يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۹۷۱۱
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
آیین اختتامیه نخستین جشنواره پرچم برگزار شد/
امیر خوراکیان در آیین اختتامیه نخستین جشنواره پرچم که با حضور جمع کثیری از اهالی فرهنگ در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، این جشنواره را در شرایط فعلی، پیام‌آور مقاومت ملت ایران در برابر هرگونه زیاده‌خواهی و ظلم و استکبار جهانی دانست.
به گزارش خبرنگار شهر، در این مراسم که عصر یکشنبه 12 آبان برگزار شد، احمد مسجدجامعی رییس شورای اسلامی شهر تهران، امیر خوراکیان رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدجواد شوشتری مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران، علی معلم‌دامغانی رییس فرهنگستان هنر، ایرج حسابی فرزند پروفسور حسابی، عباس شیرخدا پیشکسوت ورزش‌های باستانی،‌ محمدحسین نیرومند مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر از جمله میرجلال‌الدین کزازی، اکبر عالمی، اصغر همت، رضا صابری، رضا فیاضی، بهرام شاه‌محمدی، محمود عزیزی، اکبر عالمی، رضا بنفشه‌‌خواه، رضا رفیع، رضوان صادق‌زاده، عبدالجبار کاکایی، علی قلم‌سیاه، کورش پارسانژاد، جمال‌الدین اکرمی و مهناز واحدی در آن حضور داشتند.

در ابتدای این آیین، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: جشنواره پرچم با هدف تربیت هویت دینی و ملی برنامه‌ریزی شد. پرچم نمادی است که همه سلایق، نگاه‌ها و اقشار در ذیل آن جا می‌گیرند، در نتیجه پرچم برای آن‌ها وحدت‌بخش و وحدت‌آفرین خواهد بود.

خوراکیان ادامه داد: برنامه‌های هنری، میدان و عرصه‌ای برای عرضه دستاوردهای هنری و در عین حال سرشار از شور، حماسه، غرور، عزت و افتخار ملت ایران است. جشنواره پرچم به‌ویژه در شرایط فعلی، پیام آور مقاومت ملت ایران در برابر هرگونه زیاده‌خواهی و ظلم و استکبار جهانی و مقاومت برای احقاق حقوق حقه ملت ایران است.

وی افزود: این جشنواره برای ما ارزش‌های متنوع و زیادی دارد و اگر در شب نخستین اختتامیه این جشنواره شاهد حضور چشمگیر چهره‌ها هستیم، به دلیل ظرفیت بالای این نماد هویت، افتخار و عزت ایران اسلامی است.

خوراکیان با تقدیر از داوران و شخصیت های فرهیخته‌ای که کار قضاوت و نظارت بر کیفیت جشنواره را در این جشنواره بر عهده داشته‌اند، از برگزارکنندگان، دبیران و شرکت‌کنندگان در این جشنواره تشکر کرد.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران افزود: این جشنواره علاوه بر ظرفیت‌هایی که در مسائل فرهنگی و هنری و فرهنگ عمومی دارد، چند ویژگی قابل توجه نیز داشته است. یکی از این ویژگی‌‌ها، کمیت آثار شرکت‌کنندگان بود. بیش از 20 هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد  که برای نخستین دوره یک جشنواره دور از انتظار است.
 
وی ادامه داد: دومین ویژگی این جشنواره کیفیت آثار ارسال شده است که به نقل از داوران، آثار ارزشمند و ممتازی در میان آثار ارسالی بوده که به کیفیت جشنواره کمک کرده است سومین ویژگی نیز نقش جدی کودکان است که بیش از 11 هزار اثر از مجموعه آثار ارسال‌شده به دبیرخانه جشنواره، ‌مربوط به نسل آینده ماست که مایه دلگرمی و غرور و افتخار ما هستند.

خوراکیان اظهار داشت: امیدواریم این جشنوارخه که تنها در سه رشته ولی با کیفیت و کمیت بالا تدوین شده است، در آینده به عرصه فراگیری برای یک فعالیت هنری در ذیل نماد هویت دینی و ملی ما تبدیل شود. 

وی افزود: جشنواره پرچم این ظرفیت را دارد که اختتامیه دومین دوره آن در میدان آزادی یا استودیوم آزادی برگزار شود و محلی برای نمایش گروهی و عمومی از وحدت و هماهنگی و غرور و حفظ ارزش‌های دینی و ملی کشور عزیز ما ایران باشد.

در این مراسم همچنین احمد مسجدجامعی به سخنرانی پرداخت و برگزیدگان و تقدیرشدگان بخش‌های این جشنواره معرفی شدند که متعاقبا به‌صورت مشروح منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط
نظر شما