جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۷۹۹۱
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
فرمانده ناجا گفت: اقتدار پلیس با مردمداری به دست می‌آید، نیروی انتظامی از مردم است نه بر مردم، ما حاکم نیستیم بلکه خادم مردم هستیم.
به گزارش شهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز در دیدار با وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم تهران در دانشگاه علوم انتظامی امین، گفت: هفته ناجا زمان مناسبی برای برقراری ارتباط بیشتر با ما است و ناجا از این فرصت برای حضور در هر اجتماعی جهت ایجاد ارتباط استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: برقراری امنیت به معنای واقعی امکان‌پذیر نیست مگر با مشارکت مردم به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا هر چه بهتر پاسخگوی جامعه باشیم و نیازهای امنیتی مردم را برآورده کنیم.

احمدی مقدم با اشاره به سؤال هفته ناجا، گفت: سه عنصر که تشکیل دهنده اقتدار پلیس است در این شعار به کار رفته است.

وی ادامه داد: اول مردمداری است که ما باید بدانیم اقتدار پلیس با مردمداری به دست می‌آید، نیروی انتظامی از مردم است نه بر مردم، ما حاکم نیستیم بلکه خادم مردم هستیم.

فرمانده ناجا در ادامه با بیان اینکه قانون‌مداری عنصر دیگر اقتدار پلیس است، گفت: پیمان بین ما و مردم قانون است که تنظیم کننده رابطه میان مردم و نیروی انتظامی به شمار می‌رود.

وی تأکید کرد: با تحکم و ابزار غیرقانونی نمی‌توان امنیت را در جامعه حاکم کرد.

احمدی مقدم عنصر دیگر اقتدار را روزآمدی پلیس خواند و گفت: پلیس‌ها باید در دانش، آموزش، اطلاعات و برآورد تهدیدها به روز باشند و ابزار و فناوری‌های جدید را در اختیار داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ناجا تلاش کرده است در سال‌های اخیر با توجه به نیاز جامعه بخش‌های مختلفی را ایجاد کند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه پلیس با دشمن خارجی طرف نیست بلکه طرف پلیس مردم هستند، گفت: وظیفه ناجا دعوت مردم به رعایت قانون است.

احمدی مقدم تأکید کرد: اقتدار ترکیبی منطقی از عناصر سخت‌افزاری، توانهای مادی و توانمندی‌های فکری و اندیشه‌ای است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه یک دهه قبل دانشگاه علوم انتظامی وجود نداشت گفت: در آن زمان کشور دارای مراکز بسیار ضعیف و فرسوده آموزشی در حوزه نیروی انتظامی بود.

وی تأکید کرد: امروز مرکز آموزش نیروی انتظامی یکی از بهترین مراکز آموزشی محسوب می‌شود.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه نیروی انتظامی 22 سال قبل و با ادغام چند نیروی امنیتی تشکیل شد گفت: طبیعت ادغام مشکل‌آفرینی است که ما آن را با تدبیر حل کرده و از دوران گذر عبور کردیم، در حال حاضر همه سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای ما به روز است و در حال پیشرفت هستیم.

فرمانده ناجا با اشاره به مراکزی که ایران تنها دارنده آن در منطقه است گفت: مرکزی مانند مرکز تربیت سگ‌های پلیس که سگ‌های مواد‌یاب، زنده‌یاب و ضد تروریست نیز تربیت می‌کند در کنار مرکز تولید اسناد الکترونیکی از جمله مراکزی به شمار می‌رود که ایران تنها دارنده آن در منطقه است.

وی در ادامه با اشاره به یگان‌های ضد تروریست کشور گفت: این یگان‌ها به قدری آموزش دیده و قوی هستند که در حوادث گروگان‌گیری 5 سال اخیر حتی یک مورد هم آسیب به گروگان نرسیده است.
نظر شما