شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۸
کد خبر: ۷۰۵۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸
پنجمین دوره از سلسله نشست های «چهره به چهره با نویسندگان» فرهنگ سرای انقلاب اسلامی همزمان با هفته کتاب برگزار می شود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای انقلاب اسلامی، در این سلسله نشست ها که با  همکاری باشگاه جوانه فرهنگ سرا و دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت ارشاد صورت می گیرد،  نویسندگان برگزیده کتاب سال و کتاب فصل جمهوری اسلامی از 27 آبان در کتابخانه آفتابگردان حاضر شدند و با نوجوانان در گپ و گفتی صمیمی به مرور خاطرات و تجربیان نویسندگان می پردازند. این نشست ها تا سوم آذر به کار خود ادامه می دهد.

جمعفر ابراهیمی(شاهد) نویسنده رمان های که مپرس و طوطی و بقال، در سوگ سهراب و در کوچه‌های خیس در نخستین برنامه این سلسله نشست ها ،  در جمع اعضای کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان فرهنگ سرا حاضر شد و درباره خاطرات کودکی و کتاب های خود سخن گفت. 

نشست بعدی این سلسله برنامه ها چهارشنبه 29 آبان با حضور محمدرضا یوسفی ادامه می یابد. یوسفی که از سال 1365 نویسندگی در حوزه کودک و نوجوان را آغاز  کرده تا کنون بیش از 140 کتاب در این زمینه منتشر کرده است. این نویسنده کودک و نوجوان در میان اعضای باشگاه جوانه حاضر می شود و به پاسخ به پرسش های آنان پاسخ می دهد.

فرهاد حسن زاده، نویسنده، شاعر ، طنزپزدار و روزنامه نگار است و  صاحب بیش از 50 کتاب به همراه  ایرج قنبری، شاعر و نویسنده آثاری همچون باغ ترانه ، شیر و موش و شرح عاشقی میهمان سومین نشست چهره به چهره هستند که شنبه دوم آذر با حضور نوجوانان برگزار می شود. 

 نشست پایانی این سلسله نشست ها، با حضور اسدالله شعبانی، شاعر  آثاری همچون ‌پرچم سبز درخت، ماه نو، نگاه نو و ‌زمين ما، دل ما یکشنبه سوم مرداد در کتابخانه آفتابگردان برگزار می شود. 

در حاشیه هر یک از نشست های چهره به چهره 200 نسخه از آثار نویسنده مهمان به شرکت کنندگان اهداء می شود. از دیگر پذیرایی های فرهنگی این نشست ها عضویت رایگان در کتابخانه آفتابگردان سرای انقلا ب اسلامی است. 

علاقمندان برای شرکت در این نشست ها می توانند با شماره 55408657 تماس بگیرند. فرهنگ سرای انقلاب اسلامی در بزرگراه شهید نواب صفوی،  تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی واقع شده است. 

نظر شما