يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۲
کد خبر: ۷۰۰۲۱
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
رئیس فرهنگ سرای رازی، در آستانه فرارسیدن ایام شهادت اباعبدالله حسین(ع) و به منظور اطلاع‌رسانی و اشاعه فرهنگ عاشورایی، از راه اندازی حسینیه خبر، هنر و معرفت عاشورایی منطقه ۱۱ خبر داد.
به گزارش شهر، رئیس فرهنگ سرای رازی، در آستانه فرارسیدن ایام شهادت اباعبدالله حسین(ع) و به منظور اطلاع‌رسانی و اشاعه فرهنگ عاشورایی، از راه اندازی حسینیه خبر، هنر و معرفت عاشورایی منطقه ۱۱ خبر داد.

امروزه با توجه به رشد روزافزون اشاعه‌ی بی بندباری در تبلیغات رسانه‌ای، حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های دینی، اخلاقی و ملی‌مان که همچنان در اعماق جامعه ایرانی ریشه دارد، از جمله مهترین وظایف اهالی رسانه و نهادهای فرهنگی  است تا از نزدیکترین و سریع‌ترین راه‎های موجود، ارتباطی سازنده را با نسل جوانی که ناخواسته و از طریق رسانه‎های مختلف درگیر تفکرات مخرب می‌شود، برقرار کنند.

رئیس فرهنگسرای رازی در این باره گفت: سوگواری برای امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان که به منظور یادآوری اهداف والای امام از قیام کربلا برگزار می‌شود پیشینه‌ای دیرینه در کشورعزیزمان دارد که سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شده و تا امروز ادامه دارد و حفظ آن برای حفظ آرمان‌های امام حسین(ع) و ترویج و انتقال پیام‌های آن حضرت به نسل جدید لازم و ضروی است.

رئیس فرهنگسرای "رازی" در ادامه راه‌اندازی خبرگزاری محرم را یکی از راهبردهای فرهنگی این فرهنگ سرا در زمینه ی مدیریت نیازهای دینی فضای سایبر برشمرده و اظهار داشت: به منظور انجام رسالتی که در حوزه فرهنگ و هنر در قبال اشاعه فرهنگ عاشورایی برعهده داریم و همچنین اطلاع‌رسانی هر چه بهتر در خصوص مراسم سوگواری در ایام محرم به عزاداران سالار شهیدان به ویژه در منطقه 11 تهران که هر ساله افتخار پذیرایی از طیف وسیعی از عزاداران اباعبدالله‌الحسین(ع) را بر عهده دارد، راه‌اندازی خبرگزاری محرم را در دستور کار خود قرار دادیم و امیدواریم بتوانیم گامی کوچک در این راه برداشته و خدمتگذار اهل بیت(ع) و پیروانشان باشیم.

وی افزود: در این پایگاه اطلاع رسانی علاوه بر ارائه ی اطلاعات مناسبی در زمینه ی معرفی محافل مذهبی مستقر در منطقه 11، نگارخانه عاشورایی، امکان دانلود نوحه ها و روضه های مداحین و سخنرانان کشور، ارائه شعر و ادب عاشورایی، مقالات و روزشمار عاشورائیان فراهم شده است.

این پایگاه اطلاع رسانی هم اکنون به نشانی اینترنتی http://www.hoseinieh11.com قابل مشاهده است و علاقه مندان جهت کسب اطلاع بیشتر و ارسال خبر و اطلاعات  از آن با شماره تلفن 55409549 تماس حاصل نمایند.

نظر شما