جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۴
کد خبر: ۶۸۳۱۱
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
مراسم نکوداشت سیدجمال‌الدین خرمی‌نژاد به همراه نمایشگاه مروری بر آثار این هنرمند ۱۹ مهرماه در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
به گزارش شهر، این مراسم به همت خانواده این هنرمند و با همکاری خانه هنرمندان ایران تدارک دیده شده که در یادبود اولین سالگرد درگذشت این هنرمند نقاش برگزار می‌شود.

این نمایشگاه 19 مهرماه گشایش خواهد یافت و تا 23 مهرماه آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

جمال الدین خرمی نژاد متولد 1324 در تهران بود. او نقاشی به سبک رئالیسم را در کودکی آغاز کرد و بعد از دوران تحصیل درهنرستان وارد دانشکده هنرهای زیبا شد. این هنرمند در سال 1349 از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته نقاشی فارغ التحصیل شد.

او به عنوان دبیر و داور بسیاری از نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های هنرهای تجسمی فعالیت داشت و در دانشگاه‌های هنری کشور تدریس می‌کرد. آثار او در نمایشگاه‌های مختلفی به نمایش درآمده بود و جوایزی را از برخی جشنواره‌های داخلی و خارجی از آن خود کرده بود که جایزه پوسترهای جهانگردی از ایتالیا 75-1974 وجایزه اول طراحی غرفه جهانگردی مکزیک(آکاپولکو) 1974و جایزه اول پوستر دفاع مقدس (اولین بی‌ینال گرافیک،بخش جنگ)1366 از آن جمله است.

برخی آثار این هنرمند فقید در موزه هنرهای معاصر تهران، موزه مجموعه فرهنگی آزادی، موزه شهدای تهران و موزه امام علی(ع) نگهداری می‌شود.

جمال‌الدین خرمی‌نژاد ۲۴ مهرماه سال ۹۱ در سن ۶۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.
نظر شما