی در آماده باش کامل قرار دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به این افزایش تقاضای سفر به زودی و در مهرماه، 139 دستگاه اتوبوس دوکابین جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی اضافه خواهد شد. تعداد از این اتوبوس‌ها در خط جدید BRT بزرگراه امام علی (ع) و مابقی در خطوطی که به ناوگان جدید نیاز دارند، استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان این که مراحل ترخیص این تعداد اتوبوس از گمرک درحال انجام است، گفت: با ورود این تعداد اتوبوس ظرفیت جابه جایی ناوگان اتوبوسرانی به میزان 250 هزار مسافر افزایش می یابد.


20 اتوبوس و 60 ون رایگان در خدمت دانش آموزان استثنایی

به گفته سنندجی و براساس تفاهمنامه‌ای که بین شرکت اتوبوسرانی و آموزش و پرورش مدارس استثنایی صورت گرفت، امسال و برای نخستین بار برای پنج مدرسه دانش آموزان استثنایی خدمات سرویس مدرسه ایجاد می‌شود.

وی افزود: شرکت واحد اتوبوسرانی در بخش حمل و نقل معلولان و اقشار خاص اکنون 20 دستگاه اتوبوس و 60 دستگاه ون دارد که تمام این ناو گان در نوبت صبح و بعدازظهر به عنوان سرویس مدرسه در اختیار این 5 واحد آموزشی قرار خواهد گرفت. البته توافق شده که حتما افرادی از خود آموزش و پرورش در داخل اتوبوس ها مستقر شوند.

وی یادآورشد : به استناد یک بند از مصوبات شورای اسلامی شهر تهران استفاده از اتوبوس های این پایانه برای این قشر رایگان خواهد بود و خود شهرداری تهران هزینه آن را پرداخت خواهد کرد. البته برای ون ها یک هزینه بسیار جزئی اخذ خواهد شد اما استفاده از اتوبوس رایگان است.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: امیدواریم امسال و سال آینده نیز با توجه به امکانات و حمایت‌هایی که شهرداری از جامعه معلولین دارد، این سرویس مدارس را برای تمام دانش آموزان استثنایی در نظر بگیریم.


اول مهر رایگان اما فقط اتوبوس های شرکت واحد

به گفته سنندجی، ناوگان اتوبوسرانی در اول مهر برای دانش آموزان و دانشجویان با ارائه کارت دانش آموزی و دانشجویی رایگان است، البته این خدمت رسانی تنها شامل اتوبوس های متعلق به شرکت واحد است و این تسهیلات در ناوگان شرکت های خصوصی ارائه نمی شود.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه در مورد دیگر اقدامات این شرکت در زمان بازگشایی مدارس تصریح کرد: هماهنگی درخصوص فعال کردن کلیه باجه های فروش کارت بلیت، صدور دستورالعمل به شرکتهای خصوصی تحت نظارت در محدوده سرویس رسانی مناطق و سامانه ها پیرامون اشتغال حداکثری ناوگان ونظارت بهینه بر عملکرد اتوبوسرانان، آمادگی لازم به منظور تامین سرویس ایاب و ذهاب مدارس با استفاده از میدل باس، مینی بوس و همچنین اتوبوسهای بخش خصوصی تحت نظارت در صورت اعلام نیاز از سوی آموزش و پرورش از دیگر اقدامات در این حوزه است.


حرکت اتوبوس ها از مبدا طبق برنامه زمانبندی و با حداقل تاخیر

وی افزود: حرکت اتوبوس ها از مبدا طبق برنامه زمانبندی و با حداقل زمان تاخیر، تعمیر و تجهیز اتوبوس های دارای نقص فنی قبل از بازگشایی مدارس، حضور مداوم گشت های شرکت واحد در نقاط مختلف شهر به ویژه نقاط پرتردد و شلوغ، شستشو و نظافت کامل اتوبوس ها و... از دیگر اقداماتی است که همزمان با بازگشایی مدارس در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: اشتغال 100 درصدی ناوگان خطوط، عدم موافقت با مرخصی تابستانی کلیه پرسنل بعد از 28 شهریور ترمیم ایستگاهها و سرپناهها ورفع مشکلات مسیر از جمله اقداماتی است که پیش از بازگشایی مدارس در راستای خدمات رسانی بهتر به شهروندان محقق می شود.

نظر شما