جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۱
کد خبر: ۷۰۷۴۲
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با تاکید بر اهمیت برگزاری یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان گفت: شهرداری در سال های اخیر کوشیده جایگاه ویژه مطالعه و کتاب که نقش خون در رگ های جامعه را ایفا می کنند را با برگزاری نمایشگاه های تخصصی به همه اقشار جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان یادآوری کند.
به گزارش شهر به نقل ازستاد خبری یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان، عبد الحسین مختاباد با بیان اینکه پویایی جامعه در گرو ترویج فرهنگ کتابخوانی است، تصریح کرد: در سال های اخیر بافت فرهنگی جامعه جایگاه ویژه ای برای مطالعه قائل نشده به طوریکه ارزش محصولات فرهنگی از نوع نوشتاری به درستی از سوی نوجوانان و جوانان شناخته شده نیست از همین رو برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان فرصت مغتنمی برای فضای آموزشی پایتخت است.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه هایی نباید مختص شهر تهران باشد، افزود: نیاز جامعه به مطالعه و کتاب خوانی به قدری زیاد است که برگزاری نمایشگاه های تخصصی به ویژه برای سنین کودک و نوجوان بیش از هر زمان دیگری ضروری جلوه می کند به همین دلیل باید شاهد برپایی نمایشگاه هایی مثل یاد یار مهربان در تمام شهرهای کشور باشیم.

نماینده مردم تهران در شورای شهر ادامه داد: بر اساس آمارها، سرانه مطالعه کشور بسیار پایین است که این بدین معناست که جامعه از پویایی لازم برخوردار نبوده و نیاز به توجه ویژه دارد چرا که کم بودن سرانه مطالعه بر تربیت کودکان و نوجوانان اثر سوء دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران برگزاری نمایشگاه های کتاب را راهکارمناسبی برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در بین همه افراد جامعه خواند و افزود: با برگزاری نمایشگاه های کتاب شاهد رشد و تقویت انگیزه مطالعه در بین مردم هستیم. از آنجائیکه خانواده ها همواره از نمایشگاه های کتاب استقبال کرده و فرزندان شان را به خرید کتاب تشویق می کنند، نمایشگاه یاد یار مهربان فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در بین کودکان است.

نظر شما