جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۶
کد خبر: ۶۹۴۰۰
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰
جلسه امروز شورای شهر تهران؛
تلاش شورای شهر برای تحقق پیشنهاد رئیس جمهور در سازمان ملل و یادآوری نحوه شهادت شهید تنگویان، موضوعاتی بود که در ابتدای جلسه شورای شهر تهران به آن پرداخته شد.
به گزارش شهر در جلسه روز سه شنبه که به دلیل غیبت مسجدجامعی به ریاست مرتضی طلایی برگزار شد محمد مهدی تندگویان با اشاره به سالگرد شهادت پدرش گفت: نحوه اسارت شهید تندگویان از موارد نادر است. وی همان لحظه که اسیر شدند به گودالی منتقل شدند که در آن عده ای از رزمندگان سپاهی و بسیجی اسیر شده و عراقیان قصد اعدام دسته جمعی آنان را داشتند. در آن لحظه شهید تندگویان برای نجات جان سایر اسیران خود را معرفی می کند. به گفته شاهدان تنها در زندان عراق ایشان زمانی ساکت بود که زیر شکنجه ها از هوش رفته بود.

معصومه آباد نیز با اشاره به مقاومت این شهید در زیر شکنجه های بعثی گفت: محمدجواد تندگویان عصاره رنج و درد اسارت است و همیشه با صدای بلند به تمامی زندانیان و اسیران ایرانی روحیه می داد.

همراهی شورای شهر با سیاست های بین المللی دولت

در ادامه این جلسه شورا رحمت الله حافظی با اشاره به 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی گفت: جا دارد در این ایام از فهرست طولانی و شرم آور مداخلات آمریکا در کشورمان یاد کنیم. از کودتا نظیر 28 مرداد تا رویارویی با مردم ایران. در ماجرای پیروزی انقلاب، از پشتیبانی گروهک های ضد انقلاب تا تحمیل جنگ هشت ساله و اکنون موج همدستی آمریکا و صهیونیسم در تحمیل تهدید و تحریم ها.

وی ادامه داد: جا دارد شورای اسلامی شهر تهران همگام با ملت در پیروی از آرمان های امام، مقام معظم رهبری و ضمن پشتیبانی از دیپلماسی دولت در مذاکرات پیش رو مخالفت خود را با شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی اعلام دارد.

حافظی گفت: جا دارد در پاسخ به اهانت های صورت گرفته همچنان شعار مرگ بر آمریکا را در دفاع از شهدا کشورمان و جهان اسلام سردهیم.

این عضو شورای شهر مردم ایران را خواستار صلح و دوستی و خیرخواهی دانست و گفت: تلاش برای نفی و تلاش برای اشاعه پیام مهربانی ریشه در ذات این مردم دارد و از هر گونه خشونت طلبی و جنگ افروزی گریزان است و هیچگاه در ابراز دشمنی با سایر ملل و اقوام پیش گام و پیش قدم نشده است.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ایشان خطاب به جهانیان به درستی متذکر شدند که جهان ما جهانی پر از بیم و امید است. بیم جنگ و مناسبات خشونت آمیز و برای همین پیشنهاد آری برای صلح و نه برای جنگ را مطرح کردند و در خاتمه سخنرانی هایشان پیشنهاد کردند طرح جهان علیه خشونت افراط گری تبیین شود.

وی پیشنهاد کرد با حضور شهروندان شوراهای شهر روستا و تشکل های کارگری و کارفرمایی و هنرمندان و فعالان فرهنگی و اجتماعی.  کمپین موج جهانی صلح راه اندازی شود و همچنین از کلیه دولت ها و ملت های سراسر جهان برای پیوستن به موج جهانی صلح دعوت کرده و بستر های لازم برای اجرای جهان علیه خشونت و افراط گری فراهم شود.

نظر شما