شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۳
کد خبر: ۶۸۰۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴
اعضای شورای شهر به دوفوریت طرح الزام شهرداری تهران به نامگذاری محلی به نام شهدای سانحه سقوط هواپیما در کهریزک در جلسه امروز شورای شهر تهران رای موافق و به دوفوریت طرح حفاظت از پارک پردیسان رای مخالف دادند.
به گزارش شهر در جلسه امروز شورای شهر تهران دوفوریت طرح الزام شهرداری تهران به نامگذاری ایستگاه مترو واقع در میدان نوبنیاد به نام سرداران شهید اسلام و طرح و اجرای یادمان در محل سقوط هواپیما مورد بررسی قرار گرفت.

پس از طرح این فوریت تندگویان از اعضای شورای شهر اظهار داشت: این یادمان مربوط به سقوط هواپیمای سی 130 سرداران دفاع مقدس در مهرماه 1360 است. در جنوب کشور یادمان هایی برای شهدا ساخته شده است که نسل جوان با حضور در این یادمان ها با سرداران شهید و رشادت های آن ها آشنا می شوند. محل سقوط این هواپیما کهریزک بود که درخواست می شود در این زمینه یادمانی در کهریزک ساخته شود.

در ادامه معصومه آباد گفت: جانمایی در خصوص محل نامگذاری به نام سرداران رشید اسلام بر عهده کمیسیون نامگذاری می باشد.

اسماعیل دوستی نیز در تذکری اعلام کرد: محل سقوط هواپیما خارج از حوزه شهرداری تهران است که در این زمینه سپاه باید پیگیری کند.

حکیمی پور نیز اظهار داشت: نام سرداران رشید اسلام در مناطق دیگر تهران نیز استفاده شده که برای این که مشخص شود منظور شهدای سقوط هواپیما هستند باید جزئیت در کمیسیون نامگذاری مشخص شود.

در پایان علیرضا دبیر نیز گفت: باید بررسی شود اعضای شورای سوم هنوز می توانند در کمیسیون نامگذاری حضور داشته باشند یا نه. در ادامه این مصوبه با رای اعضای کمیسیون تصویب و ماده واحده آن نیز تغییر یافت.

در ماده واحده این طرح دوفوریتی آمده است به منظور حفظ نام و یاد شهدای گرانقدر سانحه سقوط هواپیما در هفت مهر ماه سال 60 شهرداری تهران موظف است محل مناسبی را نسبت به نصب یادمان شهدای این سانحه مشخص کرده و ظرف مدت دوماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه در این باره اقدام کند.

در ادامه این جلسه بررسی طرح دوفوریت حفاظت از پارک پردیسان مورد بررسی قرار گرفت که دکتر غلامرضا انصاری در این باره گفت: شرایط کشور ایجاب می کند از محیط زیست در تهران نگه داری شده و در جهت حفظ پارک ها تلاش کنیم. سرانه فضای سبز در تهران 15.3 متر مکعب است این در حالی است که این سرانه باید 20 تا 25 مترمکعب باشد.

همچنین سال گذشته ما تنها سه روز هوای پاک داشتیم که این موارد نشان می دهد باید پارک ها را گسترش داده و در جهت حفظ پارک پردیسان نیز تلاش کنیم.

در ادامه چمران در این خصوص گفت: این مصوبه پارسال در شورای سوم تصویب شد که پس از آن دولت اعلام کرد به خاطر هزینه 100 میلیاردی این کار را با مشارکت بخش خصوصی می کند که ما مخالف فروش پارک پردیسان شده و با این مصوبه مخالفت کردیم که از رئیس جدید سازمان محیط زیست می خواهیم این مصوبه را لغو کند.

احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به اظهارات چمران گفت: با آقای حیدرزاده رئیس جدید محیط زیست استان تهران در این باره صحبت کرده که او اظهار داشت: روز چهارشنبه دولت مصوبه پارک پردیسان را لغو کرده است.

علیرضا دبیر نیز در مخالفت با دوفوریت بودن این مصوبه نیز گفت: شهرداری را موظف به تجهیز پارک پردیسان کنیم به مردم چه خواهد رسید. خود ساختمان محیط زیست که در این پارک ساخته شده باید بررسی شود که کار درستی بوده یا نه. به نظر من این طرح باید مورد کارشناسی قرار گرفته و بعد تصویب شود.

در ادامه سروری مخالف دوفوریت این طرح گفت: برای دوفوریت شدن این طرح باید اعضای نیمی از اعضا به علاوه یک وجود داشته باشد تا در صحن علنی شورا مورد بررسی قرار گیرد. این طرح فقط 10 امضا دارد و نمی توان آن را به عنوان طرح دوفوریتی مورد بررسی قرار داد.

در ادامه جلسه یک فوریت بودن طرح مورد رای گیری قرار گرفت که به تصویب اعضای شورای شهر نرسید

نظر شما