جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۰
کد خبر: ۶۷۷۴۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۵
با وجود ارتقای کیفیت دوره‌های آموزشی
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از تعیین قیمت دوره‌‌های آموزشی فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ بر اساس ابلاغ شورای شهر خبر داد.

محمدعلی قندهاری‌نیا در پاسخ به خبرنگار شهر درباره تغییر تعرفه دوره‌های آموزشی فرهنگسراها در پی ارتقای کیفیت این دوره‌ها گفت: مبنای کلی تعرفه‌های این دوره‌های آموزشی، ابلاغ شورای شهر است.

وی ادامه داد: البته در مراکز آموزشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مناطق 22گانه، به تناسب هر منطقه و خدماتی که در هر دوره ارائه می‌شود، متفاوت است؛ ولی دو نکته در این مورد قابل ذکر است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران توضیح داد: نخست این ‌که بر اساس ابلاغ ما به مناطق، رقم دریافتی مراکز سازمان برای دوره‌های آموزشی در هر منطقه باید پایین‌تر از متوسط رقمی باشد که مجموعه‌های خصوصی آن منطقه بابت همان دوره دریافت می‌کنند.

وی افزود: دوم این‌ که هزینه‌های مراکز آموزشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از محل بودجه این سازمان تامین می‌شود و به همین دلیل ما به دنبال سودآوری و درآمدزایی از این خدمات نیستیم.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در طرحی با عنوان «زندگی آموختنی است»، 222 دوره آموزشی با موضوع مهارت‌های اجتماعی و شهروندی را به شهروندان ارائه کرده است. مجموعه مهارت‌ای اجتماعی که در این طرح گنجانده شده،‌ شامل 185 دوره است و مهم‌ترین و پرحجم‌ترین آموزش‌ها در این دوره‌ها، به موضوع تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده در 105 دوره آموزشی اختصاص دارد. در حوزه فرهنگ و مهارت‌های شهرنشینی نیز 37 دوره طراحی شده است.


مطالب مرتبط
نظر شما