سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۰
کد خبر: ۷۰۵۵۷
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵
سخنگوی شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه کتاب هنوز به عنوان یک یار مهربان از سوی جامعه شناخته شده نیست گفت: هر ساله با برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان، شاهد استقبال مردم از این ابزار مکتوب فرهنگی هستیم که نشان از نیاز جامعه به تداوم برگزاری این گردهمایی فرهنگی با حضور ناشران و مخاطبان دارد.
به گزارش شهر به نقل از ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان، رضا تقی پور با بیان اینکه مطالعه هنوز از جایگاه ویژه و شناخته شده ای برخوردار نیست، افزود: کتاب منبع اصلی مطالعه در کشورهای دنیاست در حالیکه در کشور ما، هنوز در بین همه اقشار و همه سنین به عنوان یک دوست همیشگی و مطمئن شناخته نشده است.

وی ادامه داد: کتاب این قابلیت را دارد که در بین همه افراد جامعه با هر سنی چه کودک، نوجوان و جوان و چه میانسال و مسن همچون منبع الهام بخش علم و دانش استفاده شود اما این ابزار توسعه علم، هنوز در جایگاه شایسته خود قرار نگرفته است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، ظهور رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی را پدیده هایی اثرگذار و مثبت خواند که به توسعه علم و دانش در جامعه کمک کرده و نوجوانان و جوانان را به مطالعه مباحث علمی، فرهنگی، دینی و مذهبی تشیوق و ترغیب می کنند.  

تقی پور تاکید کرد: هر چقدر آمار مطالعه و کتاب خوانی جامعه بیشتر شود، توجه شهروندان به مباحث علمی و دانشی نیز افزایش و سطح آگاهی ارتقا می یابد. مسئله ای که همه مسئولان از آن به عنوان فرصتی مناسب برای فرهنگ سازی یاد می کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های کتاب همچون یاد یار مهربان فرصتی مغتنم برای آشنایی افراد جامعه با فرهنگ مطالعه است افزود: هر ساله با برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان، شاهد استقبال مردم از این ابزار مکتوب فرهنگی هستیم که نشان از نیاز جامعه به تداوم برگزاری این گردهمایی فرهنگی با حضور ناشران و مخاطبان دارد.    

سخنگوی شورای شهر تهران از تلاش و تاکید اعضای شورا شهر بر افزایش اشتیاق جامعه برای مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب خوانی خبر داد و گفت: یکی از شاخصهای پیشرفت جوامع، مطالعه است از همین رو شورا در تلاش است با برنامه ریزی های مدون، در جهت ترویج این فرهنگ نیک و ارزشمند گام بردارد.

مطالب مرتبط
نظر شما