جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۲
کد خبر: ۶۹۴۸۱
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۱
شهردار منطقه 20 تهران در جلسه مشترک با مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران با تاکید بر احیاء آثار تاریخی این منطقه از احداث بازارچه صنایع دستی در شهرری خبر داد.
به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20 تهران، منصور کتانباف احیاء و حفظ آثار تاریخی منطقه 20 را از اولویت های مدیریت شهری برشمرد و گفت: احداث بازارچه دائمی صنایع دستی به منظور توسعه زمینه های اشتغالزایی و تقویت هنرهای بومی ری در دستور کار شهرداری منطقه 20 قرار گرفت.
کتانباف با اشاره به اینکه رویکرد شهرداری تهران مبنی بر تبدیل یک سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی، موجب افزایش زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی در جنوبی ترین منطقه شهر تهران شده است، افزود: سراهای محله و مرکز ری شناسی پتانسیل های بالقوه منطقه 20 هستند که اداره میراث فرهنگی می تواند برای برپایی دوره های آموزشی و هنری از آن استفاده کند.
وی به آمادگی و مساعدت های مدیریت شهری منطقه 20 برای احداث هتل و زائرسرا نیز اشاره کرد و تصریح کرد: پروژه ملی مجموعه فرهنگی برج طغرل که با پیشرفت 47 درصدی در حال اجراست و تحول عظیمی در صنعت گردشگری شهرری است که با بهره برداری از آن این منطقه به قطب فرهنگی شهر تهران تبدیل خواهد شد.
مسعود نصرتی مدیر کل  اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران تعامل و همکاری شهرداری منطقه 20 را مثبت ارزیابی کرد و گفت: احیاء آثار تاریخی و باستانی شهرری نظیر نقش برجسته چشمه علی، آتشکده ری، دژرشکان، نقاره خانه از دغدغه های مهم است که احیاء و مرمت آنها نیاز به مشارکت بیش از پیش مدیریت شهری به عنوان نهادی که همیشه در کنار اداره میراث فرهنگی بوده است، دارد.
نصرتی با اشاره به اینکه شهرداری تا کنون در زمینه سفرهای گردشگری نوروزی و برپایی نمایشگاه ها مشارکت همه جانبه را داشته است افزود: به منظور تعامل بیشتر و برقراری هماهنگی لازم در خصوص پروژه های اجرایی مدیریت شهری که در ارتباط با آثار تاریخی شهرری انجام می شود بهتر است کارگروه های اجرایی تشکیل شود.
برپایی همایش جذب سرمایه گذار و مشارکت های مردمی با محوریت میراث فرهنگی شهرری از دیگر مصوبات این جلسه مشترک بود که با حضور شهردار منطقه 20، قائم مقام و معاونان شهرداری منطقه 20، مدیرکل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران به همراه هیئت همراه و رئیس اداره میراث فرهنگی شهرری در سالن شهید تهرانی مقدم ساختمان مرکزی شهرداری منطقه 20 برگزار شد.



نظر شما