جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۲
کد خبر: ۷۰۵۸۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
طرح تعیین سیاست های بودجه شهرداری تهران در سال 93 به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.
به گزارش شهر، طرح تعیین سیاست های بودجه شهرداری تهران در سال 93  امروز به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

بر اساس ماده واحده این طرح شهرداری تهران موظف است لایحه بودجه سال 93 خود را با اولویت رویکردهای فرهنگی واجتماعی و رعایت سیاست های مدنظر لایحه تنظیمی اجرا کند و لایحه بودجه را تا پایان دی ماه سال 92 به شورای شهر ارایه کند. 

همچنین ارایه برنامه 5ساله دوم عملیاتی باید در چارچوب چشم انداز شهر تهران ، اسناد راهبردی و کالبدی و سایر ضوابط و مقررات ارایه شود.

یکی ازدیگر موارد این طرح تعیین و ارایه فهرست پروژه های شهری است که توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی ، مشارکت های مردمی و موسسات مالی و اعتباری قابل اجرا هستند . 

مقرر شد در بودجه سال 93 گزارش جامعی از تکالیف تبصره بودجه سال 92همراه با مستندات آن گزارش شود . همچنین ارایه منابع برآورد شده برای سال 93 با تاکید بر درآمدهای پایدار ارایه شود وتصویر روشنی از منابع مورد نیاز پروژه های نیمه تمام موجود تا مرحله امکان بهره برداری مشخص شود.

در این بودجه باید هزینه های جاری با حداقل افزایش و مستند به قوانین و مقررات اسناد ارایه شود و همچنین هزینه های نگهداشت و نگهداری با رعایت کامل صرفه جویی ارایه گردد. همچنین معین شد که کمک ها و بازپرداخت تعهدات و بدهی ها از جمله تعهدات مربوط به املاک و اراضی تصرفی پیش بینی شود و در رابطه با اعتبارات سرمایه ای تعهدات و نیازهای اعتباری پروژه های نیمه تمام دراولویت قرار گیرد.
 
احمد مسجد جامعی رییس شورای شهر تهران در تذکری به علیرضا دبیر که به شرح سیاستهای بودجه سال 93 پرداخت گفت: باید در این سیاست ها علاوه بر رویکرد فرهنگی و اجتماعی رویکرد سلامت ، مشارکت و مساله عدالت در شهر نیز لحاظ شود تا با اعمال این موارد در آینده کیفیت زندگی در شهر بالا برود.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در جریان این طرح گفت: سیاستها در دو عنوان سیاستهای کلی و برنامه ای و سیاستهای بودجه ای تفکیک خواهد شد. همچنین برنامه عملیاتی سال 93 به عنوان برشی از برنامه 5 ساله در چارچوب طرح ها و پروژه های مشخص و اهداف کلی و شاخصه های اندازه گیری عملکرد است. همچنین پروژه های نیمه تمام در اولویت قرار گرفته و اجرای بودجه در قالب اهداف کمی برنامه ای انجام می شود.

پس از سخنان دبیر، احمد دنیا مالی با بیان اینکه شورا تازه نفس است و مرتب نشست هایی را برگزار می کند خواستار تشکیل کمیسیون تلفیق برای بررسی بودجه سال 93 شهرداری شد.

محسن پیرهادی عضو دیگر شورا نیز تاکید کرد: سیاستهای بودجه ای بر اساس نیازهای مردم شهر تهران باشد..

چمران نیز با بیان اینکه باید در تعیین درآمدها اسناد بالادستی و طرح تفصیلی و جامع لحاظ شود گفت: نباید به خاطر افزایش درآمدها برخلاف اسناد بالادستی اضافه طبقات و غیره داده شود. همچنین پرداخت بدهیهای مردم در  اولویت قرار گیرد همانطور که در بوده سال 92 به این موضوع تاکید شده بود.

در نهایت اعضا به بخش هایی از سیاستهای کلی برنامه بودجه سال 93 رای دادند.

سلطانی فر عضو دیگر شورای نیز نیز اعلام کرد: اولویت شهر تهران آلودگی هوا و مشکل ترافیکی است که جان مردم را به خطر انداخته و در سیاستهای بودجه ای باید این موضوع در نظر گرفته شود.

وی همچنین در خصوص متمم بودجه سال 92 شهرداری تهران خواستار اطلاعات ریزتر و دقیق تر برای بررسی بهتر شد.
برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
نظر شما