چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۳۲
کد خبر: ۶۸۱۴۹
|
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
وزیر دادگستری گفت: تمام دادگاه‌های تجدید نظر متهمان فساد 3 هزار میلیاردی برگزار شده. این احکام به دیوان عالی عدالت اداری ارجاع شده و هم‌اکنون در مرحله تأیید قرار دارد.

به گزارش شهر مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری با اشاره به موضوعات مطرح شده برای اصلاح و افزایش اختیارات وزیر دادگستری، گفت:‌ من در وزارت دادگستری آنچه که در قانون مصوب شده است را اجرا می‌کنم، از این‌رو اگر قوه قضائیه با تأیید دولت از من کار بیشتری خواست و این موضوع مشکل قانون اساسی هم نداشته باشد، من وظایف جدید را انجام می دهد.

پیگیر افزایش اختیارات وزارت دادگستری نیستم/مجلس خود ورود کند

وزیر دادگستری، با بیان اینکه من به‌دنبال افزایش اختیارات وزارت دادگستری نیستم، افزود:‌ مجلس اگر به‌دنبال افزایش اختیارات و وظایف وزارت دادگستری است، باید این موضوع را مصوب کند، اما خود من به‌دنبال افزایش مسئولیت‌های این وزارتخانه نیستم.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در چند وقت اخیر درباره بروز معضل تبانی در ورزش به‌ویژه فوتبال کشور، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است که اقدامات بیرون از سیستم و و اقدامات فراتر از مدیریت‌های سیستمی معمولا کم اثر و پرهزینه است،‌ از این‌رو هر حرکت اصلاحی در سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید از مدیریت و دستگاه‌های نظارتی درونی آغاز شود.

مدیریت امروز ورزش باید به افراد معتمد و قانون‌مدار واگذار شود

پورمحمدی ادامه داد: من معتقد هستم که مدیریت امروز ورزش، فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها باید به افراد شناخته شده، معتمد و قانون‌مدار واگذار شود، از این‌رو اگر این اتفاق رخ داد و نظارت‌های درون سیستمی خود سازمان‌ها مانند دادگاه رسیدگی به تخلفات، دستگاه بازرسی و حراست فعال شد، در این صورت نیاز نیست که دستگاه‌های بیرونی مانند وزارت اطلاعات و مجلس به این موضوعات ورود کنند.

رسانه‌ها برخورد با تبانی و مافیاهای ورزشی را پیگیری کنند

وی با تأکید بر اینکه تلاش رسانه‌ها و افکار عمومی در موفقیت مدیران درون سیستمی برای برخورد با تبانی و مافیاهای ورزشی بسیار تأثیرگذار است، یادآور شد: امیدواریم رسانه‌ها اقدامات چند وقت خود را برای پیگیری و برخورد با معضلات حوزه ورزش مانند تبانی ادامه دهند.

پورمحمدی در پاسخ به سؤالی درباره زمان اجرای حکم متهمان فساد سه‌هزار میلیاردی،گفت: بخشی از احکام این پرونده با حبس و مصادره اموال برخی از متهمان در حال اجرا است، از طرف دیگر این اموال تقویم شده و در حال عودت به طلبکاران است.

احکام متهمان فساد3هزارمیلیاردی در مرحله تأیید دیوان عالی عدالت اداری قرار دارد

وزیر دادگستری در پاسخ به سؤالی درباره زمان برگزاری دادگاه تجدید نظر برخی از احکام متهمان فساد سه‌هزار میلیاردی، افزود:‌ تاکنون تمام دادگاه‌های تجدید نظر این متهمان برگزار شده و این احکام به دیوان عالی عدالت اداری ارجاع شده است و هم‌اکنون این احکام در مرحله تأیید قرار دارد.

منبع: خانه ملت
نظر شما