شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۷۷۴۱
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ضمن تشریح برنامه های این سازمان به مناسبت روز آتش نشان از توزیع 30 هزار خاموش کننده رایگان بین شهروندان تهرانی خبر داد.

به گزارش شهر، رضا خوشزاد با اعلام این خبر گفت: تهران جزو کلانشهرهای ایمن است که طی 8 سال گذشته تلاش زیادی برای بالا بردن ایمنی در پایتخت انجام شده است.پیش از این 72 ایستگاه در تهران وجود داشت که در حال حاضر تعداد ایستگاه ها به 103 مورد افزایش یافته که تا پایان سال تعداد به 120 ایستگاه افزایش می‌یابد.با توجه به مشکلات موجود احداث 10 ایستگاه تا پایان امسال قطعی شده است.

وی گفت: در حال حاضر آتش نشانان پس از اعلام حریق یا حوادث در کمتر از 45 ثانیه از ایستگاه خارج می شوند و مردم رضایتمندی 99 درصدی از آتش نشانی دارند.همچنین آمار اطفای حریق و امدادرسانی در حوادث در تهران با توجه به گستردگی و پراکندگی جمعیت و همچنین بار ترافیکی نشان می دهد که تهران جزو کلانشهرهای ایمن است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی ادامه داد: سال گذشته 22 خانه ایمنی را در 22 منطقه شهر تهران افتتاح کردیم که امیدواریم تعداد خانه های ایمنی را در سرای محلات به 125 خانه ایمنی افزایش دهیم.

به گزارش شهر، رضا خوشزاد در خصوص برنامه های سازمان آتش نشانی در هفته آتش نشان تصریح کرد: این برنامه ها از روز پنجشنبه 4 مهر آغاز می شود. در این روز 1000 نفر از آتش نشانان برای تجدیدمیثاق با آرمان های امام راحل و شهدا در بهشت زهرا(س) حاضر شده و بعد از نماز مغرب و عشاء دیداری با حجت الاسلام سید حسن خمینی جلسه خواهند داشت. روز جمعه نیز آتش نشانان در نماز جمعه شرکت می کنند.

ایمن سازی 125 مجتمع مسکونی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی با بیان اینکه بعدازظهرجمعه آتش نشانان در 8 نقطه تهران رژه خواهند رفت ، رونمایی از کتاب سازمان آتش نشانی و بازدید 125 مجتمع مسکونی و ایمن سازی این محل ها را از مهمترین برنامه های روز شنبه اعلام کرد.

به گفته وی یکشنبه 7 مهر که روز آتش نشان است مراسمی با حضور 1600 آتش نشان در برج میلاد از ساعت 9 صبح تا 12 برگزار می شود.در این مراسم که با حضور مدیران ارشد شهری ، هنرمندان و مسئولان برگزار می شود، 7 آتش نشان از شهردار تهران نشان شجاعت می گیرند.همچنین از خانواده های شهدای آتش نشان به خصوص شهید عباسی و محمدی و همچنین خانواده کوهنورد زنده یاد جراحی تجلیل می شود.در این مراسم از دو قهرمان کشتی فرنگی مسابقات مجارستان که از کارکنان سازمان آتش نشانی هستند نیز تقدیر خواهد شد.

تجلیل از فردوسی‌پور، خلعتبری و شجاعی در روز آتش نشان

خوشزاد ادامه داد: تجلیل از عادل فردوسی پور، محمدرضا خلعتبری و مسعود شجاعی از دیگر برنامه های این روز است. این تقدیر به خاطر حرکت آنها در مسابقه فوتبال و چاپ کردن عکس شهید عباسی بر روی پیراهنشان و گزارش فردوسی پوردر یک بازی ملی بود.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی آموزش و پرورش روز دوشنبه هفته آینده کارشناسان آتش نشانی در 125 مدرسه پسرانه و 125 مدرسه دخترانه حاضر می شوند و علاوه بر بازدید ایمنی از این 250 مدرسه به دانش آموزان آموزش های لازم را می دهند.

به گفته این مقام مسئول برگزاری جشن برای خانواده آتش نشانان، حضور معاونان سازمان در شورای شهر و نامگذاری ایستگاه ولنجک بنام آتش نشان کوهنورد مجتبی جراحی از دیگر برنامه های سازمان آتش نشانی است.

توزیع 30 هزار خاموش کننده رایگان در تهران

خوشزاد افزود: از فردابه مدت 5 شب جنگ شادی، کلاس آموزشی و مسابقه در بوستان آب و آتش برگزار می کند. همچنین در این بوستان بین خانواده ها 20 هزار خاموش کننده رایگان توزیع می شود. از روز شنبه نیز 8 ایستگاه سیار در 8 نقطه تهران دایر می شود که 10 هزار خاموش کننده برای خودروها به صورت رایگان نصب می شود.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری درباره پروژه ایمنی بازار نیز گفت: پروژه ایمنی بازاریک پروژه مطالعاتی و مهم است که با اعتباری قابل توجه توسط یک موسسه پژوهشی در حال انجام است.همچنین در سازمان آتش نشانی مطالعاتی درباره ایمنی بازار تهران انجام شده است که با حمایت نهادهای دیگر این پروژه را دنبال می کنیم.

خوشزاد در خصوص طرح اجباری شدن نصب خاموش کننده در خودروها نیز گفت: سازمان آتش نشانی مسئول سازوکار این موضوع نیست در برابر قیمت خودروها کپسولهای خاموش کننده هزینه زیادی را به تولید کنندگان وارد نمی کند. متاسفانه حوادث رانندگی ما به گونه است که باعث آتش گرفتن خودروها می شود که در این زمان همراه داشتن خاموش کننده می تواند از حوادث بزرگ جلوگیری کند. گاهی شاهد هستیم در حوادث آتش سوزی خودروها 200 راننده ناظر حادثه هستند حال اگر این 200 راننده کپسول های خاموش کننده داشته باشند می توانند از وقوع آتش سوزی های مهیب جلوگیری کنند. در مقطعی یک خودرو تولید داخل در کشور دچار آتش سوزی می شد که همراه داشتن این کپسول ها می توانست شعله های آتش را در همان مراحل اولیه خاموش کند.

نظر شما