جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۸
کد خبر: ۶۷۹۹۰
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸
قطب تفریحی گردشگری تهران همزمان با آغاز هفته گردشگری میزبان جشنواره اقوام ایرانی است که به منظور آشنایی شهروندان با آداب و سنن اقوام مختلف ایرانی برگزار می شود.
 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22، جشنواره اقوام ایرانی از عید سعید فطر در پارکینگ غربی دریاچه شهدای خلیج فارس آغاز شده و اکنون با تمدید آن طی هفته گردشگری، هر روز از ساعت 17 بعد از ظهر تا 23 شب میزبان شهروندان است.
حسین مرادی شهردار منطقه 22 در این باره گفت: « دریاچه شهدای خلیج فارس از 5 تا 12 مهر ماه هر شب میزبان یکی از اقوام ایرانی است و آداب، رسوم، صنایع دستی و نحوه زندگی آنان را به شهروندان حاضر در این جشنواره معرفی می کند. افزون بر این، پخت غذاهای محلی، برگزاری بازیهای بومی محلی و برگزاری نمایشگاه سوغات و صنایع دستی هر یک از اقوام ایرانی از جمله بخشهای این جشنواره است که مورد استقبال مراجعه کنندگان قرار گرفته است. نکته جالب توجه در برگزاری جشنواره اقوام ایرانی در مجموعه تفریحی گردشگری دریاچه ، اختصاص هر یک از روزهای هفته گردشگری به ترتیب به ایل قشقایی، اقوام کرد، اقوام خراسان، اقوام یزد، اقوام لرستان، اقوام ترکمن و سیستان و بلوچستان و اقوام آذربایجان از 5 تا 12 مهر ماه است. »
وی افزود: « از ویژه برنامه های این جشنواره، برپایی نمایشگاهی از آثار سید حسین رضوی اولین کتابت کننده قرآن سنگی جهان اسلام همجوار با دریاچه شهدای خلیج فارس است. سخنرانی در امور گردشگری توسط کارشناسان مربوطه، برگزاری مسابقات ورزشی، تفریحی در دریاچه شهدای خلیج فارس و برگزاری تورهای نیم و یک روزه توسط سراهای محله های 9 گانه از جمله برنامه های هفته گردشگری در منطقه 22 خواهد بود. »
برچسب ها: منطقه 22
نظر شما