پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۵
کد خبر: ۷۰۸۴۹
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵
در آستانه افتتاح پل طبقاتی صدر و به منظور زیبایی منظر شهری و تلطیف هوا ، ورودی این پل با اجرای جنگلکاری ، درختکاری ، فرش گل و باغ صخره ای به فضای سبز زیبا تبدیل شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه سه ، رضا مددی معاون امور شهری و فضای سبز این منطقه با اعلام این خبر گفت : در این راستا ضلع شمال به جنوب بزرگراه شهید مدرس رمپ ورودی به صدر که به عنوان کارگاه عمرانی تونل استفاده می شد در مساحت 2 هزار متر مربع به فضای سبز تبدیل شد.
وی همچنین از احداث باغ صخره ای و فرش گل در ابتدای پل طبقاتی صدر خبر داد و افزود: این قطعه مجموعه ای از انواع گونه های گیاهی شامل شمشاد ، انواع رز ،یاس هلندی ،چنار و... است که تمامی قطعات توسط شبکه آبیاری تحت فشار بارانی به صورت همزمان  آبیاری می شود.
مددی در ادامه  از جنگلکاری حاشیه بزرگراه صدر در مساحت 300 متر مربع خبر داد و افزود: در توسعه فضای سبز و جنگلکاری آین بخش از گونه های گیاهی همچون سرو ، چنار ،سپیدار ، توت کاکوزا و انواع درختچه ها استفاده شده است .
معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 3 توسعه بوستان سهیل در جوار تونل صدر را از دیگر اقدامات در حال اجرا عنوان کرد و افزود:  این بوستان علاوه بر زیبایی منظر شهری نقش موثری در تلطیف هوا و روحیه شهروندان ساکن در این محدوده و همچنین رهگذران خواهد داشت .
وی در ادامه احداث 2 بوستان دیگر در مجاورت این پروژه را از برنامه های آتی این منطقه  عنوان کرد و افزود: با تکمیل مخزن بتنی و تامین آب مورد نیاز در خیابان آفریقا بن بست ناهید و همچنین بوستان نونهالان در تقاطع بزرگراه صدر و شهید مدرس عملیات احداث این بوستان ها آغاز می شود و شهروندان طی سال آینده شاهد 2 بوستان شهری زیبا در مجاورت این پروژه عمرانی خواهند بود.  
نظر شما